2024. December 22. - Zéno

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


eprespite | 2017-07-09 17:16

Üdv!

CX7 diesel autóm van és a következő jelenséget tapasztaltam:

Annak ellenére, hogy tele van az AdBlue tartály egyik pillanatról a másikra jelzi, hogy már csak 830km-re elegendő folyadék van és kigyullad a narancs színű motorhiba lámpa. Ez egy darabig így is marad aztán egy idő után elalszik a motorhiba lámpa és újra azt mutatja, hogy tele az AdBlue tartály. A jelenség ideje alatt az autó működésében semmi rendellenességet nem vettem észre. Mi ez a jelenség? Tudja valaki? Előre is köszönöm!

Üdv!

Csacsa73 | 2017-06-23 12:31

Üdv! Néhány napja lettem tulajdonosa, egy 2008-as évjáratú, 2.0-es dízel M6 kombinak. Az előző tulajdonos személyes ismerősöm, így az autó előélete ismert. A korábbi gazda OMV prémium gázolajat tankolt bele. Én is maradnék az OMV-nél, és azt szeretném tudni, hogy a DPF működés-karbantartás szempontjából, van e jelentősége annak, hogy “sima”, vagy prémium gázolajat tankolok? Eddig, elmondás alapján minden 3.-4. tankoláskor dpf tisztító adalék került felhasználásra, amit természetesen folytatnék én is. Köszönettel várom a választ. 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-17 09:50 Lokas részére

A hengerfej levétele kevés. Ki kell venni a motort, és csak a motor szétszedését követően lehet megállapítani, hogy pontosan mi sérült, illetve, hogy javítható, vagy sem. Inkább azt ajánlom, hogy csak az olajteknőt kellene levenni, és ha van benne fémforgács, akkor keresni a bontósnoknál egy törött autót ami kevesett futott, és abból a komplett motort áttenni. Angliában biztos fillérekért adja a bontós a motort.

Lokas | 2017-02-17 08:20 mazda-auto.hu2 részére

Tisztelt Szakértő,

Köszönöm a megtisztelő válaszát. A probléma, hogy én külföldön élek a párommal és itt vásároltuk Angol földön a járművet. Itt sajnos nem érvényes a rejtett hiba. Most két választásunk van ezek alapján. Az egyik hogy elviszi a bontó mert így senki sem veszi meg csörgő motorral vagy pedig megjavíttatjuk. A tanácsát szeretném kérni hogy ne legyünk teljesen tanácstalanok a műhelyben, hogy legyen egy kis fogalmunk mit is kell tenni majd egy ilyen motorral. Elég ha csak hajtókarcsapágyat és a nagycsapágyat cserélik ki a vezérműtengelyen vagy a tengelyt is ki kell venni? Most kezdte el hidegen is, eddig csak melegen csinálta. Ha ki kell venni a tengelyt akkor elképzelhető egy használt tengely új csapágyakkal vagy mindenképpen a sajátját kell visszahelyezni bele? A motort gondolom ki kell öblíteni, ehez le kell venni a hengerfejet? Bocsánat a sok kérdésért, de szeretnénk felmérni mekkora a kár és mit kellene szakszerően a motorral ilyenkor csinálni. A kalkulálás azért lenne fontos, mert itt egy hengerfej levétel és visszarakés 350 font. Ha le tudná írni hogy ilyenkor nagyátlagban mik a lépések akkor látnánk egy kb. számértéket, hogy belevágjunk vagy engedjük el. Köszönöm a türelmét és megtisztelő válaszát. 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:20 Lokas részére

Ha fémforgács volt az olajban, azonnal vissza kellene vinni az eladónak!

Hangot egyébként a hibás befecskendező is okozhat, és a hibás befecskendező miatt a DPF is eltömődik, de a fémforgács általában a hajtókar csapágyból kerül az olajba, és motorfelújításra szorul az autó, ami egyértelműen rejtett hiba.

 

Lokas | 2017-02-16 11:05

Tisztelt Szakėrtő, vettünk a pàrommal egy Mazda 5 2.0 diesel autót. Az eladó hölgy felhivta a figyelmünket hogy a DPF szenzor el van dugulva màr harmadjàra, de mivel beindít a szépen jàrt hidegen elhoztuk. Sajnos amint bemelegedett elkezdett csorogni, mint ami hidrotőkès vagy hasonló, mert erősen györgő hangja van, ami fordulatra egyenes arànyosan gyorsul. A motor erőtlen hidegen es melegen is. Hazahoztouk és azonnal leállítottuk. Àllt 2 napig majd beindítottuk es mar hidegen is kerepel es villog a DPF a műszerfalon. Cserèltünk olajat. Az olajban mintha aprò pàr darab kis fèmtörmelèk lett volna, de nem nézett ki vèszesnek. A csörgés megmaradt a csere utan is. Gépre téve nem volt hibakód a kocsiban. Nem a hajtókarcsapàgytól jön hanem fentről az injektorok környékéről. Az autó könnyen indul és nem füstöl. Előfordulhat hogy csak szervízmódban van vagy a nem kiàramló füst kopogó égést okoz vagy képes a DPF eldugulàsa motorhibàt okozni? Köszönöm gyors és megtisztelő vàlaszàt. Üdvözlettel Lokas.

lehozsoci | 2016-11-21 12:37 f.attila részére

Hello Attila

A szervízben lenullázzák neked hogy mikor lesz a következő szervízed. Ez egy síma visszaszámláló, vagy a km vagy az idő hamarabb ér oda jelez hogy szervízeld a kocsit..De a szervízben az olajcsere után az MMDS-el a motorvezérlőnek megadják hogy olajcsere történt és onnan kezdődik az említett kalkuláció. A motorterhelés az egy számított érték ami a turbo töltőnyomás, gázpedálállás stb érték alapján készül. Ez az egész igazából egy védelem azért hogy a motor ne sérüljön. Ez a hibakód a CX-7 nél kezdődött, a mai összes SkyActive diesel motornál már van. Kibővítették egy másik kóddal P253F ami a motorolaj felhígultságára, megtörésére utal ugyanazzal a céllal.

Üdv

lehozsoci

f.attila | 2016-11-19 19:16 lehozsoci részére

Kedves Zsoca 

Olajcsere óta 11ezer km-t tettem meg. Mit takar az hogy figyeli ezt a három tényezőt? Mikor szervizben az intervallumokat nullázák (idő /km) ez nem történik meg vagy ezt egy nem szakszervíz a megfelelő program nélkül nem tudja újraírni? 

Köszönöm a megnyugtató válaszod! 

lehozsoci | 2016-11-19 00:48 f.attila részére

Hello Attila

A P2459 code azért jön be mert a motorvezérlő az utolsó olajcsere óta figyeli a megtett kilométert, a motorterhelést és a végrehajtott DPF regenelások számát, ha ez egy határértéket elér ezt a hibakódot adja. Amit tenned kell az egy olajcsere és egy olaj csere újraírás a vezérlőegységnek, oszt ennyi.

Üdv

lehozsoci

f.attila | 2016-11-18 14:53

Tisztelt Szakértő

Tanácsot szeretnék kérni, DPF hibjelzéssel kapcsolatban. Az autó egy 2013.03-havi CX 7 2,2 dízel, 84500 km-el. Az autót napi szinten 200km-en használom Pest-Kecskemét viszonylatban, tehát 90%-ban autópályán.

A hibakód P2459. Ahol most tartok az a számítógépes részecske tisztítás ami szűk egy óra alatt le is zajlott, valamint a jeladók ellenőrzése. Nyomásmérés után a két pont közt 0,6 PSi nyomáskülönbség van, ami a szerelőm szerint elhanyagolható, így a szűrő eldugulása kizárható. Ennél jobban nem mertünk belemenni a vizsgálódásba és a javításokba, ugyanis ez véleményem szerint elektromos, esetleg szoftveres probléma lehet. A hibajelzés egyébként nem szűnt meg, talán fél percre leghosszabb időre.

A helyi Mazda szervízről nagyon rossz tapasztalatom van ide semmi képpen sem viszem az autóm. Budai MIRAI-t két napja nem lehet elérni, Emil-Frey-t ami utamba esik pedig nem ismerem.

Tud-e megoldást esetleg? Van e tapasztalt ezzel a hibával? Jó irányba indultunk el? Fontos lenne egy gyors és megbízható megoldás.

Köszönettel, F. Attila

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó