2025. Január 9. Csütörtök - Marcell
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
cuba.71 | 2014-01-26 17:45 small részére
Milyen szinűt füstöl???
small | 2014-01-26 14:01 BluElite részére
Nekem eddig abszolút nem füstölt. Most hogy beindult az EGR, mint a kamaz, úgy füstöl egy padlógázra. EGR lehúzás után semmi koromfelhő nincs mögöttem sem 1500nál sem 3500nál..
small | 2014-01-26 13:59 cuba.71 részére
Most tettem egy próbát, lehúztam az EGR-t.
Visszatért az erő és a rugalmasság a 2000 alatti fordulatszám tartományban. Tol mint egy villanymotor. Egyben a füstölés is abszolút megszünt, szóval itt valami nagyon be lehet állva abban az EGR szelepben.
Úgyhogy első körben szerintem lesz egy tisztítás, és ha az nem segít akkor dugózás.
BluElite | 2014-01-26 11:24 small részére
Mondjuk az enyémre is ráfér a ledugózás, meg a szívó oldal tisztítása. Különösebb bajom nincs, csak néha azt veszem észre hogy az alapjárat enyhén magasabb, de nem zavaró. Jellemzően ha sokat megyek városba. Ha kicsit meg van kergetve, helyreáll. Gondolom az egr miatt lehet az is, hogy a turbó hatását 1700-1800 helyett inkább 2000 körül kezdem érezni, de 2000 alatt sem annyira nagyon gyatra.
Füstölni akkor sem füstöl ha megpörgetem.
Tavasszal minenre sor kerül...
cuba.71 | 2014-01-26 11:17 small részére
"annyira nehezen pörög fel,és füstöl mint egy kamaz"
Ennek a kijelentésnek az első felét okozhatja az EGR,viszont a füstölést azt abszolut nem.
Lehet,hogy az EGR lezárása után,ki kellene szedetni a porlasztókat és beméretni adagolósnál.
Az EGR lezárásán nem kell gondolkodni,nekem 2éve ugy van lezárva mint ahogy irtam.
A porlasztók bevizsgálásában esetleg tudok segiteni.
Az esetleges füst,és az erőtlenség is származhat tőle.
small | 2014-01-25 23:58 cuba.71 részére
Köszönöm a válaszokat.
Hát gondolkodom mi legyen ezzel az EGR dologgal.
Ma mentem vele egy hosszabb utat, 1000-1700 között eszméletlen nehezen megy át az autó, főleg ha padlót nyomok, mintha döglődne a motor, annyira nehezen pörög fel és úgy füstöl mint egy kamaz. :S Aztán gondoltam kicsit kikormolom a gépet és mentem kb 30km-t 4.ben 120 körül (3500as fordulat környéke) de nem lett semmivel sem jobb.
Vajon nem érné meg kitakarítani ezt a szelepet? Vagy vakoljam le valami hasonló módón a picsába és kész :)
Feltételezm az enyém is így nézhet ki és mindkét felét le kéne vakolni.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=YU32m15rJwQ
Így valahogy szakszerűen :D
http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
cuba.71 | 2014-01-25 10:09 small részére
DE,HOGY VÁLASZOLJAK A KÉRDÉSEDRE IS.
Az EGR ebben a korban már csak egy szükséges rossz.
Ujkorában az emisszios értékek elérése miatt az int.motorvezérlővel kéz a kézben együttmüködnek.
Tehát érzésre a nyomatékod is azért jön meg később,mert ez a szelep már nem teszi a dolgát rendesen.
Ezért jomagyarszokás szerint lezárjuk,az ilyfajta gondok megelőzése miatt egyrészt,másrészt pedig azért,hogy ne tömitse el a szivoöntvényt.
A kipugáz amit beenged a szivoöntvénybe,és a kartergáz elegye,még ha minimális is,gyönyörű massziv masszát képez a sz.öntvénybe,ami igen nagy mértékben szükiti a sz.öntvény keresztmetszetét,és igy a beáramló levegő mennyiségét a motorba.
Ez pedig ugye magátol értetődő teljesitményvesztést okoz!!
cuba.71 | 2014-01-25 08:40 small részére
Ezt az EGR gondot is leirtam már.
Mind az elektromos,mind a vakuumos befojásoltságot figyeli a rendszer!!!
Tehát,nem lehuzzuk az elektromos csatit,nem eldugitjuk a vakuumcsövet.
Egy megoldás van az EGR lezárására.
Az EGR egység,és a szivoöntvény közül kiveszitek a gyári tömitést,és készitetk egy u.olyat befőttesüveg fedélből,csak a középső nagy "luk" ne legyen rajta.
Ugyanezt érdemes eljátszani hátulrol is a kipu.öntvénynél.
Az ABS-ed pedig nagy valoszinüséggel vezérlőtömb hibás lesz,mint az enyém.
Ezt elárulom neked 1 perc alatt a feléért 4000.......:DDD
cuba.71 | 2014-01-24 21:20 BluElite részére
ITT A DIAGNOSZTIKA!!!
http://www.philmcfadden.co.uk/MazdaDiagnosticBox.htm
BluElite | 2014-01-24 20:13
Kovlaci!
Apropó! A múltkor belinkelt gépkönyvben nincs ilyen hibakód táblázat? Idegen nyelven is jó, azzal is előrébb lennénk :-)