2024. November 23. Szombat - Kelemen

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Lantos749 | 2014-12-14 15:53

 Üdv!

igaz már más topicban is érdeklődtem, de remélem így hamarabb kapok válszt, hogy a lehető legjobb döntést hozhassam meg!

 

Szeretnék a közeljövőben (minél hamarabb) venni egy Mazda 626 -ot.

Mindenképp a széria utolsó két évéből (2001-2002) szemezgetek.

A karoszéria típusa mindegy, bár a kombi áll hozzám a legközelebb.

Egyik kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni? - 2.0 ditd avagy 1.8 esetleg 2.0 benzin?

Melyiknél meire kell odafigyelni vásárlás esetén? - szokott e probléma lenni a diesel motorokkal? - ha igen, akkor mik a gyakori hibalehetőségek?

Éves szinten olyan 10.000 - 12.000 km menne bele (60/40 városi közlekedés), ami nem indokolja a diesel motor választását, viszont a kínálat abból a nagyobb....

autobianchi73 | 2014-12-14 13:50

 Tisztelt szakértő! Van egy 2002-es Premacym, 1.8 100 LE-s változat. Két éve (kb. 160 ezer km volt akkor az autóban) egyszer menet közben elkezdett remegni a motor, elment az ereje, mintha csak három henger ment volna. Ezzel egyidejűleg a sárga motor piktogram is felvillant, először villogott, majd égve is maradt. Mire meg tudtam vele állni (egy kietlen vidéki úton voltam, megtettem kb 2 km-t), a katalizátor már vörösen izzott, utóbb kiderült, el is égett. Muszáj voltam vele haza indulni, és kb 2 km múlva elmúlt a hiba, mintha mi sem történt volna, csak a sárga lámpa égett tovább. Elmentem egy diagnosztához, de csak annyi hibát írt ki, hogy gyújtás hiba. Cseréltünk katalizátort és lambda szondát. Ez a "háromhengerezéses probléma kb 40 ezer kilométer megtétele után jött ki megint egy hete. A jelenség ugyanaz, talán a katalizátor nem ment tönkre, mert rövid ideig tartott, kétszer ismétlődött meg. Először csak 100 m-ig csinálta, és három nap múlva a sárga lámpa el is aludt. Utána két nappal később jött elő, de megint elmúltz 1 km múlva, viszont a sárga most is világít. Megnéztük a gyújtótrafót, van szikra rendesen, újak a gyertyák. Az egyik gyújtókábel ugyan repedezett, de a szerelő csinált vizes próbát (a járó motornál vízzel permetezte a trafót és a kábeleket, hátha megismétli a hibát), de nem jött elő a hiba. Most is működik a motor rendesen, de jó lenne megoldást találni rá. Mi a tippje? Köszönettel várom válaszát... 

zolika72 | 2014-12-14 09:49

Tisztelt szakértő !

 A következő témában kérek tanácsot.

 200-es évjáratú Mazda Premacy -ra szeretnék majdan nyári gumit venni.

Jelenleg 195/55-15" téli gumi van rajta. Kérdésem , hogy a per számot iletőleg / 60, /65 , medig lehet elmenni?  Ahogy nézegetem a rugó tányérok nál még a 195/ 60 as méret elfér.

Elöre is köszönöm a választ.

mazda-auto.hu | 2014-12-12 07:51 nyirog részére

 Az autó mindenképpen legyen áramtalanítva. A légzsák központ a sebességváltó kar előtt a középkonzol alatt, az oldalütközés szenzorok az övdobok közelében, a B oszlop tövében.

nyirog | 2014-12-11 10:44 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! Ütközés nem történt, ezek szereint akkor talán a csatlakozás a hibás. Merre érdemes elkezdeni a hibakeresét, hol van ez a modul? Mit tudnék ellenőrizni?

 

mazda-auto.hu | 2014-12-11 07:54 nyirog részére

 Elvileg utasoldali oldalütközés szenzor áramköri hiba. Lehet maga az ütközésszenzor hibás, vagy az SRS modul, vagy a csatlakozások. Inkább ez utóbbi valószínű, ha nem történt ütközés.

nyirog | 2014-12-10 11:07

Tisztelt Mazda-autó!

2003-as évjáratú 323-ban a műszerfalon a jobb alsó sarokban lévő légzsák-ellenőrző lámpa elkezdett villogni. Ahogy megfigyeltem 3 hosszú + 2 rövid a villogássorozat ami ismétlődik. Lehet tudni hogy ez mit jelent?

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-12-09 14:37 Kovi részére

 Nincs rögzített adat.

Kovi | 2014-12-08 07:57

 Tisztelt mazda-auto!

 

Vettem egy 2005-ös Mazda 2-est.Kérdésem lenne milyen szervízelőzmények láthatók az alvázszám alapján?
JMZNB2WPJN4Y82085
 
Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-12-04 08:31 Kanál részére

 Elképzelhető, hogy az adagolóval kapcsolato hibára utal a lámpa villogás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó