2025. Január 6. Hétfő - Boldizsár

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Poseidon | 2016-02-12 20:17 kbszabolcs részére

Kedves kbszabolcs! 

Teljesen igazad van és hidd el komoly tanuló pénz volt hogy ne kapkodjak legközelebb. Tudod az az egészbe a pláne hogy már a 7. használtautóm és még ennyire sosem nyúltam mellé! Ez van ezen már kár töprengeni. Most lett kész a kicsike és már nagyon vártam. Szépen jár szépen húz csendes egy osonó diesel bálna

mazda-auto.hu | 2016-02-12 15:52 kopott részére

Melyik kellene pontosan ?

BZ | 2016-02-12 13:32 DoromCs részére

Akkor lehet hogy tényleg szakadt, ha csak elugrik pár foggal akkor egy darabig tudtad volna még nyúzni, csak az erő megy el belőle. Mondjuk a vége mindenképp ugyanaz, a dugattyúk belevertek a szelepekbe, kaphatott a hengerfej is, ezért nincs kompresszió. Szerintem így simán reális lehet a javításra kapott árajánlatod.

DoromCs | 2016-02-12 11:48 BZ részére

Semmi más problémám nem volt. Szombaton este, szinte üres úton kb. 40-nél hírtelen hatalmas hangja lett a motornak és le is hörgött. Félreálltunk, sose tapasztaltam még ilyet. Indítózásra tekerte, de egyenletesen, szinte mint egy villanymotor, sehol sem érezhető a hangon és a fordulaton kompresszió.

@zselyigy: Igen, egy 2002-es dízel MPV.

BZ | 2016-02-12 11:45 zselyigy részére

Csak az a baj, hogy ez jó eséllyel nem szimpla csere lesz, hanem az átugrott/szakadt vezérműszíj miatt sérülhettek a szelepek is. Vagyis megbontás nélkül nehéz megmondani, hogy mi szorul majd cserére még a vezérlésen kívül. Egyébként szerintem kb. reális az ár ennek figyelembevételével, de sok múlik azon is, hogy pontosan mi történt az autóval amíg ‘rossz’ vezérléssel használták. (szakadt vezérműszíjjal nyilván nem lehet használni, de ha “csak” átugrott, akkor abból kacifántos dolgok is kijöhetnek sajnos.

zselyigy | 2016-02-12 11:26 DoromCs részére

Az árra és időre visszatérve:

Nekem benzines az autóm, de amikor én cseréltettem 1 nap alatt kész volt a vezérműszíj csere és a vezérműszíj készlet csak 70eFt körül volt (Contitech került bele). Gondolom dízeles az autód, amiben nem vagyok otthon, de én kicsit soknak érzem az időt és az árat is. Mi a többi márkatárs véleménye?

Üdv: István

BZ | 2016-02-12 11:09 DoromCs részére

Lehet hogy nem szakadt csak átugrott, mondjuk egy hibás hidraulikus szíjfeszítő miatt. Mi volt a szervízlátogatás előzménye: hol-hogy használtad épp, mi volt a tünet ami miatt végül bevitted?

DoromCs | 2016-02-12 10:11 nagydann részére

Hosszú a történet, hogy miért nem cseréltettem ki, akitől én vettem, jó barátom, akinél csak egy-két hónapja volt az autó és kapott egy cégest, akitől ő vette pedig egy kereskedő-szalontulaj (talán éppen Mazda) és nemcsak állította, hogy felújították a vezérlést, hanem számlák is vannak róla dátummal, mindennel. Nem keresek hibást, beletörődtem a buktába, mégha fáj is.. A köv. autómnál akkor is cseréltetek majd, ha azt mondják, hogy éppen a szervizből jön a kocsi..

A szakadás még nem igazolt, még nem bontották meg. A hibakód alapján mondták, hogy ott lesz a baj, mert a főtengely és a vezérműtengely nem a megfelelő állásban áll. Valószínűbb, hogy a bordák estek le róla,  de a végeredmény szempontjából ez majdnem mindegy.

nagydann | 2016-02-12 09:39 DoromCs részére

Hát a vezérműszíj szakadás nagyon ritka ennél a kocsinál. A mazda szerelőm szerint még soha az életben nem látott, hallott róla. Sajnos, amikor én is megvettem a kocsimat 2011-ben 110.000km-rel, ameddig csak lehet (kb 80e km-ig) lekérdezve, lecsekkolva,  120e-nél, ahogy azt kell, elvittem szíjcserére. Akkor kiderült hogy már rég nem a gyári szíj volt benne, azaz minimum 240 volt már az autóban. Sajnos ezekben az autókban már mire a 2. gazdájukhoz kerülnek, annyi van mint egy űrhajóban. És ez teljesen ellenőrizhetetlen. Egyébként pedig az egész autó jellege/típusa/kategóriája olyan, hogy pontosan arra veszik meg az első tulajok, hogy nagyon sokat menjenek vele. Nyilván egy élénk piros 1.1-es 3 ajtós Ford Fiestá-nál sokkal hihetőbb 110.000km 8 évesen. 

kopott | 2016-02-12 08:54

2004-es évjáratú Mazda MPV . Alvázszám: JMZLW69R240302085.

kuplung gumicső. tud valaki segiteni?

Kösz!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó