2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda logó történelem.
MAZDA MPV 2008.
Új Mazda RX-7 Az esély növekszik.
Új Titánok.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
csonkasz | 2011-06-02 10:51
Melyik dpf tisztító folyadékot ajánljátok?
mazda-auto.hu | 2011-06-02 10:31 Lator69 részére
Könnyen elképzelhető. Gyakorlatilag a DPF szűrőből nem képes tökéletesen távozni az összes felgyülemlett korom, valamennyi mindig marad a szűrőben. Igaz általában apró lépésekben, de folyamatosan romlik a szűrő hatásfoka. Városi üzemmódban ez a romlás felgyorsulhat. A hatásfok romlást időszakos DPF tisztító folyadék (üzemanyagba) alkalmazással, vagy a szervizben generált kiégetéssel lehet ellensúlyozni. A Mazda műszerrel generált kiégetés egyébként nem része a kötelező szervizeknek, csak eltömődés esetén, ha a számítógép kéri, kötelező elvégezni.
Lator69 | 2011-06-02 09:41
Tisztelt Mazda-Autó!
Találkoztatok már olyannal, hogy 2008-as (új) 2.0 dízel 6-os 120 km-enként regenerál??? Most 65000 km van az autóban, mindig is 200-240 km között végezte az automatikus tisztítást, mivel 90-95 %-ban Budapesten használom. Az elmúlt 1000 km alatt viszont rendszeressé vált a fent jelzett sűrűségű regenerálás. A fogyasztásmérő egyébként 7.8 litert mutat, ami kúton ellenőrizve 7.2 litert jelent 100-on. Teljesítményben nem vettem észre változást. Utoljára 10 hónapja, 55000 km-nél jártam kötelező szervizen.
üdvözlettel
mazda-auto.hu | 2011-04-26 13:01 csonkasz részére
Egyértelműen nincs kizárva, de az esélye kb. 0,1%.
csonkasz | 2011-04-26 13:00 mazda-auto.hu részére
Na mindegy.
Igazából akkor nem értem.
Egyértelműen nincs kizárva, hogy elmehet a kocsi akár 50E km-t is, de lehet, hogy csak 5E-t.
mazda-auto.hu | 2011-04-26 12:41 csonkasz részére
Amit írtam az igaz, nincs szó túlmisztifikáltságról. Nem egy autó esetében nem sokkal a 20000 km-es olajcsere előtt tilt le a rendszer, mert a megkezdett regenerációk alapján magas motorolajszintet sejt a vezérlőegység.
csonkasz | 2011-04-26 11:49 mazda-auto.hu részére
Mint írtam élő, működő, ma is használatban lévő autó megy DPF nullázás nélkül 44E km óta.
Ez nem is lenne lehetséges?
Vagy csak ennek a nullázásnak van szerviz oldalról túlmisztifikált jelentősége?
mazda-auto.hu | 2011-04-26 11:45 csonkasz részére
Koromképződés szempontjából még a legoptimálisabb körülmények esetén is nehezen elképzelhető, ráadásul a vezérlőegységnek az is gyanús, ha túl ritkán kap jelet regeneráció kezdéshez. A "gyanút" pedig hibakóddal jelzi.
csonkasz | 2011-04-26 11:11 mazda-auto.hu részére
És az lehet, hogy 44E km-t is enged menni nullázás nélkül? Mert van erre élő példa.
mazda-auto.hu | 2011-04-26 11:09 csonkasz részére
Elkezd majd villogni a lámpa és idővel vészüzemmódba áll az autó, korlátozott maximális fordulatszámmal.