2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csonkasz | 2011-06-02 10:51

Melyik dpf tisztító folyadékot ajánljátok?

mazda-auto.hu | 2011-06-02 10:31 Lator69 részére

Könnyen elképzelhető. Gyakorlatilag a DPF szűrőből nem képes tökéletesen távozni az összes felgyülemlett korom, valamennyi mindig marad a szűrőben. Igaz általában apró lépésekben, de folyamatosan romlik a szűrő hatásfoka. Városi üzemmódban ez a romlás felgyorsulhat. A hatásfok romlást időszakos DPF tisztító folyadék (üzemanyagba) alkalmazással, vagy a szervizben generált kiégetéssel lehet ellensúlyozni. A Mazda műszerrel generált kiégetés egyébként nem része a kötelező szervizeknek, csak eltömődés esetén, ha a számítógép kéri, kötelező elvégezni.

Lator69 | 2011-06-02 09:41

Tisztelt Mazda-Autó!

Találkoztatok már olyannal, hogy 2008-as (új) 2.0 dízel 6-os 120 km-enként regenerál??? Most 65000 km van az autóban, mindig is 200-240 km között végezte az automatikus tisztítást, mivel 90-95 %-ban Budapesten használom. Az elmúlt 1000 km alatt viszont rendszeressé vált a fent jelzett sűrűségű regenerálás. A fogyasztásmérő egyébként 7.8 litert mutat, ami kúton ellenőrizve 7.2 litert jelent 100-on. Teljesítményben nem vettem észre változást. Utoljára 10 hónapja, 55000 km-nél jártam kötelező szervizen.

üdvözlettel

mazda-auto.hu | 2011-04-26 13:01 csonkasz részére

Egyértelműen nincs kizárva, de az esélye kb. 0,1%.

csonkasz | 2011-04-26 13:00 mazda-auto.hu részére

Na mindegy.
Igazából akkor nem értem.
Egyértelműen nincs kizárva, hogy elmehet a kocsi akár 50E km-t is, de lehet, hogy csak 5E-t.

mazda-auto.hu | 2011-04-26 12:41 csonkasz részére

Amit írtam az igaz, nincs szó túlmisztifikáltságról. Nem egy autó esetében nem sokkal a 20000 km-es olajcsere előtt tilt le a rendszer, mert a megkezdett regenerációk alapján magas motorolajszintet sejt a vezérlőegység.

csonkasz | 2011-04-26 11:49 mazda-auto.hu részére

Mint írtam élő, működő, ma is használatban lévő autó megy DPF nullázás nélkül 44E km óta.
Ez nem is lenne lehetséges?
Vagy csak ennek a nullázásnak van szerviz oldalról túlmisztifikált jelentősége?

mazda-auto.hu | 2011-04-26 11:45 csonkasz részére

Koromképződés szempontjából még a legoptimálisabb körülmények esetén is nehezen elképzelhető, ráadásul a vezérlőegységnek az is gyanús, ha túl ritkán kap jelet regeneráció kezdéshez. A "gyanút" pedig hibakóddal jelzi.

csonkasz | 2011-04-26 11:11 mazda-auto.hu részére

És az lehet, hogy 44E km-t is enged menni nullázás nélkül? Mert van erre élő példa.

mazda-auto.hu | 2011-04-26 11:09 csonkasz részére

Elkezd majd villogni a lámpa és idővel vészüzemmódba áll az autó, korlátozott maximális fordulatszámmal.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó