2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kristofkarako | 2014-12-28 10:34 cserepcsabi részére

Köszi, kitakarítom, és hátha :), ha nem akkor én még a vizhőmérséklet érzékelőre gyanakszom!

cserepcsabi | 2014-12-26 09:58 kristofkarako részére

 Ilyen problémám volt nekem is az elmúlt héten az autómmal :) Mazda 6 2003 2.0 benzin  143000km van benne. Volt olyan hogy másodszori indítózásra indult be csak. Egyszer menet közben motorfék üzemben ahogy újra gyorsítani szerettem volna lefulladt az autó, és a gázpedál olyan lett mint ha a betont nyomnám. 

Villám megoldás, gázpedált megrúgdos, kocsi indít hazamegy.

Meleg állapotban tünetmentes az autó.

Gondoltam a gázpedál bovdenje lesz a ludas. tévedtem ahogy végigkövettem az útját.

a pillangószelep volt elkoszolódva ilyen kormos trutyivalés bizonyos pedálszögeknél felakadt és hirtelen gázelvételnél is úgy beszorult hogy alig lehetett megmozdítani. 

Lakkbenzin és nem szöszölődő ronggyal szépen kitatírítottam és azóta az autó egy másodperces indítózás után indul és megy mint a DOXA, a gézpedál vaj puha lett és azóta az elmúlt 1300km alatt semmi hibajelenség.

 

kristofkarako | 2014-12-26 06:39

Tisztelt szakértő! Van egy 2003-as évj, 2.0 benzines mazda 6 autóm! A problémám ,hogy rövid táv után nehezebben( kb 5 másodpercig teker az önindító mire beindul), de ez csak középmeleg állapotban figyelhetö meg! Hidegen, és melegen teljesen jól indul! Várom válszát! Köszönettel!

Lantos749 | 2014-12-24 12:29

 :| Üdv! 2001 es 1.8 benzines 626 -ról lenne szó:

Reggeli első hidegindításkor kb. fél - egy percig nagyon erősen fehér színű inkább gőz mint füst jön a kipufogóból. Mint ha gőzmozdony lenne... Szaga nincs, és az említett fél - egy perc után, amint kezd melegedni a motor megszűnik....
Nagy probléma lehet?
Nem vettem észre, hogy enné az olajat vagy vizet..
Annyi, hogy van benne webasto állófűtés, nem lehet, hogy az segít be a motor bemelegítésébe? - csak mert feltűnően hamar bemelegszik....

mazda-auto.hu | 2014-12-23 14:29 markusb részére

 1. Amennyiben a teljesítmény adat megegyezik, (11-13W) akkor nem okozhat problémát.

2. Egyelőre nem tudom a megoldást.

3. A kezelési könyvben elvileg benne van.

Esetleg angolul itt elérhető a kezelési utasítás:

http://download.tomtom.com/open/manuals/Mazda_Navigation_System_NB1/Mazda_NB1_getting_started/refman/Mazda-NB1-6G-Guide-en-gb.pdf

 

 

mazda-auto.hu | 2014-12-22 13:35 Tiki részére

 Hibakód olvasás (Mazda diagnosztikai műszerrel) segíthet a megoldás keresésében. Sok esetben az adagolóhoz köthető ez a fajta hibajelzés. Egy-két erre a típusra is szakosodott specialista ajánlható csak az tüzelőanyag ellátó rendszer elemeinek javítására.

markusb | 2014-12-22 09:02

Kedves Szakértő,

Rögtön három kérdésem is lenne:

1.A CX-5 (2,2D) Bi-Xenon-nal szerelt estben a nappali menetfény izzót ((P13W F423VA ez a felirat van rajta) lehet-e valamilyen LED-es tipusra cserélni?

2. Órák alatt szinkronizálja a neveket csak az Iphone6-al?

Mit lehet tenni hogy ez ne így legyen? (ezt csinálta az 5S-sel is!)

3. Hogyan lehet beállítani a navigációt hogy térkép üzemmódban a előre menő utat mutassa és ne az északi tájolásnak megfelelőt? (engem ez nagyon zavar)

Köszönettel, László

Lantos749 | 2014-12-20 15:43

Üdv!

2001 -es évjáratú 626 -os motoros antennáját hogyan / mi módon lehet működésre bírni?

- most vettem az autót, és ami fejegység van benne, az nem kezeli... - kézzel meg nem lehet (nem is merem) betolni.

Továbbá, ha az üzemanyag visszajelző kivillan, akkor kb. mennyi kilómétert lehet még vele menni? (1.8 -as benzinmotor 74 kw és kombi)

Tiki | 2014-12-20 10:56

Tisztelt Szakértő!
(Mazda 323f, 2001, 2.0 ditid, jmzbj14r211418190)
Egy érthetetlen probléma lépett fel, menet közben elkezdett villogni az izzítás lámpám, gyanús volt, sosem csinált ilyet! félreálttam az osztrák autópályán, ellenőriztem az olajat vizet mindent amit tudtam, rendben volt,  alapjáraton semmi furcsa hangja, szép tisztán indult mint mindig! közben telefonáltam autósszerelőknek akiknek tudtam, azt javasolták ha nem veszek észre semmi rendelleneset, próbáljak meg továbbmenni! Na igen, de amikor elindultam volna, éreztem hogy az erő odaveszett, lettiltotta a turbót meg az összes többi eléggé, alig értem el vele a 80-at , így kénytelen voltam leporoszkálni a pályáról, és hívni a mentőt! és az lenne a kérdésem, hogy miis lehet a pprobléma? egy elektronikai szerelő mondta a légtömegmérőt, kilett cserélve azóta sem jó! azóta másik két autószerelő látta már, mondtak mindent, főtengelyjeladótól a turbónyomásszabályzóig mindent, meg aztis h cseréljek turbót. de ezeket én nem akarom végigjárni, ez mind pénzben , idegiekben és időben is túl  sok lenne!
Kérdésem mi a tanácsa? megint fizessek egy mentőt, vigyem a legközelebbi mazda szakszervízbe? mi az esélye hogy ott nem hasonló elven végigcseréltetik a dolgokat, és majd valamelyiktől jó lessz? az autó már 30 ezernél is több óta nálam van, megkap tőlem minden gondoskodást, törődést, most mégis bedurcizott! Kérem segítsen!

Momo | 2014-12-19 09:53 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó