2024. December 22. - Zéno
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 16:21 Atyesz részére
Az méri a DPF-nél a nyomáskülönbséget.
Atyesz | 2017-09-19 14:29
a tűzfalon levo hőérzékelő mire szolgal?
Atyesz | 2017-09-19 14:27
a tűzfalon levo hőérzékelő mire szolgal?
mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 14:18 Atyesz részére
Ez pont fordítva szokott lenni, hosszú uton regenerál, rövid úton pedig nem tudja befejezni. Elképzelhető, hogy a tűzfalon lévő nyomás, és hőérzékelő szenzor hibája, de mindenképpen szakember nézze meg, és zárja ki mi okozza. Tökéletlen égés, vagy szenzorhiba. A tökéletlen égés esetén elsőre a befecskendezőket kellene megnézni, szenzorhibánál pedig megkeresni a hibásat.
mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 13:55 Alokin részére
Számláló lett nullázva?
Ha igen szakembernek kell kizárnia, hogy a DPF eltömődik a sok korom miatt, vagy szenzor hiba okozza. Ha sok a korom, először a befecskendezőket kellene megnézni, ha szenzor hiba, ki kell mérni melyik a hibás.
Az olajszint nem mehet az X fölé, mert nincs megfelelő kenés, és károsodik a motor.
Atyesz | 2017-09-19 12:17
Sziasztok
Nekem is lenne egy kis gondom a DPF-el
Autopalyan nem sikerul regeneraljon
P242F DPF restriction-ash accumulation
es
P2458 P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
hibakodokat adja ki
Az erdekes az egeszben az hogy rovidebb utakon sikerul megcsinalja az ontisztitast
Ha mind a negy izzogyertyam ki van egve ( nem mukodnek) befojasolhatja az ontisztitast?
Az auton software tuning is van
Elore is koszonom
Alokin | 2017-09-14 20:02
Kedves Mazda!
Kigyulladt a DPF lámpája a 2L, 143 lóerős 2009 évjáratú Diesel Mazda 3 gépjárművemen. 100.120 km-nél. Most lett benne hűtőfolyadék (FL22) olaj (Liqui Moly Top Tec 4500 5w-30) + szürő és légszűrő cserélve. Előtte én is azt tapasztaltam, hogy a motorolajszint növekszik és már az X felett volt, meg néha mintha nem úgy húzna ahogy kéne. A következő hibakódot olvasták ki: P2459 Dízel részecskeszűrő (DPF) regenerációjának gyakorisága. Ilyenkor mi a teendő?
Előre is köszönöm!
mazda-auto.hu2 | 2017-08-01 13:18 Otis részére
Akár a nyomásérzékelő hibája is okozhatja, de azt ki kell mérni. Ha ég a hiblámpa, akkor ott hibakód is van. Kizárásos alapon végig kell nézni, hogy azt a hibakódot mi okozhatja, és ezek közül hibás-e valami. A második kényszer regenerálás után meg kellett volna győzödni róla, hogy az üres DPF valóban eltömődött, vagy csak valami hibás jelet ad. Ha eltömődött, azt mi okozhatta, befecskendező, EGR stb. Ha nem volt eltömődve, akkor végigmérni, hogy az érzékelők ellenállásértékei jók-e stb. De okozhatja akár a chip tuning is.
mazda-auto.hu2 | 2017-08-01 13:04 eprespite részére
Így nagyon nehéz válaszolni, lehet egy kontakt-, biztosíték-, vezérlés-, NOX befecskendező-, érzékelő hibája is. Autó kell hozzá, hogy ki lehessen mérni mi okozza, de még az sincs kizárva, hogy ha nem tárolta a hibát, és éppen jól müködik minden, akkor se tudjuk megadni a pontos okát.
Otis | 2017-07-28 20:23
Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni. Három éve vásároltam egy Mazda 6 2,0 diesel 89 kw 2006 kombit. Az elején kapott egy chip tuningot 140 Le lett. Két évig nem volt semmi probléma,de egy éve kezdőttek a problámák. DPF lámpám és a motor hibakód és az kipörgésgátló hibalámpálya világítani kezdett. Ezt egy direkt regenerálással orvosolni tudtam, majd egy pár hónap mulva ismételten előjött egy párszor. Aztán már nem is tudtuk regenerálni. Szervízben mondták hogy kell egy új hiszen a belseje össze van omolva. megvettem, de az első utamon megint vissszajöttek a hibakódok, és persze az ezzel járó vész üzemmód is. Azt mondta a szerelő hogy nem volt benne elég üzemeanyag és , tankoljak és elindítj a regenerálást, ez sikerült is. kb 1500 km után megint előjött a probléma, de ekkor már nem tudták elindítani a regenerálást. Következő tippük, hogy befecskendezőket újítsuk fel biztos pisil , és az tömíti el. Közben még légtömegmérőt és nyomásszabályzót is cseréltettek velem. Ezekkel a csereberékkel kb 360 ezer lett a ráköltött összeg. Összerakták, de ezek után sem lehette regeneráltatni. Elküldtek hivatalos mazdaszervízbe , hozzám az M3 melletti volt a legközelebb. Ott sem tudták elvégezni, mondták minden érték kitünő a regenerálás mégsem indul. ott a lambdaszondát akarták cseréltetni, mert nem láttak mellette értéket. Itthon rámértünk, elvileg szabályoz, de hogy eljut e a vezérlőbe azt nem tudni. Mazda szervízben computer cserét javasoltak. Hiba jelenség : Hibakódk kiütése után, pár perc és visszajönnek a hibakódok, egyik a másik után. Direkt regeneráltatni nem tudtunk. Most az ötödik szerelő azt javasolja cseréljek a dpf-ben nyomáskülömbség érzékelőt. Segítségeite