2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 16:21 Atyesz részére

Az méri a DPF-nél a nyomáskülönbséget.

Atyesz | 2017-09-19 14:29

a tűzfalon levo hőérzékelő  mire szolgal?

Atyesz | 2017-09-19 14:27

a tűzfalon levo hőérzékelő  mire szolgal?

mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 14:18 Atyesz részére

Ez pont fordítva szokott lenni, hosszú uton regenerál, rövid úton pedig nem tudja befejezni. Elképzelhető, hogy a tűzfalon lévő nyomás, és hőérzékelő szenzor hibája, de mindenképpen szakember nézze meg, és zárja ki mi okozza. Tökéletlen égés, vagy szenzorhiba. A tökéletlen égés esetén elsőre a befecskendezőket kellene megnézni, szenzorhibánál pedig megkeresni a hibásat.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 13:55 Alokin részére

Számláló lett nullázva?

Ha igen szakembernek kell kizárnia, hogy a DPF eltömődik a sok korom miatt, vagy szenzor hiba okozza. Ha sok a korom, először a befecskendezőket kellene megnézni, ha szenzor hiba, ki kell mérni melyik a hibás.

Az olajszint  nem mehet az X fölé, mert nincs megfelelő kenés, és károsodik a motor.

Atyesz | 2017-09-19 12:17

Sziasztok

Nekem is lenne egy kis gondom a DPF-el

Autopalyan nem sikerul regeneraljon

P242F DPF restriction-ash accumulation

es

P2458 P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration

hibakodokat adja ki

Az erdekes az egeszben az hogy rovidebb utakon sikerul megcsinalja az ontisztitast

Ha mind a negy izzogyertyam ki van egve ( nem mukodnek) befojasolhatja az ontisztitast?

Az  auton software tuning is van

Elore is koszonom

Alokin | 2017-09-14 20:02

Kedves Mazda!

Kigyulladt a DPF lámpája a 2L, 143 lóerős 2009 évjáratú Diesel Mazda 3 gépjárművemen. 100.120 km-nél. Most lett benne hűtőfolyadék (FL22) olaj (Liqui Moly Top Tec 4500 5w-30) + szürő és légszűrő cserélve. Előtte én is azt tapasztaltam, hogy a motorolajszint növekszik és már az X felett volt, meg néha mintha nem úgy húzna ahogy kéne. A következő hibakódot olvasták ki: P2459 Dízel részecskeszűrő (DPF) regenerációjának gyakorisága. Ilyenkor mi a teendő?

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-08-01 13:18 Otis részére

Akár a nyomásérzékelő hibája is okozhatja, de azt ki kell mérni. Ha ég a hiblámpa, akkor ott hibakód is van. Kizárásos alapon végig kell nézni, hogy azt a hibakódot mi okozhatja, és ezek közül hibás-e valami.  A második kényszer regenerálás után meg kellett volna győzödni róla, hogy az üres DPF valóban eltömődött, vagy csak valami hibás jelet ad. Ha eltömődött, azt mi okozhatta, befecskendező, EGR stb. Ha nem volt eltömődve, akkor végigmérni, hogy az érzékelők ellenállásértékei jók-e stb.  De okozhatja akár a chip tuning is.

mazda-auto.hu2 | 2017-08-01 13:04 eprespite részére

Így nagyon nehéz válaszolni, lehet egy kontakt-, biztosíték-, vezérlés-, NOX befecskendező-, érzékelő hibája is. Autó kell hozzá, hogy ki lehessen mérni mi okozza, de még az sincs kizárva, hogy ha nem tárolta a hibát, és éppen jól müködik minden, akkor se tudjuk megadni a pontos okát.

Otis | 2017-07-28 20:23

Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni. Három éve vásároltam egy Mazda 6 2,0 diesel 89 kw 2006 kombit. Az elején kapott egy chip tuningot 140 Le lett. Két évig nem volt semmi probléma,de egy éve kezdőttek a problámák. DPF lámpám és a motor hibakód és az kipörgésgátló hibalámpálya világítani kezdett. Ezt egy direkt regenerálással orvosolni tudtam, majd egy pár hónap mulva ismételten előjött egy párszor. Aztán már nem is tudtuk regenerálni. Szervízben mondták hogy kell egy új hiszen a belseje össze van omolva. megvettem, de az első utamon megint vissszajöttek a hibakódok, és persze az ezzel járó vész üzemmód is. Azt mondta a szerelő hogy nem volt benne elég üzemeanyag és , tankoljak és elindítj a regenerálást, ez sikerült is. kb 1500 km után megint előjött a probléma, de ekkor már nem tudták elindítani a regenerálást. Következő tippük, hogy befecskendezőket újítsuk fel biztos pisil , és az tömíti el. Közben még légtömegmérőt és nyomásszabályzót is cseréltettek velem. Ezekkel a csereberékkel kb 360 ezer lett a ráköltött összeg. Összerakták, de ezek után sem  lehette regeneráltatni. Elküldtek hivatalos mazdaszervízbe , hozzám az M3 melletti volt a legközelebb. Ott sem tudták elvégezni, mondták minden érték kitünő a regenerálás mégsem indul. ott a lambdaszondát akarták cseréltetni, mert nem láttak mellette értéket. Itthon rámértünk, elvileg szabályoz, de hogy eljut e a vezérlőbe azt nem tudni. Mazda szervízben computer cserét javasoltak. Hiba jelenség : Hibakódk kiütése után, pár perc és visszajönnek a hibakódok, egyik a másik után. Direkt regeneráltatni nem tudtunk. Most az ötödik szerelő azt javasolja cseréljek  a dpf-ben nyomáskülömbség érzékelőt. Segítségeite

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó