2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Az APEX éltömítések evolúciója.
Közvetlen befecskendezés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
sanya | 2007-08-04 20:57
Sziasztok! tettem fel néhány képet akit érdekel lesse meg:)
link:
http://kep.tar.hu/sanya81/50511053/31716350#2
üdv:sanya
sanya | 2007-08-04 10:45
Nagyon köszi nagyon Király vaaagy:)Totál máskép dugtam össze a csöveket, de a segítségeddel minden fatya:)eddig nem indult rendesen mint mindig de mostmááár...elvittem a kocsit gyujtás beállításra mert levettem a hengerfejet meg mindent, vezérmûszíj csere... a végén rádugta a co mérõ szerkentyüt :)a co 0,08 volt azt mondta a szerelõ a 4 a megengedett, meg volt valami üzemanyag kibocsáttás dolog aminél a max érték 300 vagy mi nekem 38 at irt ki az ember azt mondta"szinte minden benzint eléget" nem megy semmi kárba:)egyszóval nagyon jó ez a tocsi ha jól össze van rakva:)én eddig kb 150 ezret költöttem rá de meg van az eredménye!(ha veszzük mennyi egy modern autó szervízköltsége nem sok..)ha lesz rá módom rakok fel képet a motorról meg a belsejérõl, most fejeztem be mindkettõ "optikai tuningját"igaz a neonok jövõ héten kerülnek a lábak elé, ami az uccsó lépés:)mégesgyszer köszönöm, és ha bármi gond van és segíthetek csak szólj:)(kevés dolgot nem szedtem darabokra eddig a kocsin:) )
kulcsartamas | 2007-08-03 21:41
Sanya!
HSzeretem a hidrotõkés megoldást, de nyugodtan tehettek volna mechanikus szelepállítást helyette:-)
szétszedtem a szelepházat, megtisztítottam a hidrotõkéket.
A hatás vegyes: a folyamatos csörgõ kopogó hang elmúlt, de helyette egy vagy két hidrotõke kicsit hangosabban csörömpöl :-) nagyon a kipufogó szelepek felõl hallatszik, úgyhogy lehet, ha nem bírnak magukkal, akkor ezeket csere, Igaz, hogy szeretem ez t az autót, meg tényleg nagyon egybe van, csak egy vagyont azért már nem akarok rákölteni.
kulcsartamas | 2007-08-03 21:38
Üdv Sanya!
Na szóval:
A légszûrõházat nézve alulnézetbõl, balról jobbta haladva:
Csövek:
1. A legvastagabb csõ, nem lehet semmivel sem összetéveszteni.
2. Na ezt kicsit bonyolult lesz leírni, mert ezer felé ágazik:
az ide csatlakozó csõ lemegy egy csõ kötegbe, ezután lesz benne egy T idom, majd egy TT (dupla T idom és így folytatja az útját,
3.Légszûrõ szívõ csõre megy elõre, ez kapcsolgatja azt akis zsalut, hogy honnan szívja a levegõt (hideg/meleg)
4.ez az utolsó, egy L alakó rövid csõ darab, catlakozik egy T idomba, majd késõbb még egy T idom, és a második T idom egyenesen tovább menõ ága a motor mögötti falon lévõ mágnes szelepbe csatlakozik. Nekem ez a szelep balról jobbra nézve a legutolsó mágnes szelep , igaz a konzolon még van utána üres szelep hely. a szelepre csatlakozó elektromos vezeték csatlakozója Fehér színû, szóval ebbe csatlakozik a 4 kicsit közvetetten.
kicsit konyhanyelven írtam, csak a beazonosíthatóság volta cél, ha kell még segítség, szólj.
Minden tiszteletem a Mazdának :-) soha nem volt még Japán autóm ezelõtt, de nem hiszem el, hog yez a rohadt bonyolult elektronikus karburátoros megoldás, ami nekem van megérte. Ettõl 100x egyszerûbb lett volna , meg talán olcsóbb is egy valami mono jetronic jellegû dolgot tervezni.
egy ûrrakéta gyújtó rendszere nem ilyen bonyolult mint ez :-)
Annyiból jó volt, hogy ezeket megnéztem, mert kiderült, hogy az egyik mégnesszelep elektromos csatlakozójának az érintkezõje ki van törve, eloxidálódott, úgíhogy ezt megcsináltam, viszont mostmár finomabb lett gázadáskor a motor :-)
valaki megtudja mondani, hogy melyik mágnesszelep mire való?
kulcsartamas | 2007-08-03 12:52
Sanya!
Ma bontom le a légszûrõházat, meg a vicc kedvéjért nekem meg eltörtl egy kis mûanyag T idom ami a vákuum csöveket köti össze, szóval cserélnem kell. Megnézem a csövek bekötését, és leírom valamikor délután, de inkább kora este.
üdv: KA
mazda-auto.hu | 2007-08-02 10:04
Igazából csak részlegesen tudod kicserélni, valamennyi régi olaj mindig marad a rendszerben, de ez nem gond. A tartály csövének levételével, illetve a kormánymû hollanderénél tudod leereszteni a folyadékot. A Dexron III-hoz tartozó folyadék szélesebb hõmérsékleti tartományban nyújtja a képességei legjavát, mint a Dexron II, de ennek igazán az automata váltómûvekben van jelentõsége. A Dexron II is tökéletes a szervóban. Az 1 liter elvileg elég.
kistakacspeter | 2007-08-01 23:03
Sziasztok!
Még új vagyok itt de egy kis segítséget szeretnék kérni SOS.:
egy 89-es 626-osom van (GD)
és a kormányszervoban szeretném lecserélni az olajat, mert szerintem még soha nem volt, meg hallatszik a hangján is. Hétvégén egy hosszabb útr megyek és elõtte szeretném megejteni a mûveletet.Nem vagyok analfabéta hozzá, azért is akarom megcsinálni, csak abban segítsetek, hogy hol ésszerû megbontani, leengedni az olajat belõle, hogy mind kifolyon?
azt hiszem a könyve atf dextronII-õt ír, de van már atf dextron III-is. ti mit ajánlotok?
menniységre egy liter elég bele?
elõre is köszi; peti
komi25 | 2007-07-31 14:57
Köszönöm a segítséget!
mazda-auto.hu | 2007-07-31 11:33
Az expanziós szelep elõtt van egy szûrõ, ami felfogja a szennyezõdéseket, de mivel szûk a keresztmetszet, minimális lerakódás is akadályozza a keringést. A klímagáz és az abban lévõ kenõanyag közé bekerül a kompresszor kopásából származó fémpor, ez jelenti a szennyezõdést. A szûrõs rész viszont nem megbontható, ezért nem hivatalos eljárással, egy úgynevezett visszáramú takarítással nagyrészt kitakarítható a szûrõ. Tehát a két bemenõ csõben pont fordított áramlást idézünk elõ, nagy nyomással bejuttatott takarító anyaggal. Gyakran ez segít, és nem kell cserélni a szelepet.
komi25 | 2007-07-30 16:24
Köszönöm szépen. Még annyi, hogy a klímás szerint a rendszerben nem látott koszt, de az tény, hogy tényleg nem sok gáz jött ki a másik csövön.