2025. Február 27. Csütörtök - Ákos, Bátor

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-11-02 08:22 bulldog33 részére

Elég ha egy alvázszámot írsz ide.

mazda-auto.hu | 2010-11-02 08:13 Zsozsó részére

Inkább nem bolygatnánk azokat, amíg nincs probléma. Igazság szerint szakszerűen karbantartott autók esetében nem nagyon lehetnek problémás lerakódások ezen a részen.

mazda-auto.hu | 2010-11-02 08:10 pepsi részére

Nem tudom, nem próbáltuk, de véleményem szerint nem passzol tökéletesen.

bulldog33 | 2010-10-30 11:06

Tisztelt Szakértő!
Egy 1987es E2200 d hez keresek olajgombát, de nem találok megfelelőt.Amit a webáruházakba lehet kapni, nem egyezik az általam keresettel.Kb 5cm hosszú és 20mm átmérőjű.A motor menetirány szerinti jobb oldalán lévő szűrőházban van. Küldök róla képet, ha kapok egy e-mail címet.Köszönettel:
Kiss Gábor

Zsozsó | 2010-10-29 21:22 mazda-auto.hu részére

További kérdés: érdemes-e különösebb hibajelenség nélkül kérni a tisztítást, abban a reményben, hogy ezzel hosszabbodik az injektorok élettartama? Köszi

pepsi | 2010-10-29 21:18

Tisztelt Szakértő!
Az lenne a kérdésem, hogy a 2005-ös 5 ajtós Mazda 3-ra jó-e a 6-os mazda tetőcsomagtartója? Ugyanakkora-e tető szélessége, ill. a fix pontok távolsága?
Válaszát köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-10-29 15:44 Zsozsó részére

Természetesen, ha az adott befecskendezőnek nem a saját vezérlő részével (induktív, vagy piezo) van probléma, akkor érdemes lehet csere előtt egy takarítással próbálkozni.

Zsozsó | 2010-10-29 15:06

Tisztelt Szakértő
Az "Azautó" újság augusztusi számában megjelent "Közös csőd" című cikkben arról írtak, hogy költségtakarékosabb megoldás közös csöves dízel befecskendezőket tisztítással "javítani", még mielőtt cseréjük válna szükségessé, amiről tudjuk, hogy nem két fillér. Várom, hogy mit tanácsolsz. Köszönöm

mazda-auto.hu | 2010-10-27 10:02 rm250 részére

A lényeget megragadva, röviden, a benzinesek esetében a lefúvószelep elengedi egy megkerülő úton a beömlő felesleges túlnyomását, amikor lezárjuk a fojtószelepet, hogy az ne hasson vissza a feltöltőre. Ez történhet "sportosan" a szabadba, vagy gyárilag a megkerülő úton a fojtószelep és a hengerek közötti ágba. A közös nyomócsöves dízelek esetében az esetleges (nem mindig van) fojtószelep más célokat szolgál, így nincs olyan nagy jelentősége ezekben az üzemállapotokban a turbóra visszahatás szempontjából. Persze vannak már dízel lefúvó szelepek, de ettől nem szabad teljesítmény növekedést várni.

Igen, a stabilizátor rúd szilentjei, vagy a "csirkecsontok" is okozhatják.

mazda-auto.hu | 2010-10-27 09:45 rm250 részére

Sajnos ezek a hibák bármilyen típusú használt autónál fennállhatnak. Nyilván a turbósok valamivel jobban ki vannak téve a nem megfelelő használat-karbantartás veszélyeinek, olajfogyasztás szempontjából.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó