2025. Január 2. Csütörtök - Ábel
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
pdani75 | 2016-04-03 22:23
Sziasztok, 2001-es benzines MPV-re szeretnék a 15-ös helyett 16-os kereket tenni, szerintetek a 2005-ös gyári felni tutira felmegy rá? Most valami nem gyári méret lehet rajta, mert elöl a felni és a fék között szinte semmi hely nincs, emiatt kicsit parázok, hogy egy még jobban belógó nagyobb kerékkel mi lesz. Köszi, Dani
Zsolti bá' | 2016-04-03 00:06
Üdv! Eltört egy vékony fém vízcső a motor hátulján, valami kerek vacakba megy bele. Majd 600 kilométert mentem úgy, hogy 30 kilométerenként megállás a pihenőben, négy liter vizet be a tartályba, majd a hőfokmérő guvadt szemmel figyelésével újabb 30. Stuttgartban egy török szerelő vállalta a javítást(voltam két németnél is, rendelni akartak új csövet, cca. két hét és kész), megforrasztotta. Nem lett szép, de egyelőre tart. Olcsón megúsztam, csak száz euróba fájt. Ha hazamegyek, valahonnan kerítenem kell egy másik csövet, mert a forrasztás nem szereti a rezgést, sztem előbb- utóbb megadja majd magát.
Frodó | 2016-03-31 21:41
Kedves Márkatársak!
Van-e valamelyikőtöknek 2002-es diesel Mpv donorautója amiről a jobb oldali motorvédő lemez(szíjat és a görgőket takarja) “jó” állapotban levehető?
Nagyon köszönöm a segítséget!
kollnor | 2016-03-29 22:10 matyas.telegdy részére
Kedves Mátyás! Ennél szebben, szabatosabban, változatosabban le sem lehetne írni a kettőstömegű lendkerék és kuplungszerkezet meghibásodását. Ez csere. 250-500e-ig valószínesíthető az ára, függően attól, milyen márkájú alkatrésszel, és hol csináltatod meg.
matyas.telegdy | 2016-03-29 22:01
Kedves MPV tulajok! Fél éve vagyok boldog tulaj, most viszont felmerült az autóval két probléma. Az egyik, hogy gázelvételnél (kuplung benyomás nélkül) hallani egy tompa koppanást a motorból. Ez mindig csak egy koppanás, nem függ fordulatszámtól és csak és kizárólag gázelvételkor jelenkezik. A kuplung pedálom kissé benyomott állapotban rezeg illetve enyhén lüktet, teljesen benyomott állapotban teljesen sima. Váltáskor is érezni, hallani is fémes, surlódó hangot, mikor visszafelé engedem a kuplungot egyel nagyobb sebességben, csak enyhe rezgés érezhető, A másik egy nagyon éles zörgő hang, mely gázadáskor illetve elvételkor is jelenkezik, szinte mindig 1000-2000 rpm között. Olyasmi hang, mint amikor egy darázs bróbál kirepülni a csukott ablakon… :) Aztán ez a hang is magától elmúlik, feljebb már nem jelentkezik, vagy csak elnyomja a motor hangja. :) Légyszi írjátok le, ha bármi ötlet lenne! Köszönöm előre is!
kpeter | 2016-03-24 10:48 hami777 részére
Kedves hami777!
A fűtéscsővel kapcsolatban írok Neked, nekem lassan három éve csináltuk meg a cserét, mégpedig ezzel lakásokban is használatos, többrétegű csővel. Én is olvastam ezeket a félelmeket, amiket Te is írsz, de nem tapasztaltam belőle semmit. Az 5-rétegű műanyagbevonatos-alu kombinációjú, kézzel hajlítható, méretazonos fűtéscsővel helyettesítettük a csöveket, végig, oda- és visszairányban is ki lettek cserélve. Le lett bontva a jobb hátsó műanyag borítás (utastérben) és a gumi végcsatlakozásokhoz rögzítve nagyon jó lett az eredmény. A végén még kapott egy élénkpiros hővédő borítást a fűtéscső, így most egy tuningkocsihoz hasonlít a kocsim alja. Házilag, egy kedves ismerőssel csináltuk, kb. 10e Ft volt az anyagdíj. Egy krokodilemelővel és bakolással megoldható. Nekem a legyártatás stb. nem volt szimpatikus és árban is biztos, hogy ez jobb.
Üdv.: Péter
hami777 | 2016-03-21 23:59 kollnor részére
Sziasztok!
Elég régóta gondolkodom én is ezen a többrétegű fűtéscsövön, mert az autó alján van pár lyuk a fütéscsöveimen. Azért nem meretem bevállalni, mert beszéltem több főtésszerelővel akik azt mondták, hogy ezek a csövek max 70 (némelyik 90) fokos vizet bírnak. Ennél azért az autóban előfordulhat melegebb is, és nem tudni mi olvad ki belőle, esetleg kerül a motorba…
Van itt akinek ez már huzamosabb ideje működik?
Supermoto | 2016-03-18 19:27
Kedves márkatársak!
Mint köztudott az Mpv-k tolóajtó centrálzárja egy idő után működésképtelenné válik.
Nekem már 2 éve rossz és nagyon untam már kézzel nyitogatni ezért rászántam magam és szétszereltem. Mind két zárban levő motor szénkeféi koptak el. FC-280 típusú (FC-280PC-22125) motorral van szerelve, 9 mm es tengelyhosszal. (2003 as 2.0 diesel)
Ebay-en lehet rendelni, nagyon sokan árulják, ha van türelmed ingyenes szállítással 3000 ft-ért itthon van a két darab.
Kicserélni oldalanként 45 perc, különösebb tudást nem igényel, egy csillagcsavarhúzó elég, forrasztani nem kell.
Ha valaki kedvet kapott hozzá kérdésre szívesen válaszolok.
Üdv.
mazda-auto.hu2 | 2016-03-18 12:08 attilasz részére
Keveset futhatott az autó, mert 2011.03.29-én, 7 éves korában még csak 92.937 km volt benne. Utána nincs bejegyzés.
fieldee | 2016-03-16 12:43
Nálam is fejlemények vannak… Vezető görgő csavarja tört el (nem mellesleg szakadt bele a blokk oldalába). Hogy hogy a jó anyukájába az érthetetlen. Meghúzva nyomaték kulcsal volt gyári értékre. Következmény képpen, még nem tudom hány darab törött szelep himba, és sűrű anyázás a szerelőm részéről, mert a beszakadt csavarhoz való hozzáférés szép feladvány az elmondása szerint.