2024. December 22. - Zéno

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vargaistvan | 2015-09-14 14:42 Luddo részére

Az Olaszországban forgalomba helyezett dízel Hatosok esetében nem volt egyértelmű alapfelszerelés a hűtővíz melegítő kályha. A motor mögött, a tűzfal előtt jól látható, ha mégis van benne. Talán még látszik a Webasto felirat rajta.

mazda-auto.hu2 | 2015-09-14 13:33 Andrewmann részére

A nyomásszenzor nem tömődik el és nem szükséges cserélni. Ha túl nagymértékű az eltömődés, valóban nem fut végig a regenerálás, olyankor be kell "csapni" a rendszert, és lefuttatható a regenerálás.

Andrewmann | 2015-09-12 08:40

Tisztelt mazda-auto.hu! A 2007es 6osom DPF-e 4 hete, 2500 km-rel (80% autópálya) ezelőtt volt mosatva. Most újra visszajött a probléma. A győri mazda szervizzel közösen kiötlöttük, hogy a gépjármű alapjárat-ingadozásának és ekkor történő füstölésének egr szelep beragadás lehet az oka, és emiatt tömődhetett el újra. Mivel ők újabb 2 hetet akartak váratni a tisztításra, így függetlenhez mentem. Ott az egr szelep tisztítás után (valóban szükséges volt) a szervizben próbálták az erőltetett regenerációt, elindult, de nem futott végig, mert szerintük túl nagy mértékű az eltömődés. Ez lehet ok, hogy nem fut végig? Azt mondták, hogy nyomásszenzort is érdemes ilyenkor kicserélni, mert az is eltömődhet és rossz értékeket küldhet a vezérlőnek, lehet, hogy amiatt nem regenerál. Csakhogy annak horror az ára... Tényleg szükséges lehet a nyomásszenzort cserélni, ha amúgy ilyen hibát nem jelez az autó? Köszönöm válaszukat! Üdvözlettel, F. András

mazda-auto.hu2 | 2015-08-24 14:36 Luddo részére

A motormelegítő alapfelszerelés. Alvázszámalapján nincs benne DPF. 2005-ben már volt DPF-es, a legegyszerűbb a sebváltót megnézni, ha 6 sebességes van benne DPF, ha 5 nincs. Nincs digitális szervizkönyve, csak annyit látni, hogy Olaszországban helyezték forgalomba 2005.01.20-án.

Luddo | 2015-08-20 18:38

Tisztelt Mazda! Érdeklődnék hogy minden modellben van részecskeszűrő?2005 04 havi 2.0 diesel 6 os.illetve alvázszámról mit lehet megtudni a kocsiról jmzgg12r201265277 mert vásárlás előtt állok épp. csak e miatt a dpf miatt nem ajánlott városban?.Még azt szeretném megtudni honnan tudom van e benne motormelegítő?Köszönöm válaszát

mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:50 Gabesz82 részére

 A regeneráció számláló nullázási igényét villogó DPF lámpa jelzi. Az égett szag származhat a szűrő külső házára került szennyeződések égéséből is. Elég bátor vállalkozás az otthoni szűrő takarítás. Diagnosztikai adatok nélkül nem tudom, van-e probléma.

Gabesz82 | 2015-01-18 20:22

Hello,

 

Érdeklődnék!Házilag kitisztítottam a DPF szűrőmet megfelelő folyadékkal,miután visszaszereltem,és az akkusaru levétele után az első indításnál világított a DPF lámpa,egy 4-5 perces 2500 fordulaton járatása után leállítottam majd egy órára rá használtam az autót mire már nem világított.De DPF nullázást nem végeztem,ez probléma -e ?Jelezheti -e hibáját a nagyobb fogyasztás és kellemetlen égett szag az utastérben fűtéskapcsoláskor?
Ez az autó egy 2006 -os 143 LE Mazda 5 -ös.

Előre is köszönöm!
Gabesz
 

mazda-auto.hu | 2015-01-14 07:44 Balusz888 részére

 A regeneráció gyakorlatilag kiégetést jelent. Ez pedig nem mehet végbe bizonyos mennyiségű égéstermék nélkül.

Balusz888 | 2015-01-13 09:29

Üdv mindenkinek!

Kérdésem lenne,aki tud,legyen kedves segíteni!

Múlt héten vettem egy mazda 6-ost,2005 143le, és az a problémám,hogy a dpf mikor regenerál,4-5 mp-ig nagyobb füsttel jár,ami nem tudom,hogy mennyire normális!?

dpf visszajelző még nem villogott eddig,csak aggaszt,hogy miért van füst is ilyenkor...

achleiten | 2015-01-06 23:52

 Üdv mindenkinek!

 

Grat a fórumhoz, egy 2006-os DPF-es 6-os extulajaként én is megjártam a DPF-pokol minden bugyrát :) Most egy 2011-es faceliftes 2,2-est hajtok (129 LE), jelenleg 162e km-rel. Két problémám van a kocsival:

 

1. Ahogy korábban mások is leírták, meleg motornál érezhetőbben nehezen indul a motor; sőt, kb. minden 50. melegindításnál zakatolva indul a motor, mintha kihagyna egy henger. Szervízben nem tudták reprodukálni, az Auto Focusnál (M3) és Freyben egyaránt csak hümmögtek a hibajelenség hallatán.

 

2. 160 ezres olajcsere után 1000 km-rel (végig országutas/autópályás használat) sárgán villogott a DPF. A Frey-be azzal vittem vissza, hogy elfelejtették lenullázni az olajcserénél, de szerintük nem, sőt kényszer-regenerálni is kellett - többet nem tudtam kiszedni belőlük, csak a munkafelvevővel tudtam beszélni. Nem tudom megítélni, hogy szimplán elcseszték, vagy pedig kezdődik a kálvária ennél a kocsinál is. A 2,2-esnél tudtommal ez nem menetrendszerű.

 

Éppen ezért, tud valaki egy jó Mazda szerelőt ajánlani Bp. környékén, aki valóban ért ehhez a motorhoz és érdemben rá tudna nézni?

 

THX

 

UI: a kocsit 90%-ban pályán és országúton használom, városban alig.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó