2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
AriesGT | 2014-09-26 13:09
Tisztelt Fórumtársak!
2004-es MPV-hez keresek hátsó lökhárító javítóíveket.
maddriver | 2014-09-24 20:22 mazda-auto.hu részére
Tisztelt mazda-auto.hu!
Köszönöm szépen a gyors választ.
BZ | 2014-09-24 14:51 szladikg részére
Szia,
a jelenlegi óraállás hitelességében mennyire vagy biztos? Egyébként még ha valós is, azt valahogy nem érzem életszerűenk, hogy eladás előtt párezer km-el még bevállalta volna a tulajdonos egy vezérléscsere költségeit - de persze minden lehetséges.
A szíj állapota mellett legalább olyan fontos a hidraulikus szíjfeszítő állapota is, itt olvashatsz bővebben ezekről:
http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME011012040W01.html
mazda-auto.hu | 2014-09-24 14:28 szladikg részére
Talán még meg lehet állapítani a szíjról, hogy 11000 km-t, vagy 131000 km-t futott, de egyáltalán nem biztos. Azt inkább, ha esetleg nem gyári szíj van most rajta.
szladikg | 2014-09-24 08:03
Tisztelt Szakértő!
A vezérmű cserével kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A vezérlés felső burkolatának csavarjait, így rá tudtam látni a vezérműszíjra, melyen kék feliratot láttam, de sajnos nem tudtam úgy leállítani a motort, hogy lássam is azt teljesen.
Mivel 131000 van az autóban utalhat ez arra, hogy nemrég lett cserélve a vezérműszíj?
Van esetleg olyan módszer, amivel meg lehet állapítani, hogy megtörtént-e a csere?
Az autót most vásároltam, de nincs semilyen cserére utaló bejegyzés, az utolsó szervíz 116000-nél volt mazda szervízben németországban.
Előre is köszönöm a választ!
mazda-auto.hu | 2014-09-23 10:06 maddriver részére
2011.02.17-én volt vezérműszíj cserélve a motoron, ekkor 122000 volt az óraállás. Az utolsó bejegyzett szerviz 2013.03.15., 181506 km. Nincs koromszűrő az autó kipufogórendszerében, ezért nem szabad ACEA C1-es olajat használni. 0w-30, 5w-30 ACEA C2, C3 olaj az elsődleges javaslat. Az olajszűrőn nem szabad spórolni, gyári, vagy neves utángyártott.
Az olajszivattyú szűrőjének ellenőrzését 5000,-Ft-ért tudjuk elvégezni, megbontás nélkül.
mazda-auto.hu | 2014-09-23 09:55 petrowiczki részére
Meg kell próbálni lehúzott ablakkal bezárni (2x), majd az ablakon behajolva gyújtást ráadni, majd elindítani. Ha nem történik semmi rendkívüli (beindul), akkor nincs benne riasztó. Nem valószínű, hogy van benne.
maddriver | 2014-09-23 08:32
Tisztelt Szakértő!
Nagyon örültem amikor rátaláltam erre a fórumra, mert pár hónapja vásároltam az első MPV-met és pár apróság megoldásához máris nagy segítség volt az oldalon található információ. ( Pl.: hátsó vízcső csere :) )
Szeretnék érdeklődni, hogy a JMZLW69R250307841alvázszámú 2004 es évjáratú Mazda MPV előéletéről mit lehet megtudni az adatbázisuk segítségével? Amikor vásároltam az autót akkor állítólag volt rajta vezérműszíj és görgőcsere, olajcsere és féktárcsa+betét, tűzkarika csere is és összehangolták a befecskendezőket is, bár ezekből én csak a fék alkatrészeinek cseréjét tudtam leellenőrizni ami valóban megtörtént. Meg lehet győződni valahogyan arról, hogy a vezérműszíj is le lett-e cserélve, ha ez nem hivatalos szakszervízben készült és nem szerepel az adatbázisban? Mert nem szeretném ha emiatt a motor tönkremenne, de feleslegesen cserélni sem szeretném, mert nem kevés kiadással jár egy ilyen javítás. Szeretnék benne olajat cserélni és a sok gyártó terméke közül melyik márkájú olajszűrőt érdemes hozzá venni, illetve pontosan milyen olaj való a motorba? Az olajok adatlapján sokszor szerepel hogy részecskeszűrővel vagy anélkül szerelt motorhoz ajánlják és itt a fórumon is olvastam hogy előfordult hogy bár gyárilag anélkül szerelik a motorját az MPV-nek, de utólag odakint szereltettek bele. Szóval ezt hogyan lehet kideríteni, hogy van-e benne és a karterben lévő olajszivattyú szűrőjének tisztításához le kell vennem a kartert, de ott tőmítés van, vagy csak hő és olaj álló tömítőpaszta?
Köszönettel: Kálmán
szladikg | 2014-09-22 08:07
Kedves Fórumtársak!
Egy 2002-es 2.0 CDH-val kapcsolatban lenne kérdésem hozzátok.
2-3 napja azt tapasztaltam, hogy hidegindításkor kb. 1-3 percig olyan az autó hangja, mintha valamelyik szíjból kilógna 1-2 szál, és az hozzáütődne valamihez - a feleségem szerint "mintha kukoricát pattogtatának".
2-3 perc után teljesen elhalkul.
Tapasztaltatok már hasonlót? Mi lehet a gond? Lehet hogy csak valami feltekerődött ez egyik tárcsára? Vagy tényleg sérült lehet valamelyik szíj?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
petrowiczki | 2014-09-19 19:30
Tisztelt MPV tulajdonosok!
Vásároltam egy Mazda MPV 2.0 Diesel autót.
A leírásban szerepelt hogy van benne riasztó de sehogy nem tudom életre lehelni illetve a könyvében talált 2x fordítsam a kulcsot zárásra és bekapcsol a riasztó nem jelzi semmilyen módon hogy bekapcsolt se villanással se kürtel.
Késrdésem az lenne hogy tudja valaki hogy tudom megnézni tényleg van e benne gyári riasztó?
Nem bicska kulcsos és nincs távnyitó hozzá.
Előre is köszönöm