2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sanya | 2007-08-04 20:57

Sziasztok! tettem fel néhány képet akit érdekel lesse meg:)
link:

http://kep.tar.hu/sanya81/50511053/31716350#2
üdv:sanya

sanya | 2007-08-04 10:45

Nagyon köszi nagyon Király vaaagy:)Totál máskép dugtam össze a csöveket, de a segítségeddel minden fatya:)eddig nem indult rendesen mint mindig de mostmááár...elvittem a kocsit gyujtás beállításra mert levettem a hengerfejet meg mindent, vezérmûszíj csere... a végén rádugta a co mérõ szerkentyüt :)a co 0,08 volt azt mondta a szerelõ a 4 a megengedett, meg volt valami üzemanyag kibocsáttás dolog aminél a max érték 300 vagy mi nekem 38 at irt ki az ember azt mondta"szinte minden benzint eléget" nem megy semmi kárba:)egyszóval nagyon jó ez a tocsi ha jól össze van rakva:)én eddig kb 150 ezret költöttem rá de meg van az eredménye!(ha veszzük mennyi egy modern autó szervízköltsége nem sok..)ha lesz rá módom rakok fel képet a motorról meg a belsejérõl, most fejeztem be mindkettõ "optikai tuningját"igaz a neonok jövõ héten kerülnek a lábak elé, ami az uccsó lépés:)mégesgyszer köszönöm, és ha bármi gond van és segíthetek csak szólj:)(kevés dolgot nem szedtem darabokra eddig a kocsin:) )

kulcsartamas | 2007-08-03 21:41

Sanya!

HSzeretem a hidrotõkés megoldást, de nyugodtan tehettek volna mechanikus szelepállítást helyette:-)

szétszedtem a szelepházat, megtisztítottam a hidrotõkéket.
A hatás vegyes: a folyamatos csörgõ kopogó hang elmúlt, de helyette egy vagy két hidrotõke kicsit hangosabban csörömpöl :-) nagyon a kipufogó szelepek felõl hallatszik, úgyhogy lehet, ha nem bírnak magukkal, akkor ezeket csere, Igaz, hogy szeretem ez t az autót, meg tényleg nagyon egybe van, csak egy vagyont azért már nem akarok rákölteni.

kulcsartamas | 2007-08-03 21:38

Üdv Sanya!

Na szóval:

A légszûrõházat nézve alulnézetbõl, balról jobbta haladva:

Csövek:

1. A legvastagabb csõ, nem lehet semmivel sem összetéveszteni.

2. Na ezt kicsit bonyolult lesz leírni, mert ezer felé ágazik:
az ide csatlakozó csõ lemegy egy csõ kötegbe, ezután lesz benne egy T idom, majd egy TT (dupla T idom és így folytatja az útját,

3.Légszûrõ szívõ csõre megy elõre, ez kapcsolgatja azt akis zsalut, hogy honnan szívja a levegõt (hideg/meleg)

4.ez az utolsó, egy L alakó rövid csõ darab, catlakozik egy T idomba, majd késõbb még egy T idom, és a második T idom egyenesen tovább menõ ága a motor mögötti falon lévõ mágnes szelepbe csatlakozik. Nekem ez a szelep balról jobbra nézve a legutolsó mágnes szelep , igaz a konzolon még van utána üres szelep hely. a szelepre csatlakozó elektromos vezeték csatlakozója Fehér színû, szóval ebbe csatlakozik a 4 kicsit közvetetten.


kicsit konyhanyelven írtam, csak a beazonosíthatóság volta cél, ha kell még segítség, szólj.

Minden tiszteletem a Mazdának :-) soha nem volt még Japán autóm ezelõtt, de nem hiszem el, hog yez a rohadt bonyolult elektronikus karburátoros megoldás, ami nekem van megérte. Ettõl 100x egyszerûbb lett volna , meg talán olcsóbb is egy valami mono jetronic jellegû dolgot tervezni.

egy ûrrakéta gyújtó rendszere nem ilyen bonyolult mint ez :-)

Annyiból jó volt, hogy ezeket megnéztem, mert kiderült, hogy az egyik mégnesszelep elektromos csatlakozójának az érintkezõje ki van törve, eloxidálódott, úgíhogy ezt megcsináltam, viszont mostmár finomabb lett gázadáskor a motor :-)

valaki megtudja mondani, hogy melyik mágnesszelep mire való?

kulcsartamas | 2007-08-03 12:52

Sanya!

Ma bontom le a légszûrõházat, meg a vicc kedvéjért nekem meg eltörtl egy kis mûanyag T idom ami a vákuum csöveket köti össze, szóval cserélnem kell. Megnézem a csövek bekötését, és leírom valamikor délután, de inkább kora este.

üdv: KA

mazda-auto.hu | 2007-08-02 10:04

Igazából csak részlegesen tudod kicserélni, valamennyi régi olaj mindig marad a rendszerben, de ez nem gond. A tartály csövének levételével, illetve a kormánymû hollanderénél tudod leereszteni a folyadékot. A Dexron III-hoz tartozó folyadék szélesebb hõmérsékleti tartományban nyújtja a képességei legjavát, mint a Dexron II, de ennek igazán az automata váltómûvekben van jelentõsége. A Dexron II is tökéletes a szervóban. Az 1 liter elvileg elég.

kistakacspeter | 2007-08-01 23:03

Sziasztok!

Még új vagyok itt de egy kis segítséget szeretnék kérni SOS.:

egy 89-es 626-osom van (GD)
és a kormányszervoban szeretném lecserélni az olajat, mert szerintem még soha nem volt, meg hallatszik a hangján is. Hétvégén egy hosszabb útr megyek és elõtte szeretném megejteni a mûveletet.Nem vagyok analfabéta hozzá, azért is akarom megcsinálni, csak abban segítsetek, hogy hol ésszerû megbontani, leengedni az olajat belõle, hogy mind kifolyon?
azt hiszem a könyve atf dextronII-õt ír, de van már atf dextron III-is. ti mit ajánlotok?
menniységre egy liter elég bele?

elõre is köszi; peti

komi25 | 2007-07-31 14:57

Köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2007-07-31 11:33

Az expanziós szelep elõtt van egy szûrõ, ami felfogja a szennyezõdéseket, de mivel szûk a keresztmetszet, minimális lerakódás is akadályozza a keringést. A klímagáz és az abban lévõ kenõanyag közé bekerül a kompresszor kopásából származó fémpor, ez jelenti a szennyezõdést. A szûrõs rész viszont nem megbontható, ezért nem hivatalos eljárással, egy úgynevezett visszáramú takarítással nagyrészt kitakarítható a szûrõ. Tehát a két bemenõ csõben pont fordított áramlást idézünk elõ, nagy nyomással bejuttatott takarító anyaggal. Gyakran ez segít, és nem kell cserélni a szelepet.

komi25 | 2007-07-30 16:24

Köszönöm szépen. Még annyi, hogy a klímás szerint a rendszerben nem látott koszt, de az tény, hogy tényleg nem sok gáz jött ki a másik csövön.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó