2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tibcsi | 2009-11-23 13:43

Köszönöm a gyors választ.

mazda-auto.hu | 2009-11-23 11:10 Tibcsi részére

Jó a Dexelia Ultra is, de még jobb lehet egy teljesen szintetikus motorolaj.

A kenés szempontjából optimális csereperiódus és a hivatalos olajcsere ajánlás általában köszönő vizsonyban sem állnak egymással, de a mai autókat már sokan nem vennék meg ha 7500km-enként kellene szervizbe járni. A Mazda még így is az optimálistól az egyik legkevésbé eltávolodott gyártó.

Szóval legkésőbb 20000km-enként vagy évente le kell cserélni a motorolajat, és mindig a maximum közelében tartani az olajszintet. Mi 0w-30-as teljesen szintetikus motorolajat használunk. ezekben az autókban

Tibcsi | 2009-11-23 09:04

Tisztelt Szakértő!
2004-es 136le diesel Mazda 6-om van. 106000km-el, aktuális az olajcsere. Ajánlaná-e a Dexelia Ultra 5W-30 olajat? Vannak-e tapasztalatok ezzel az olajjal? Mennyi az optimális csereperiódusa? Esetleg Ön mit ajánlana?
Üdvözlettel: Tibcsi

mazda-auto.hu | 2009-11-18 09:31 Csabi626 részére

Jobb, ha ezt az anyagot használod. Bőségesen van adagolva, biztosan nem lesz tömítetlenségi gond.

Csabi626 | 2009-11-17 22:34 mazda-auto.hu részére

Ez bejött, köszönöm :)
Ezek szerint mégsem szélvédőragasztó volt benne??
Szürke nyúlós anyag tartotta, olyan állagú mint a rágógumi.
Összerakásnál is ezt az anyagot kell megmelegíteni, és összenyomni, vagy célszerűbb kipucolni belőle, és másképp összefogatni?

mazda-auto.hu | 2009-11-17 08:10 Csabi626 részére

Ha valóban szélvédő ragasztóval volt utólag "kezelve", akkor a következő módszer nem fog működni, egyéb esetben hőlégfúvóval (200C), vagy sütőben 90C (fokozatosan felmelegítve, nehogy az üveg szétrobbanjon) kell felmelegíteni, majd szétfeszíteni.

Csabi626 | 2009-11-16 17:46

Tisztelt Szakértő!
93-as 626-osomon egy sajnálatos vadkaland miatt cserélni kellett az első lámpákat. Gyorsan kellett új lámpa, és nem is volt rá túl nagy keret, így az újak az olcsóbb kategóriából lettek választva. Világítanak szépen, a tompítottat be is tudtam elég jól állítani, de a távolsági az egyik oldalon nem az igazi. Arra gondoltam, hogyha szét tudnám szerelni a lámpatesteket, a régiben lévő jobb minőségű alkatrészeket áttehetném az újba (nem a foncsor rossz, csak a beállító mechanika).
A régieket vizsgálgatva (szerintem már azok sem az eredetiek voltak) úgy tűnik, hogy szélvédőragasztóval van összefogatva az üveg és a műanyag. Van e valami bevált módszer ennek a roncsolásmentes szétszerelésére?
A választ előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2009-11-16 13:53 boce részére

A villamos rendszer lehetővé teszi.

boce | 2009-11-16 11:47 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ, de igazából az érdekel, hogy a villamos rendszere lehetővé teszi-e, hogy nem azonos teljesítményűek legyenek, hiszen a gépkönyv csillagos megjegyzésben az egyes típusoknál 75 és 54Ah-s akkukat emleget.

mazda-auto.hu | 2009-11-16 10:38 boce részére

Az egyes akkumulátorok hosszabb élettartama miatt azonos teljesítményű akkumulátorokat kell használni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó