2025. Január 11. Szombat - Ágota
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
Csabi626 | 2010-10-21 08:19
Tisztelt Szakértő!
Régebben kérdeztem már ebben a témában, de mivel azóta is tapasztalom, és van benne fejlemény, gondoltam megint feldobom.
93-as 626/v6-osom vízhőmérsékletéről van szó.
Megfigyeltem, hogy a hőmérő mutatója picit a függőlegestől jobbra, kb. 5-10 fokkal áll be.
15-20 km megtétele után elég gyakran jár a ventilátor, ami szerintem nem igazán lenne indokolt.
Feltevésemet arra alapozom, hogy a nyáron meghibásodott a termosztátom, nyitva maradt, és pár napig kénytelen voltam úgy járni vele.
Folyamatosan nyitott szelep esetén a műszer mutatója alig hagyta el az optimális vízhőfok alsó határát, de legfeljebb a skála első harmadáig ment folyamatos terhelés mellett is.
Ebből én arra következtettem, hogy a hűtőrendszerem kapacitása bőven elég lenne, ha a termosztát 2-3 fokkal hamarabb nyitna, nem kellene járni a ventillátornak. Most az új termosztáttal is ugyanaz a jelenség mint a régivel, mikor az még jó volt. Néztem a kapható termosztátokat, és 71, 82, és 88 fokosakat találtam. Az enyémben 82-es volt, és az is lett most beletéve. A 71 fokos szerintem túl hidegen tartaná a vizet, de a mostani tapasztalatok miatt arra gondolok, hogy kb. egy 78 fokos lenne az ideális, ilyesmit viszont nem találtam.
Mi lehet az oka a jelenségnek, és hogyan lehetne segíteni rajta?
A választ előre is köszönöm.
low82 | 2010-10-21 07:26
Üdvözletem!
Egy kis segítséget kérnék:
-Egy 2006-os B2500-asom van (4x4 2.5TD TE felszereltségű), amin most cseréltettem gumikat, ezután vettem észre, hogy a pótkerék elég pici külső átmérőben, 215/70R16-os (70.7cm) gumi van rajta. A gyári méret 265/70R15(75.2cm).
Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag mekkora pótkereket adnak(adtak, mert a mostani nem gyári) az autóhoz?
Köszönöm, üdvözlettel:
Pádár Árpi
Easyrider5277 | 2010-10-19 20:05
"Megy az üzemanyag a porlasztókhoz melegen indítózáskor?" Ezt gondolom úgy tudom ellenőrizni,hogy meglazítom vmelyik nagynyomású csövet és a szivárog vagy spriccol akkor jön.
A fordulat sztem elegendő, jól tekeri.
A hőmérséklet szenzorokat viszont nem tudom hol találom, de gondolom az izzító elektronika is onnan kapja. Izzítani nem izzít sokáig ha jó a gondolatmenetem akkor az jó. Holnap megnézem az üzemanyagot. Köszönöm válaszát.
mazda-auto.hu | 2010-10-19 08:44 Easyrider5277 részére
Megy az üzemanyag a porlasztókhoz melegen indítózáskor? Van elég fordulatszáma az önindítónak? A hőmérséklet szenzorok jól működnek?
Easyrider5277 | 2010-10-18 13:58
Tisztelt Szakértő!
Korábban már volt szó erről az autóról. 1,7D 91-es BG-s Mazda PN motorkód. Melegen nehezen indul. Az adagolót a porlasztócsúcsokat, ill. az üzemanyag szűrőt már cseréltem. 190 e km van a motorban, egyébként szépen jár, nem ömlik belőle a füst. Mi okozhatja még ezt? Mondtak olyat is, hogy kompresszióvesztés. Milyen nyomást kell mérnem a hengerekben? Ezt a motort egy korábban Ausztriából behozott autóból vettem ki. Már abban is jelentkezett ez a probléma, de nem volt ennyire zavaró.
ge626 | 2010-10-12 08:59 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Szakértő!
Köszönöm segítségét.
mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:05 ge626 részére
Egy kiemeléstől a váltó belsejében nem történhetett változás. Gondolom az váltóolaj mennyisége ellenőrizve lett visszaszerelés után.
ujmazdás | 2010-10-08 21:19
Tisztelt Szakértő
Kérem informáljon, h van e megoldás arra, 2008as amerikai CX7esem hőmérőjét farenheitről celsiusra átállítsam, vagy átállítsa valaki. köszönettel
ge626 | 2010-10-08 17:55 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Szakértő!
Köszönöm gyors válaszát.
Az összefüggés annyiban érthető meg, hogy a vízpumpa cseréjét,a szerelők állítása szerint csak a motor és váltó kiemelésével lehetet megoldani, mivel egy tőcsavar beletört a blokba.
A kérdésem az lenne, hogy a motor, a váltó ki- és beszerelésekor érhette olyan sérülés a sebességváltót ami az ötödik fokozat kiugrását idézheti elő.
Az autót felemeltük, a váltó környékén és a rudazaton semmilyen sérülést nem találtunk.
Az Ön által is leírtakat figyelembe véve, marad a váltócsere.
Mégegyszer köszönöm.
mazda-auto.hu | 2010-10-08 09:19 ge626 részére
Egy vízpumpa csere elvileg igen távol "helyezkedik" el a sebességváltót érintő dolgoktól. Nehéz összefüggést találni.
Először ellenőrizni kell, nem ér-e hozzá a váltóházon kívül valami a működtető mechanika elemeihez. Ha ez rendben, akkor a váltón belül van a gond, ott is az ötödik fokozat "tájékán". Ehhez pedig bármilyen alkatrész rendelhető. Persze ha 100000,-Ft-ért van komplett bontott váltó, akkor már határeset, költséghatékony-e a jelenlegit javítani.