2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
kistakacspeter | 2007-08-10 20:55
Látom van is más hasonló autóval is,
Kipufogóval kacsolatban szeretnék kérdezni.
A kipufogó rendszere milyen elemekbõl épül fel?
Van egy gyanúm, hogy az elõzõ tulaj, csak úgy valamit rábiggyesztett, hogy legyen olyan is rajta, de ez nem a gyári kialakítás, ami viszont a motornak nem jó.
Szóval milyen elemekbõl épül fel a kipuf. rendszer, van e elsõ, dob, közép dob, hátsó dob, flexibilis összekötõ csõ valahol, stb stb. AZ enyám nem katalizátoros
köszi szépen a segítséget.
sziasztok
kistakacspeter | 2007-08-10 20:52
Sziasztok!
`89 626 GD 1.8 karburátor
A múltkor én kérdeztem a szervo kormán yolajcserével kapcsolatban, köszi a segítséget, megvolt, halkabb lett a szervo, viszont még így is van hangja, ami szerintem nem normális, mert hallatszik rendesen, pedig olaj is van benne, olyan lágy a kormány mint a vaj, nagyon kényelmesen használható, tehát olyan õrülten nem is lehet megkopva, mitõl lehet mégis hangos?
eEzzel kapcsolatban mége gy kérdés.
A kormánymûnél, a fékrásegítõ alatt, ahog yelvan helyezve a kormánymûbe, valahol a szervo csõ csatlakozásoknál bele van tekerve egy jeladó szerûség, olyan int eg nyomáskapcsoló lenne, két vezetékes. Ennek mi a szerepe.
Mert az elõzõ tulaj kidarabolta belõle, és csak ott fityeg egy kábel, meg az érzékelõ önmagában.
sanya | 2007-08-08 14:21
Köszönöm szépen! Akkor ez lesz a következõ:)
üdv.
mazda-auto.hu | 2007-08-08 14:03
Ezek általában egyedi jelenségek, nehéz így bármit mondani, de talán a féltengely cseréjéig nem is érdemes tovább gondolkodni rajta.
sanya | 2007-08-08 12:05
Sziasztok! A féltengelyt kicserélem a közeljövõben az biztos. Kicsit félreérthetõen irtam mert nem tettem vesszõt a mondatba: eredetileg úgy volt hogy: nem mindig, álló helyzetbõl indulva csinálja 1-esben.Érdekes most megint nem ráz ahogy most hidegen elindultam vele,ugy hogy nagyon valószínû hogy a melegnek köze van hozzá.de mi lehet ez???
mazda-auto.hu | 2007-08-08 11:37
A féltengely lógása is okozhatja, de elég nehéz így megmondani. Kuplungra is gyanakodhatnánk, de azt mondod nem álló helyzetben is elõfordul.
sanya | 2007-08-07 19:36
Sziasztok !
zeretném a véleményeteket kérni.Mostanában(fõként meleg motornál), de nem mindig álló helyzetbõl indulva 1-esben az autó megrázkódik(megremeg)egypár másodpercre,a kuplung rendesen kiemel, minden sebesség jól kapcsolható, csak 1-esben jön elõ ez a jelenség.Próbáltam 2-esbõl indulni de ott nem volt érezhetõ (csupáncsak annyira amennyire 2-esbõl indulni lehet,remélem értitek)szóval nem tudom mi lehet a probléma ,kuplung kiemel, váltó kapcsol...
az biztos hogy jobb oldali féltengely cserére szorul mert jobbra kanyarodva kerreg(a féltengely közepén lévõ "agy" eléggé mozog)eseteg ez lehet a probléma??ha valakinek volt már hasonló problémája kérem segítsen, én nem tudom mi lehet ez.
üdv.mindenkinek
mazda-auto.hu | 2007-08-06 08:18
Gratulálunk a kooperációhoz és, hogy így sikerült megtalálni a csövek helyét! sanya - Néztük a képeket. Szerencsések ezek az autók, hogy ilyen gazdát rendelt nekik a sors.:)
sanya | 2007-08-05 15:50
Szia!
Jó hallani, hogy nem hallani a hangját:)reméljük rendben lesz egy pár évig:)Igazad van nekem is ezért tetszik ez a tipus, nagy kényelmes, és szépnek is mondható,nameg ehhez hozzá merek nyúlni úgy hogy hobbinak sem utolsó.
a csövek: jól láttad ez a kipufogó gázt vezeti vissza a légszûrõbe azután a karburátorba, én nem sok mazda 626 motorját láttam még de azt hittem hogy mindegyik ilyen:) visszatérve, valószínû ezért ilyen jók a kipufogó gáz értékei mert újra cirkuláltatja a gáz egy részét. megnpróbáltam megkeresni a képet a törött autóról de még nem találtam, majd csak meg lesz:)
Minden jót
kulcsartamas | 2007-08-05 12:28
Szia!
Örülök, ha segíthettem!
Egész egyedi, szépen megcsináltad. Az enyém, optikailag teljesen "mezei" én mûszaki szempontból tettem rendbe, mert mikor hozzám került..hát hogy is mondjam, az elõzõ tulaj nagy barbár volt. Még vannak rajta apróságok, de az majd szépen sorban, Igaz a két elsõ toronycsapágyat nagyon kikellene cserélni, de nincs lelkierõm szétszedni.
Én Békés megyei vagyok, tegnap fent voltam a Hungaroringen az Omega koncerten, jót tett a hidrotõkéknek az út, úgy elcsendesedtek, hogy csak na, szinte meglepõdtem, mikor éjjel 1 kor a parkolóban beültem az autóba, elindítottam és ahogy elindultam a "mezõn" nem hallottam a hangját a motornak.:-) na nem baj, ha így maradna eg darabig nem bánnán, mert akkor másra fordítanék egy kis pénzt.
Nem új autó, de én szeretem, mert nagy , kényelmes, meg szép a formája, persze ez szubjektív, de nem szeretem a mai tucat plasztik autókat, én abben még mindig jobban érzem magam, mint egy 0 km es Fábiában...csak azért, hogy új autóm legyen...hát na... ráadásul anyag is van benne, a www.mazdaklub.hu-fórumában van egy porrátört , amibe egy seat beleszaladt, ...nos a képek magáért beszélnek, meg az is, hogy a srác kiszált belõle, utána meg hazavitte:-)
kérdés: Neked mi az a csõ rendszer ott a légszûrõház bal oldalán ami a kipufogó torokhoz megy elõre - két csõ
olyan mint valami kipufogó gáz visszavezetés? vagy valami levegõ elõmelegítõ? ezt most látom elõször, nekem ilyenem nincs :-)
üdv