2025. Március 4. Kedd - Kázmér

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dbiati | 2012-12-18 09:45

Sziasztok! Hosszas nézelődés után jelenleg egy 2002-2005 közötti MPV vásárlásán töröm a fejem. Lassan körbe is nézek a használtak között, bár első pillantásra sok a kereskedésben álló, valószínűleg tekergetett példány. Tudnátok a típusra jellemző dolgokat javasolni, mit nézzek meg, hogy ne fussak bele túl nagy költekezésbe a vásárlást követően. Mennyire jellemző pl. a lendkerék, turbó, porlasztók, üa.szivattyú és egyéb drága alkatrészek meghibásodása?

mazda-auto.hu | 2012-12-17 14:59 nagydann részére

"...Ráadásul a Mazdák intelligensek, azaz ha ablakra irányítjuk a befújást, nem is lehet belső keringetésre kapcsolni...." Ez is igaz! :-)

nagydann | 2012-12-17 13:40 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ, meg fogom nézni a padlót jobb elöl. (Természetesen a belső keringetést kikapcsoltam, hál'Istennek ennyire értek hozzá azért! :) Ráadásul a Mazdák intelligensek, azaz ha ablakra irányítjuk a befújást, nem is lehet belső keringetésre kapcsolni. Mégegyszer köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-12-17 10:00

Belső levegő keringtetésen valóban nem lehet gyakorlatilag párátlanítani a szélvédőt. Ha nem ez okozza a gondot, akkor sajnos előfordulhat az is, hogy a belső klíma elpárologtató hűtő kondenzvíz kifolyó csőve el van dugulva. Ilyenkor a kondenzvíz nem a környezetbe folyik, hanem eláztatja a műszerfal mögött-alatt a szőnyeget. Így örökké párás az utastér. Meg kell nézni, vizes-e a szőnyeg a jobb első ülés előtt!

Zsömle | 2012-12-17 08:18

Én ilyen jelenséget a feleségem autójánál tapasztaltam.... Ott sokkal egyszerűbb volt a megoldás. 99%, hogy a külső-belső levegőt áramoltató lamella van belső levegőkeringetésre állítva. Ha így van, akkor -akár véletlenűl- egyszerűen állítsd vissza. Sajna az astra-nál elromlott a motor, ami ezt a lamellát mozgatja, és gyors "megoldásként" kikötöttük a bovdent, és manuálisan állítottuk.

nagydann | 2012-12-17 07:47 DOXA részére

Szia. Köszönöm az ötletet, de a pollenszűrőm nem több mint max 4 hónapos. Gondolod, hogy ettől függetlenül az lehet a probléma?

DOXA | 2012-12-16 16:41 nagydann részére

Szia! Első körben 1 új pollenszűrő sokat javíthat a gondon! :) doxa

csokislaci | 2012-12-16 14:27

Szia Dani! Próbáld meg az első ablakot egy picit leengedni, így a pára nem a szélvédőre csapódik le, bár tudom ez kevés.Lehet kapni páramentesítő kendőt, ez is ér valamit, de biztos van valami oka, majd utána járok, de az biztos, hogy esőben, nem beszélve ha többen ülünk az autóban nagyon tud párásodni.Amíg nem találjuk meg a problémát, egy pár percel indulás előtt indítsd be az autót, majd a fűtést így nem lessz akkora különbség az autó belső hőmérséklete és te testhőmérsékleted közt. Remélem ér valamit, majd jelentkezem. Csá!

nagydann | 2012-12-15 21:15

Sziasztok! A rossz idő beálltával az alábbi dologra lettem figyelmes: Az autóm (MPV 2004 MZRCD) iszonyatosan párásodik belülről. Tudom, hogy az ablakra fújás légkondival az egyik leghatékonyabb módja a pára leszárításának. Ez működött is még évekkel ezelőtt, de azt vettem észre, hogy egyre kevésbé. (A légkondim amúgy tökéletes, idén nyáron töltötték fel, tisztították a hűtőket, cserélték a pollenszűrőt profi légkondis szakemberek. Hidegre állítva úgy hűt, hogy gyorsan lefagy az ember.) Szóval, párásodik az autó belülről, és maxon fújatva, légkondi bekapcsolva, ablakra állítva, nagy nehezen, hosszú percek múlva hajlandó csak megindulni a pára. Szerintetek ez mitől lehet?

mazda-auto.hu | 2012-12-06 16:00 sandrabee részére

Ez jó hír! Télen az is elég, ha rövid utakra van használva az autó, és nem képes soha rendesen feltöltődni a hidegben egyébként is jobban terhelt akku. Köszönöm a visszajelzést..és a többit! :-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó