2025. Március 12. Szerda - Gergely
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu2 | 2017-11-30 08:04 Ricco részére
Ha egyáltalán nem indul el a regenerálás, a nyomásszenzorokat kellene megnézni, hogy jók-e.
Ricco | 2017-11-29 12:46 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm a gyors választ!!
Jelen szituácioban sajnos a DPF-em van eltömödve ez már biztos!!
De az oka sajna a regenerácio nem megvalósulása!! Megfogadom a jó tanácsát és takarítás után szakszervizhez fordulok az ok megoldásáért!
Multhéten kezdödött vele a kálvária mikor a vátó bowdenem elszakatt!!
A tervező biztós csuklott az miatt a két anya miatt ami a tűzfalon van!!!!
Nem kis meló kiszerelni az egész műszer falat!! De hála égnek engedett annyit a futő-hütő rendszer hogy hozzá fértem és igy legalább azt nem kellet teljesen szétkapni!!
Még egyszer köszön a választ és szép napot!!!
mazda-auto.hu2 | 2017-11-29 12:25 Ricco részére
Semmiképpen nem javasoljuk a “kiherélést” mert egyrészt át kellene írni a szoftver, (sok pénzért) másrészt előbb – utóbb a műszakin is nézni fogják a DPF működését, és nem kapja meg a műszakit ha nincs benne.
Szakszervizben kellene megnézni, hogy mi okozza, a valóban túl sok korom, vagy szenzor hiba, és annak megfelelően kell tovább lépni.
Ricco | 2017-11-29 12:03
Űdvözletem!!!
Csa egy gyors kerdesem lenne!!!
Van egy Mazda 6-om es két éven belűl másodjára kell leszerelnem a dpf-et kitakarításra! Kérdésem pedig az hogy ha “kiherélem” a DPF-t kell e neki szoftvert álítani, vagy maradhat minden ugy? Meg a másik milyért nem tud végbe menni a regenerálás ...valamelyik érzékelő szonda miatt talán??
a linken találhatóak kepek is amit szeretnék tenni a DPF-el
http://forum.mazda6club.com/2-0-diesel/349857-dpf-removal-problem.html
HDSF clener | 2017-10-27 15:02
Üdvözlet!
Részecskeszűrő tisztitással foglalkozok!
Ha valakinel kérdése van keressen bátran!!
üdv Varga József
http://dpfcleaner.hu/
mazda-auto.hu | 2017-09-22 09:27 Alokin részére
Márkaszerviz ilyet nem csinál, Ügyfél engedélye nélkül nem építhet be alkatrészt !
Alokin | 2017-09-21 12:24 mazda-auto.hu részére
Kedves Mazda!
Ismét köszönöm a választ! Értem és szerintem ez a nullázás lesz a probléma…
De itt jön a képbe, hogy hova vigyem az autót, hogy ez kiderüljön? Ha elviszem a Mazdához, ott majd azt mondják, hogy sajnáljuk de ki kell cserélni a részecskeszűrőt (-400-500 ezer forint) ezt rólam le is gombolják, holott lehet hogy csak “nulláztak” egyet… Nem személyeskedés, elnézést kérek, de valóban nincsenek jó tapasztalataim… :(
mazda-auto.hu | 2017-09-21 10:34 Alokin részére
DPF-es autóknál normális az olaj szaporodása, csak ez a városi használatban hatványozódik, sűrűbben regenerál az autó, magasabb a fogyasztás. A nullázás azért kell, mert ha a regenerálások száma elért vagy meghaladt egy bizonyos értéket, akkor letiltja az autót, hogy ne károsodjon a motor. Gyakorlatilag így jelezzük az autónak, hogy tiszta az olaj és innentől figyeli az olaj hígulását.
Alokin | 2017-09-20 18:11 mazda-auto.hu2 részére
Kedves Mazda!
Köszönöm a választ! Nem hiszem, hogy számláló lett nullázva, nem szakszervízben csináltattam a 100 ezres szervizt. Eddig sajnos szakszervizekkel anyagilag nem jártam jól…
Olajszinttel kapcsolatban az autó nem csak rövidtávokra van használva, és egy előző delikvensnek ezt a választ adtátok (nálam is előfordulhat ez?)
”Ha vegyesen van használva az autó, és nem csak rövid távokon, akkor túl gyakran regenerál, ezért szaporodik az olaj, azaz ezért hígul a belekerülő gázolajtól. Szakszervizben meg kellene vizsgáltatni, hogy érzékelő, befecskendező, vagy részecskeszűrő hibája okozza, illetve esetleg valami más.”
Előre is köszönöm!
Atyesz | 2017-09-20 07:05 mazda-auto.hu2 részére
En a hőérzékelőt kerdem ami a nyomáskülönbség érzékelő mellet van