2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


rm250 | 2010-10-27 09:06

Tisztelt Mazda-auto !

A következő kérdésem lenne, érdemes-e 2.0 CDH GT 136LE M6-ba diesel lefújószelepet szerelni. Van-e előnye ill. hátránya ennek az alkatrésznek?
További kérdésem, hogy a jobb eleje iszonyatosan kopog, ha rázós úton megyek, főleg fékezésnél. Több szervízben voltam már nem találják a hiba forrását, ami érthetetlen számomra.Rázópadon megnézték, lengéscsillapítót ellenőrizték, futómű alkatrészeket átvizsgálták és SEMMI ! Okozhatja-e ezt a kormánymű vagy a kanyarstab.??? Tudom, hogy látatlanban ezt nem lehet megítélni, de sajnos átvizsgáláskor sem jöttek rá a hiba okára.
A választ előre is köszönöm!

rm250 | 2010-10-27 08:59 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto !

Ha jól értelmezem, ezek szerint használt diesel M6-t nem szabad vásárolni, mert nem lehet tudni, hogy az előző gazda odafigyelt-e az olajszintre kellőképpen????
Vásárlás után az első ezer km alatt tudjuk meg, hogy károsodott korábban a gk. motorja?
(sajnos én is így jártam, és a vége motor és turbó csere lett, ahogy látom nem egyedi probléma !!! )
Ezt az autót lehet nagyon szeretni és nagyon utálni.De egy biztos nagyon tisztában kell lenni a típushibákkal, különben csak a bosszúság marad.

mazda-auto.hu | 2010-10-26 08:43 fuzzy részére

A fehér füst a kályhából ered. Jellemzően rövid távos használat során jelentkezik, vagy ha részben ebből kifolyólag a kályha gyújtása már nem tökéletes.

Sajnos ha már egyszer elfogyott az olaj a motorból, akkor egyes alkatrészek véglegesen károsodtak. Ez akkor is így van, ha közvetlenül utána látszólag minden rendben. Az olajfogyasztás első körben általában a turbó csapágyazásánál, illetve a szelepszár szimeringeknél jelentkezik, majd a sok olaj miatt leragadnak a gyűrűk, eltömődnek a dugattyú olajvisszafolyó furatai stb...

fuzzy | 2010-10-23 15:29

az én problémám a következő van 1 2005 ös mazda 6 gt 2000 diesel 136 Le és arra lettem figyelmes ,h olykor olykor közvetlen hideg inditáskor(ált hüvös ,párás időben) reggel nagy fehér füst jön ki a kipufogóból ami rögtön az indulást követően megis szűnik... ez az egyik a másik tegnap éjjel az egyik barátomat vittem haza kb 2km re mentünk és amikor kiszállt az autóból azt mondta ,h vmi nagy füst van a motorháztetőm alatt,kiszálltam az autóból felnyitottam a motorháztetőt és láttam a balfelső sarokban egy dobozt amire a webasto felirat volt ráírva ebből 3 cső jött ki az oldalából és a középsőből jött az a rengeteg füst szemmel jól láthatóan ilyen gumi tömlö szerüség az oldalán résekkel mi lehet abaj?olajszagú volt a füst is...eheti vagy van köze ennek a motoroljamahoz?mert az olajam is rohamosan fogy teljese oljacsere volt filterekkel együtt és most 2500km után félig van a motorolajszintem,az autónak gyönyörű halk hangja van,nem forr a vizem,erős az autó megy mint a golyó,pöcre indul és rendszeresen szervizben lett hordva megkapott mindent ami jár egy ilyen autónak
az érdekes az h az olajcsere elött egyszer megette az olajamat pár ezer km alatt ujra töltöttem és vittem a szervizbe rákötötték gépre megnézték állapot felmérés olajcsere aztmondták tökéletes autó és a hangaj télleg csodás halk csendes mindenki aki ismer megjegyzi h milyen szép a hangja nem értem és aggódóm h mi lehet a baj?válaszát elöre is köszönöm!ja és még eg ykérdés a webastohoz hol tudok távirányitot vásárolni és mennyiért?köszönöm!

Csabi626 | 2010-10-22 07:54 ge626 részére

Kedves ge626!

Természetesen minden rajzot, leírást örömmel fogadok, és ha tudok, én is segítek szívesen :)
Nekem pl. a gyújtási rendszer működésével, javításával kapcsolatban vannak leírásaim, tapasztalataim.

Címem : csabi@pke.hu

Csabi626 | 2010-10-22 07:50 mazda-auto.hu részére

Talán most ez is kiderülhet, mert cserélve lesz a hűtőm is, ugyanis a generátor felőli oldalon folyik.
Folyásirány tekintetében egyébként jól gondolom hogy a hűtőben a generátor felőli oldalról megy a víz a kiegyenlítő felé?

ge626 | 2010-10-21 17:53 Csabi626 részére

Tisztelt Csabi626!

Én is hasonló típussal rendelkezem. Mivel rendelkezem a GE sorozat KL motorkóddal ellátott javítási leírásával a következő adatokat találtam: nyitási hőmérséklet 80 - 84 C, teljes nyitási hőmérséklet 95 C, teljes nyitási távolság 8,5 mm. Amennyiben kéri, küldje el elérhetőségét és e-mailben átküldöm a robbantott rajzot adatokkal együtt.
Üdv, GE626.

low82 | 2010-10-21 12:37 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!!!

mazda-auto.hu | 2010-10-21 10:48 Csabi626 részére

Például a lerakódások, vagy külső szennyeződés miatt csökkent a hűtési rendszer hatásfoka, így lassabban hűl vissza a folyadék.

mazda-auto.hu | 2010-10-21 10:44 low82 részére

Gyárilag 5 egyforma kerék volt minden B2500 modellhez.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó