2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


visztem | 2014-10-26 14:31

 Tisztelt Mazda-auto!

Mazda6 2006 kombi tulajdonos vagyok. Télire készülök lemezfelnit vásárolni. Lakóhelyemhez közel találtam, csak éppen ET50 helyett ET52,5 (Mazda3) számozásút. Kérdésem az lenne, hogy felrakhatom-e a Mazda6-ra?

Köszönettel: Visztenvelt Márk

Stella724 | 2014-10-25 19:38

sziasztok kedves mazda tulajdonosok, egy kis tanácsért fordulnék hozzátok. friss autótulajdonosként nagyon el vagyok keseredve, úgy érzem nem jó vételt csináltam. mindig is mazdát szerettem volna, hát meglett és most sírhatnékom van tőle. egy kettes mazda került a birtokomba, 2003- as gyártmány, 1,25 benzines. kicsit kopott, kicsit használt, de nekem tökéletesen megfelelt így is. a kijelző szerint 130 ezer km után van a kicsike, amit 11 éves használat után kötve hiszek (ugye jól gondolom...?), egy hónapos olajcserével.

 

vásárláskor megvolt a tüzetes átvizsgálás, próbakör, miegyéb. elintultam vele haza, már a város szélén furcsa volt, hogy négyesben 50-60 km/ h sebességnél rázott. nézem a benzinmutatót, világít ezerrel. á mondom tuti kevés az üzemanyag, nyomtam bele egy rendes adagot. igenám, de az autó azóta is ráz. ha hármasban megyek, faluzós/ városban közlekedős sebességgel, az autó döcög. érzem, hogy nem húz, és folyamatosan ugrál, mintha nem akarna előre indulni. a fordulatszám meg bőven 2000 fölött ugrál, inkább 3000. ha váltok négyesbe, és nekiindulok úgy 70 km- es sebességgel, a helyzet normalizálódik, szépen megy, mindenféle probléma nélkül. amint visszaváltok, döcög mint az állat.

 

nő létemre nem gondolom, hogy balfasz (már elnézést) sofőr lennék, jópár kilométer már utánam van, több autóval. soha ilyen jellegű tapasztalatom nem volt autóval, akár kis motorral rendelkezett, akár bármilyen gondja is volt. értemén, hogy kis motor, meg máshogy megy, meg ilyesmi, de nekem ez akkor sem normális.

 

 

arról nem is beszélve, hogy a motorhibát jelző  lámpa két napja világít. hozzáteszem az autó 4 napja van a birtokomban. ennyire béna vagyok, és 10 km után elrontottam volna az autót? vagy csak simán nem jött ki a hiba rajta a próbavezetéskor, és egy rakás szart nem ér az egész?

 

 

borzasztó módon kétségbe vagyok esve, egyelőre semmi épkézláb magyarázatot és segítséget nem találtam internetföldén, így kérem mindenkit, aki tapasztalt ilyet, az írja meg két mondatban, hogy mi a búbánatos isten lehet a baja a kocsinak.

 

 

 

előre is nagyon köszönöm a segítséget!

zolee88 | 2014-10-24 10:51

 Koszonom a valaszt. Telefonon beszeltem a szakszervizzel is aki halal korrekten elmondta szinte ugyanezt, at is vittem volna Csabara javittatni, de tobb a leves mint a hus/baromi messze van/

Hetfon itt a cucc es belerakom....mostmar bizom benne,hogy mindenkinek igaza lesz es tenyleg a szeleppel lesz gond....

Hidegen mar alig akar indulni, a szerviz pedig azt is elmondta,hogy elobb utobb elozesnel is be fog halni.....na az mar tenyleg kinos.

A szelep ara egyebkent valoban 40.000,-

Beepiteni pedig eleg egyszerunek tunik....viszont ha nem ez a gond akkor behasaltam....

mrkopasz1980 | 2014-10-22 14:41

 Üdv!

Mazda 6-om (2007.08 dizel, 143Le, Kombi) autómban kilyukadt az ablakmosó tartály. Nem egy lényeges elem (bár, ha lyukas azért bosszantó), bontott alkatrészt keresek bele. Eddig csak olyat találtam, ami nem xenonos. Ebben kérném segítségüket. Ha foglalkoznak ilyennel. De akár cím is jól jönne, hogy hol érdemes próbálkozni. Előre is köszönöm.

csabo | 2014-10-21 22:31

 udvozlet mindenkinek ! kernek tapasztalatok megosztasat 2008-as mazda6 diesel 138 le idonkent alapjaraton dadog a motor  majd leallitas ujra inditas utan minden ok, a hetvegen tovabb leptunk az ero elment hatalmas fust jott helyette gazadasra alulrol jovo hang mintha lyukas vagy elvalt kipufogo elem lenne,uzemanyag javito adalek egyben dfp tisztito hatasara jo par gazfrocss es karika megtetele utan mintha dugokat lonne ki megindul kormol es minden ok jelenleg ha vki tudja ez mi lehet kerem irja meg vagy mire kell szamitani mert lehet inkabb elkoszonunk a dragatol ! koszonom

BZ | 2014-10-21 21:58 zolee88 részére

A 6-os fórumra átlag 3 oldalanként ír valaki ilyen tünettel kapcsolatban, és a megoldás szinte mindig a hozam/nyomás szabályozó szelep (SCV) cseréje. Ez a motor tipikusan ennek az alkatrésznek a haláltusájakor szokott így viselkedni, csak mindenki szeret abban reménykedni, hogy olcsóbban is megúszhatja a dolgot.

Az alkatrész ára kb. 40-45e Ft, a cseréje akár házilag is megoldható, lásd az alábbi videót:

http://www.youtube.com/watch?v=Q3k3pS2vyxQ

zolee88 | 2014-10-21 20:46

 hpeter79

Nalam detto ugyanez a jelenseg van, nagyon ritkan csinalja es hibakod az nincs, ha gazfroccsot adok akkor kisimul es nincs gon...eddig ketszer fordult elo ez a gond.

Nalad mi a helyzet megoldodott a problema??

perendi.marci | 2014-10-15 18:54 hpeter79 részére

 Szia! 99% hogy a magasnyomású mágnesszeleppel lesz a gond. Ő produkál ilyen problémát. Kb 40ezer forint és tuti jó lesz a gép.

Egy krokett méretű fényes alkatrész. :)

Nagyon egyszerű kicserélni. 2 csavar és egy csatlakozó.

Jó szerelést.

hpeter79 | 2014-10-15 18:38

Tisztelt Mazda-Auto!

Egy 2003-as mazda 6 CDH (136 le) kombival van problémám. Az alapjárat néha ugrál, melegen piros lámpánál üresben egyre gyakrabban lefullad. Egyéb probléma nincs, nem rángat, tempomattal sem ugrál, a fogyasztása sem nőtt meg. Lenne ötletük? 

Előre is köszönöm a válaszokat! 

ungyi | 2014-10-13 14:54 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm!!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó