2024. November 24. - Emma

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-05-15 10:42 Safi részére

Attól nem húzhat, hogy a szervószivattyúból szivárog az olaj. Egyébként van tömítés készlet hozzá, 15223,-Ft. Ha valóban minden jó, akkor futómű beállítási probléma lehet. Esetleg az elvileg nem állítható kerékdőléssel lehet probléma. Látatlanban nem tudom.

Safi | 2013-05-14 22:05

Tisztelt Szakértő! A Premacyn a fékek nem szorulnak minden rendben velük.Kipróbáltam a szervó tippet szerintem akkor is jobbra húz.Viszont az autó alján található szervó munkahenger szórja az olajat, tócsa még nincs a kocsi alatt de a porvédő gumik elég olajosak.Ön szerint ez lehet a hiba?Lehet hozzá valami felújító készletet venni?

mannogab | 2013-05-14 15:00

Safi által 05.05-én írt problémával küzdök én is évek óta. (Premacy jobbra húz.) Én is többször nézettem futóművet, mindig OK. Fékek azóta már cserélődtek, gumik is, kerékcsapágy is. A húzás maradt és nagyon zavaró. Én azt vettem észre hogy útminőségtől függő. Néha van olyan szakasz ahol alig húz. Kipróbálom a szakértő által javasolt kormányszervo tesztet, igen jó ötletnek tűnik!

Anonymous | 2013-05-09 21:48 Hozzászólás szerkesztése

Köszönöm a gyors, precíz választ!

mazda-auto.hu | 2013-05-09 13:57 igi részére

Valójában elhanyagolható mértékű a három gumiméret közötti kényelmi különbség, melyhez azt is hozzátehetjük, hogy minél keskenyebb a futófelület, annál függőlegesebben áll a gumi oldalfala, amivel csökken a gumiabroncs rezgés/ütés csillapítási képessége. Ettől függetlenül 7 coll szélességű felnire mindhárom méret alkalmazható. Gyakorlatilag nem mérhető a futómű alkatrész kopásokban jelentkező különbség, de pl. fogyasztásban biztos a 205-ös a nyerő, míg száraz fékútban a 225-ös.

igi | 2013-05-09 12:38

Kedves Szakértő! 2004-es dízel 136LE Mazda6 kombim van - amivel évente legalább egyszer Nálatok is felbukkanok :) Időszerűvé vált a gumicsere. Jelenleg 225/45R17-es gumik vannak rajta, amiket szeretnék egy kicsit kényelmesebbre cserélni. Az indexes M6 fórumon is feldobtam a kérdést - kisebb vitát generálva -, hogy érdemes/ajánlatos-e valamivel magasabb oldalprofilúra váltani. Van aki azt mondja, hogy semmiképpen nem térne el a gyári méretektől, mások szerint simán belefér a 215/50R17 vagy a 205/55R17 (ők ilyen gumival is használják jelenleg az autójukat). A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy normál közlekedési körülmények között (országút max. 100, pálya max. 140 km/h) milyen veszélyekkel/hátrányokkal járhat a 10-13 mm-es keréksugár ill. hasmagasság növekedés. Elsősorban a közlekedésbiztonságra és az autó (futómű, hajtáslánc, motor) tartósságára gondolok. Válaszodat előre is köszönöm! üdv:Nagy Tibor

krisz74 | 2013-05-09 12:09 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ!

BluElite | 2013-05-09 10:39 Safi részére

szia! Így én is jártam a 626-osommal. Összetett volt a probléma. Egyrészt mert érett volt egy kormányösszekötő cserére, másrészt mert a durdefektes téli gumi helyett vett másik gumi rossz volt. Én is a futóművesnél kezdtem, ott korrekt volt minden. ezek rendbe lettek téve, azóta nincs gond.

mazda-auto.hu | 2013-05-09 09:53 krisz74 részére

Valószínűleg ilyen égeti ki az addig felgyülemlett kormot a kipufogó DPF szűrőjéből a rendszer. Ez pedig többlet üzemanyag befecskendezéssel jár, mivel meg kell emelni a kipufogógázok hőmérsékletét.

krisz74 | 2013-05-08 17:38

2007-es diesel mazda 6-nál miért változik meg a pillanatnyi fogyasztás,ha tempomattal sík terepen megyek?egyszer jól mér(szerintem),majd gondol egyet és kb.3 literrel megugrik,majd 10-20 km múlva megint visszaáll a normális értékre

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó