2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Szandi69 | 2014-08-25 13:55
Üdv Mindenkinek. Ma megyek másodjára megnézni egy Mazda2-t egy autószalonba (nem Mazda szalon), amely 2008/12. évjárat és 100.000km-t futott (állítólag). Motorikusan semmit nem értek hozzá, ezért szeretném, ha szerződéskötés előtt elvihetném profi autószerelő/vizsgáztató ismerősömhöz, aki átnézi. Nem tudom, állhatok-e elő ilyen kéréssel, vagy ez nem szokás. Úgy gondolom, ha a kereskedőnek nincs takargatnivalója, akkor bele fog egyezni, ha nem, akkor gyanakodhatok turpisságra? Mi erről a hozzáértők véleménye? 1.7M forintot nem szívesen adnék ki lutrira. Mi van, ha nemet mond? Mire figyeljek oda? 1. tulaj, szervizkönyves, flottás kocsi, ez utóbbi gondolom nem túl jó ómen. Pontosan nem is tudom, mit jelent. Ők bérbe adnak autókat? Azt írták, egy hölgy vezető volt a tulaj, erre megtudom, hogy flottás cég. Kösz előre is.
-------------
Közben sikerült megtudnom az alvázszámot, ez alapján lekérhetném Öntől a kocsi szervízmúltját, meg minden mást, pl. km állást (ez nagyon érdekelne)? JMZDE14J280152952. Forgalomba helyezés: 2008.12.19.
Egyébként nem vihető ki a kocsi, de a szerelő bemehet megnézni.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:48 Sándor részére
Nincs digitális szervizkönyv, egyéb utolsó adat: 2007.06.25., 21750 km.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:47 jancsi részére
Nincs digitális szervizkönyv, egyéb utolsó adat 2007.12.21., 128422 km.
Az ABS lámpa jelzése azt is jelenti, hogy van tárolt hibakód. Elsősorban ebből kell kiindulni. A rásegítő vákuum nyomás csökkenhet az említett helyzetben.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:22 paragon részére
Nem, a tulajdonost nem látjuk.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:17 cserepcsabi részére
Valóban az említett helyeket feszültséggel ellátó vezetékhez kell csatlakoztatni az utólagos világító küszöbborítást.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:15 mrkopasz részére
A hidegen nagyon vastag hajtóműolaj hozzájárul a fokozatváltási nehézséghez. Egyes autómárkák típusaiban valóban lehet úgynevezett élettartam feltöltéssel találkozni, de a Mazda típusok között nincs ilyen. Legkésőbb 100000 km-enként cserélni kell a sebességváltó olajat.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:12 visztem részére
Valószínűségi sorrendben a teljesség igénye nélkül a következő helyeken lehet olajvesztés: Befecskendezők alatti tömítés, turbófeltöltő, hengerek...
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:10 rooger részére
Nincs digitális szervizkönyv. Egyéb utolsó adat: 2007.02.26., 26512 km.
csaba6 | 2014-08-24 15:11 mazdarobi részére
Köszi mazdarobi!
Azt hiszem a jövő héten bejelentkezem a Mazda-M3 szakszervízbe.
Az előző tulaj csak oda vitte mindennel, így most én is felkeresem őket.
Ott már ismerik az autót, és tudják az egész előéletét is. Remélem ennyi lesz a gond, és időben meg is oldódik a problémám.
Köszönettel,
csaba6
mazdarobi | 2014-08-24 08:42 csaba6 részére
Nagyon sok ilyennel találkoztam,s ha nem veszi észre a tulaj,akkor megeszi az összes olajat,s csapágyas,turbo hibás lesz a motor.
Érdemes még levenni az olajteknőt,s kipucolni a szitaszűrőt,mert tele szokott lenni koromlerakódással,s hiában van benne olaj ,nem tudja felszívni a szivattyú,s ez is okozza a sok motor problémát.
Láttam már 400000 Km-es motort szétszedve,a henger majdnem gyári volt.Semmi kopás.A turbo pedig az említett olajhiány miatt megy csak tönkre,amúgy örökös.
Szerintem keress megy egy márkaszervízt,a sima szerelők nem biztos teljes körűen tisztában vannak ezekkel a hibákkal,s javításukkal.
Nem sok alkatrész kell hozzá:4 porlasztó tömítés,szelepfedél töm.,tömítő massza,olaj+olajszürő.A többi csak munka.