2025. Február 25. Kedd - Géza

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Kanál | 2014-12-02 21:43

 Tisztelt Mazda-autó!

Egy 2003-as premacy 2.0 DITD TE 74KW tulajdonosa vagyok. Egy ideje romlott az autó teljesítménye. Nem gyorsul, emelkedőn erölködik, vissza kell kapcsolni, ahol elötte minden probléma nélkül felment. Emellett a motor hangja is felerősödött. Az izzítás visszajelző lámpám izzítás után elkezd villogni.

A turbó vezérlő vákum cső két helyen is el volt repedve. Csere után úgy néz ki visszaállt a motor teljesítménye, de az összes csövet ki akarom cserélni.

Az izzítás úgy tűnik, működik, gyertyák jók, és áramot is kapnak. 

A kérdésem az lenne, hogy lehet e összefüggés a repedt vákumcsövek, és a villogó izzításvisszajelző között? Vagy esetleg véletlen egybeesés a két hiba. Ha igen, akkor az izzító relé lehet a ludas? Az autó indul rendesen, elméletileg jó az izzítás.

Válaszod előre is köszönöm!

Kanál | 2014-12-02 21:43

 Tisztelt Mazda-autó!

Egy 2003-as premacy 2.0 DITD TE 74KW tulajdonosa vagyok. Egy ideje romlott az autó teljesítménye. Nem gyorsul, emelkedőn erölködik, vissza kell kapcsolni, ahol elötte minden probléma nélkül felment. Emellett a motor hangja is felerősödött. Az izzítás visszajelző lámpám izzítás után elkezd villogni.

A turbó vezérlő vákum cső két helyen is el volt repedve. Csere után úgy néz ki visszaállt a motor teljesítménye, de az összes csövet ki akarom cserélni.

Az izzítás úgy tűnik, működik, gyertyák jók, és áramot is kapnak. 

A kérdésem az lenne, hogy lehet e összefüggés a repedt vákumcsövek, és a villogó izzításvisszajelző között? Vagy esetleg véletlen egybeesés a két hiba. Ha igen, akkor az izzító relé lehet a ludas? Az autó indul rendesen, elméletileg jó az izzítás.

Válaszod előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-11-03 09:18 anubis részére

Ellenőrizni kellene, hogy működik-e a termosztát. Ha rossz a termosztát és mindig áramlik a víz a vízhűtőben, akkor nem feltétlenül tud a motor kellő működési hőmérsékletre melegedni

anubis | 2014-11-02 16:20

Sziasztok! Természetes az egy 2005ös, 1.8 benzines mazda 5nél, hogy a vízhőfok csak kb. Negyed vagy addig sem emelkedik a skálán???

mazda-auto.hu | 2014-10-27 08:55 visztem részére

 2,5 mm eltérés még nem okoz problémát.

mazda-auto.hu | 2014-10-27 08:54 Stella724 részére

 Biztosan nem rontottad el az autót, valószínűleg egy korábbi hiba jött elő rögtön hazafelé. Érdemes lenne mielőbb műszeres diagnosztikai vizsgálatot csináltatni, mert íyg hamar kiderülhet, milyen jellegű a hiba. Lehetséges, hogy a benzinszivattyú hibásodott meg, de lehet akár légtömegmérő, vagy gyújtás probléma is. A benzinellátás, vagy a gyújtás hibája rövid időn belül a katalizátort is károsíthatja, melynek cseréje költségesebb.

mazda-auto.hu | 2014-10-27 08:49 csabo részére

 Műszeres diagnosztika nélkül oldalakat lehetne megtölteni különböző magyarázatokkal, a hiba lehetőségeit kutatva. Szóval diagnosztika szükséges.

hpeter79 | 2014-10-26 16:15 perendi.marci részére

 Köszönöm a segítséget, bevált!

hpeter79 | 2014-10-26 16:14 zolee88 részére

Elnézést, csak most volt időm megcsinálni. A nyomásszabályzó szelep csere segített, azóta hibátlan. De egy gázolajszűrőt is cseréltem, mert nagyon koszos volt. 

 

czati | 2014-10-26 14:58

Tisztelt Mazdások! Szakértők! Szeretnék információt, ha valaki tud, kérem segítsen. Van egy 2006-os benzines 2,0 mazda 6-osom. Szeretném tudni a szelepállítási paramétereket( szívó-kipufogó, hidegen, melegen) Várom mielőbbi segítségeteket! Köszönettel, czati

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó