2025. Január 8. Szerda - Gyöngyvér
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MAZDA SENKU
Közvetlen befecskendezés.
Megkezdődött az új Mazda5 gyártása.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
MPV2005 | 2016-02-11 19:38
Ja bocsànat a szövetet egy 2005-ös MPV-be keresem.
MPV2005 | 2016-02-11 17:05
DoromCs | 2016-02-10 21:35
Sziasztok!
Kicsit több, mint két éve van nálam az MPV. Imádjuk, az egész család. Nem hajtjuk túl, évi 18000 körül megyünk vele. Nem tettünk még bele sok km-t és elvileg még sok-sok km lett volna vissza a vezérműszíj cseréig, de a hétvégén mégis elszakadt.
A szerviz, ahova beguritottam (Fehérváron) a hibakód alapján kiderítette a szakadást. Gyors számolás után azt mondták, hogy hozzávetőlegesen 315.000,-Ft-ba fog kerülni függően attól, hogy mit találnak, ha megbontják és kb két hét. Na ez persze világos, de a kérdésem Tőletek:
- kb. korrekt-e ez az összeg és a két hét
- rá lehet-e bízni bármelyik szervizre, vagy valamire figyeljek, esetleg van valakinek ismeretsége fehérváron, ahova mindenképpen érdemes vagy semmiképpen sem érdemes vinni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Csabi
andras.76 | 2016-02-10 18:56 scele részére
Szia nekem is produkált ilyeneket az autom és a magasnyomású pompa(szelep)cseréje megoldotta a problémám.Az ára 46.500ft.volt ha jol emlékszem.De ez csak az én véleményem .Várjál még egy két véleményt szerintem mielött költésbe vered magad
kbszabolcs | 2016-02-10 17:51 Poseidon részére
Kedves Fórumozók!
Két és fél éves az autónk és azóta is folyamatosan olvasom ezt a kincses bányát. Ezúton köszönöm a hasznos tanácsokat mindenkinek. Azért fogok előre szabadkozni, mert bántónak tűnhetnek soraim. NEM SZÁNOM ANNAK. Nagyon sajnálom, hogy így jártál Poseidon és át tudom érezni (kicsit) ezt a herce-hurcát. Mivel én egyáltalán nem értek az autókhoz én azt választottam, hogy leautóztam Békéscsabára Varga úrékhoz (aki nem tudja: a fórum üzemeltetője, de legalábbis az volt) és mindent átnézettem az autón. Szerencsém is volt, mert az eladó hajlandó volt erre, de én is komoly vevő voltam: minden utazási költséget álltam, fizettem a kajáját, de úgy voltma vele, hogy autót legalább 10 évre vesz az ember, ne múljon ezen a cca. 7 órán. Sajnos ezek a sorok Rajtad már nem segítenek és nem okoskodni szeretnék, csak az autóvásárlás előtt állókat szeretném segíteni ezzel a tanáccsal. Üdv Nektek!
scele | 2016-02-10 17:47
Sziasztok MPV-hez értők!
Van egy kis problémám a járművel. Remélem típushibáról van szó és könnyen orvosolható, eddig sajnos a szerelőm nem találta meg a hiba okát.
Az észlelt probléma: Reggeli indulásnál (tehát hideg autónál) rövid indítózás után szinte pöccre indul az autó, majd kb. 8-15 másodperc múlva le is áll. Utána hosszas vagy nagyon hosszas köszörülés után sikerül (vagy nem) beindítani és utána ki lehet menni vele a világból. Rövid idejű leállítás esetén simán újraindul a kocsi, viszont 1 vagy több órás leállítás esetén újra a fenti procedúra következik.
Persze, hogy legyen valami rendhagyó is az esetben. 10-ből egyszer semmi hiba nincs. Beülök reggel, beindítom és haladok.
Szerelő szerint AC pumpa rendben, az üzemanyagellátás nem levegős.
Computer szintén hibamentesnek mutatja az autót.
Előre is köszönöm a segítő válaszokat.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-09 12:14 BZ részére
Igen, jogos a bejegyzés, mert a 19/2014.(IV.29)NGM rendelet csak a fogyasztó és a vállalkozás között létrejött szerződésekre vonatkozik, és itt valóban magánszemélytől lett véve. Egyébként az egyértelmű, hogy ilyen idős autóknál, befecskendező felújítás és egyéb kopó alkatrész cseréje nem jöhet szóba, de ebben az esetben szakszerűtlen javításról van szó, amit be lehet bizonyítani, csak a megbontás előtt be kell tartani bizonyos szabályokat, már több Ügyfelünknek sikerült visszakapni a kárát.
Zsolti bá' | 2016-02-09 10:26
Üdv! Kész lett a klíma, Jobb lett mint újkorában. Az elrohadt alucsövek rézzel lettek kiváltva, ezek kevésbé rohadnak mint az alu és könnyebben javíthatóak. A tábla, amin a klímagáz mennyisége van feltüntetve a motortérben nekem nincs meg már, ha valakinek hasonló gondja lenne, leírom a mennyiségeket:
gáz:134/a; mennyiség hátsó körrel:850 gramm, anélkül 680 gramm; olaj:160 gramm.
Közben előjött még egy probléma: eresztett a hűtőrendszer. A termosztáttól a hűtő felé menő cső bilincse volt elöregedve, melette tudott kifolyni a lötty, ahogy rezgett a motor. A cső hibátlan, kapott új bilincset, azóta rendben van ez is. Majd kicserélem a többi bilincset is idővel.
Remélem, hogy Poseidonnak nem lesz már több probléma a géppel, és sok örömteli kilométert kívánok neki!
Sajnos az autóvásárlás mindíg lutri, még új autónál is. Ha az adott gyártó kihasználja a kiskapukat, még a garanciális problémákat is nehéz kezelni(főleg, ha az adott márkaszervíz ebben partner), használtnál meg szinte lehetetlen. Sajnos itt még sokat kellene csiszolni a törvényeken.
BZ | 2016-02-08 19:06 mazda-auto.hu2 részére
Mivel Poseidon nem vállalkozástól hanem magánszemélytől vásárolta az autót, ezért esetében őt, mint vevő terheli a hibás teljesítés bizonyítási kötelezettsége, lásd pl. itt:
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2015/12/21/csak_felujitott_autot_lehet_eladni/
Egyébként ez érdekes téma: én, mint eladó hogyan tudom bizonyítani, hogy az eladás időpontjában… itt jön az első kérdés, mit is kell egy ilyen esetben bizonyítanom? Hogy nem ált fenn milyen hiba? Egy tizenéves autóban még akkor is lehetnek rejtett taposóaknák, ha egyébként gondos gazda voltam, ráadásul a hibás működés sem fekete-fehér kategória. Mikor számít hibásnak pl. egy tizenéves MPVnél egy befecskendező, és milyen javítási költséggel kellene ilyen esetben számolnom: egy felújításéval, egy bontott alkatrészével, egy gyári újjal?
Nem akarok az ördög ügyvédje lenni, aki másokat ilyen ocsmány módon ver át mint az eladó ebben a példában Poseidont, azt egy életre megleckéztetném, de ettől még a használtautó eladás/vétel szavatossági kérdésköre szerintem nem ilyen egyszerű, sima ügy műszakilag és jogilag sem, és a vevőnél benne van a pakliban, hogy nagy kiadások várnak még rá.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-08 13:30 Poseidon részére
Nagyon szomorú, hogy rendszeresen találkozunk ilyen és ehhez hasonló esetekkel, de mégszomorúbb, hogy egy ügyvéd is azt tanácsolja, hogy hagyni kell az ügyet. Azért merik megcsinálni az eladók, mert a legtöbben nem perelik be őket. Nem szabad hagyni!!! Az ügyvédnek tudnia kell, hogy 2014-ben megváltozott a jogszabály, és a fogyasztói szerződéseknél 6 hónapig az eladót terheli a bizonyítási kényszer, azaz neki kell bizonyítania, hogy az eladáskor nem állt fenn a hiba. Jelen esetben pedig ez elég nehéz lenne bizonyítania, így gyakorlatilag nem lehet elveszíteni a pert, azaz mindent ő fizet, a javítástól az ügyvédi költségig.