2025. Január 5. - Simon

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Zsolti bá' | 2016-03-11 08:07 atees részére

A dízelt át kell nézetni szerelővel, elég kényes a motor az olaj mennyiségére, minőségre. Ha DPF is van benne, az állandó probléma forrás. A kasztni szeret rohadni, ajtók alja, küszöb, hátsó sárvédő, hátsó futómű felfüggesztés. Ha klímás, akkor az kétzónás. Viszont a jobb hátsó keréknél be kell nézni alá, mert a klíma és fűtéscsövek is rohadnak, ott szokták ledugózni, ha nem akartak foglalkozni a javítással. Elhúzós ajtók elektromos zármotorja is szokott vacakolni. Ha elinduláskor dobálja a kuplungot, nagy eséllyel kettős tömegű csere. Olajfolyásra a motornál kell figyelni. Az ötödiket hajlamos kidobálni, ekkor fel kell újítani a váltót, ez sem olcsó. Nagyjából ennyi.

atees | 2016-03-10 22:56

Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2006-os dízel MPV-t. Ausztriából akarom behozni, mire figyeljek? Mik a tipikus hibák?

Melyik az a felszereltség amelyikben hátul is van klima?Sajnos nem találok leírást!

Köszönöm!

Zsolti bá' | 2016-03-10 20:01 Kassai Péter részére

Vehetsz rá nyugodtan. Elvileg nem kell a vízpumpát cserélni a vezérléssel együtt, csak ha baja van. Azt nem tudom, hagy a gépedbe hány kilométer van. Azt neked kell eldönteni, hogy kicserélteted a pumpát is, vagy benne hagyod a régit, aztán ha nem bírja ki a következő szíjcseréig, akkor megint szétszedeted.

Supermoto | 2016-03-10 19:54 Kassai Péter részére

A vízpumpát nem kell cserélni, a vezérlés kitt nem is tartalmazza.

Mazda autó egyszer már megválaszolta ezt a kérdést, tehát a szerelőnek igaza van.

Nekem se kellett volna, de volt rajta pár zöld fagyállós folyás nyom, ezért döntöttem a csere mellett ha már szét volt szedve.

Üdv

Kassai Péter | 2016-03-10 19:08

Zsolti bá!

 

köszönöm!

 

akkor arra a felnire, amin most a 195 van vehetek 205-ös gumit?:)

a vizpumpás “sztory” igaz? nem kell cserélni?

 

és mégegy: a gyári kazettás rádió helyére lehet aplikálni más (modernebb) megoldást?

vagy valami külső “betáplálás”?

Zsolti bá' | 2016-03-10 17:10

Még valami: a 205/65R15 váltómérete a 195/65R15.-nek, de mivel az oldalfala magassabb, ezért az órád a jelenlegihez képest kevesebbet fog mutatni, 100km/óránál 98km/órát mér majd.

Zsolti bá' | 2016-03-10 16:59 Kassai Péter részére

Mivel az MPV gyárilag volt szerelve 215-ös gumival is, fel fog férni a 205. Nekem most 205/60R16 van rajta, probléma nélkül. Az első szám a szélessége a guminak, az 205 mm. akkor is ha R15, meg akkor is ha R16.

Kassai Péter | 2016-03-10 16:04 zselyigy részére

Akkor felmegy rá a 205 a mostan 195 helyett?

a többi marad /65 r15

Kassai Péter | 2016-03-10 16:02 Angol Beteg részére

Köszi!

zselyigy | 2016-03-10 15:44 Kassai Péter részére

205/65 R15 az egyik gyári méret, Ha R15 felnid van, akkor ilyen való rá. Szokták R16-os felnivel is szerelni az mpv-ket, azok ha jól emlékszem 215/60 R16-os méretűek, és drágábbak is szoktak lenni, mint a 205/65 R15 gumik.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó