2025. Január 8. Szerda - Gyöngyvér

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Poseidon | 2016-02-07 11:35 Attila78 részére

Sajnos mivel egy ilyen feljelentés kivizsgálás és bizonyítási folyamat akár másfél évig is eltart ezért megpróbáltunk egyezkedni az eladóval aki 150e Ft volt hajlandó nagynehezen kifizetni de azt is úgy hogy le kellett írni hogy onnan tovább semmilyen követelésünk nem lehet. Beszéltem ügyvéddel is meg sok emberrel és sajnos mindenhonnan az jött le hogy a pereskedés csak "annak éri meg” akinek sok pénze és idje van. Pl. egy illető a sokból közel másfél év múlva nyerte meg a pert. Nekünk se idönk se sok pénzünk az idegeim meg hagyjuk. Remélem más szerencsésebb lesz mint mi és azt is remélem hogy az olyan ember aki a "szart" rá sózza másra az meg remélem visszakapja az élettől sokszorosan. Hát ennyi! Sok sikert mindenkinek!

Attila78 | 2016-02-06 20:10 Poseidon részére

Kedves Poseidon!Nagyon sajnálom hogy így megszivattak az eladók autóval.És mit léptél ez ügyben az eladóval szemben,feljelentetted őket?Követelted a károd megtérítését?

Zsolti bá' | 2016-02-06 12:34

Üdv! Tegnap voltunk a klímásnál. A hátsó oldható kötés után mind a két cső ementáli szerűen szét van rohadva. Két választási lehetőség volt, vagy ledugózzuk a hátsó kört, vagy szerzünk valahonnan másik csövet. A vége az lett, hogy harmadik megoldásként a klímás csinál két új csövet a toldástól hátrafelé a régiek alapján. A hét elején lesz kész velük, utána csak össze kell rakni meg feltölteni.

Poseidon | 2016-02-06 11:10

Üdv mindenkinek! Kedves MPV-s társak! Ezt a történetet azért írom le hogy más ne kerüljön az alábbi hibába amire a gatyája is rámehet. 2015 november 25-én vettem egy magánszemélytől egy 2003-as MPV-t 2.0 diesel autót mivel nagy a család ezt volt a legszimpatikusabb és árban megfizethető egyterű /1250000/. Már sokat megnéztünk kipróbáltunk de sajnos amelyik motorikusan még éppen jó az derékig volt rohadva vagy fordítva. Ez volt az első amelyiken egy kis kezdődő korrózió volt és a motort állítólag felújították nem rég rakták össze a turbót is nemrég újították a lendkerék is szinte új. Ezekután mondhatjuk hogy túl szép hogy igaz legyen na de próbakör az autó pöccre indul egy picit kopogós a hangja de egyáltalán nem gáz az autó szépen megy nem csörög nem ráz váltó jó. Nagyon örülünk, meg is egyezünk hurrá. Ezután jön a feketeleves. Elviszem a szerelőmhöz szokásos olaj és vezérlés de azt nem kell cserélni mert az is új. Kb. két hetet használtuk szilveszterig a többi időt vagy otthon vagy a szerelőnél töltötte a turbó tömítés kifújt itt vettük észre hogy a turbó sem szól szépen. Ezután a porlasztókat is fel kellett újítani majd az összeszerelés után kiderült hogy főtengelyhibás az egyik hajtókar és csapágya tropa a főtengely tropa a dugattyúk a hengerfal felmarva tehát motor kész. Ekkor már az idegösszeroppanás kerülgetett az eladó nem akarta elismerni a hibályát még akkor sem hogy ők rakták össze a szerelő apjával és testvérével. Most új motorblokkot és hengerfejet kapott eddig plus 800000ft. Az a borzasztó hogy nem volt 2-2500 felé pörgetve a motor mondván hogy most volt összerakva felújítva. Mindenki vonja le a következtetéseit de egy biztos hogy ami túl szépen hangzik az nagyon büdös és csúnya is lesz. Remélem más nem jár így mint mi mert ezt nagyon borzasztó volt átélni. Remélem nem baj hogy ezt leírtam?

hami777 | 2016-02-05 15:31 mazda-auto.hu2 részére

Hű ez jól hangzik!

Kérhetek egy elérhetőséget, hogy kit keressek? Vagy simán a honlapon lévő szám is jó lesz?

BZ | 2016-02-05 10:07 Hermam részére

Szia, ez sajnos “típushiba” katetgóriás, az 5. fokozat kopása szokta okozni, amit az gyorsít fel, ha pl. ötödikben alacsony fordulatról erőltetik a gyorsítást: nagy a nyomaték, viszonylag kicsi a fogaskerék, hosszabb távon nem viseli jól. A váltót fel lehet újítani, de jóval drágább, mint beépíteni egy bontottat. Az enyémbe egy első generációs 6-osból származó bontott váltó került végül, annak csak a végáttétele tér el az MPV váltójától. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy kevésbé dinamikus tőle az autó, lassabban gyorsul, cserébe ugyanahhoz a sebességhez kevésbé kell forgatni a motort. Így kicsit kevesebbet is fogyaszt, esetemben autópályás használatnál ez egy litert jelentett, – bár ez nem volt szempont a döntésnél, hogy MPV-s vagy 6-osból származó váltó kerüljön bele.

Átmeneti megoldásként meg lehet próbálkozni az 5. fokozat reteszeléséért felelős rugó tuningolásával is, az egy nagyságrenddel olcsóbb beavatkozás, de nálam nem bizonyult tartósnak, plusz nem is vagyok benne biztos hogy jót tesz a váltónak.

Hermam | 2016-02-04 19:14 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a válaszát, megnézetem mindenképp szerelővel.

Zsolti bá' | 2016-02-04 13:30 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm! Ő biztos tudja, csak én is szerettem volna képben lenni.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-04 08:53 Hermam részére

Szét kell szedni a váltót, lehet, hogy csak szinkrongyűrű, de lehet hogy a fogaskereket is cserélni kell.

Hermam | 2016-02-03 17:44

Tisztelt Szakértő és Forumozók!

Nemrég vásároltam egy Mazda MPV típusú autót. Ma menet közben 90-100 k/h sebességnél kidobta az ötödiket kétszer is. Valakinek valami tapasztalata ez ügyben? Mi lehet az oka?

A segítséget előre is köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó