2025. Március 4. Kedd - Kázmér

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Plucas | 2012-11-26 22:27 steing részére

Szia! Az egész műanyagházat kompletten eltettem emlékbe. A vezetékeket leszedtem az eredeti motorról. Érdemes a mikrokapcsolót meghagyni, és szépen szigetelő szalaggal/kötegelővel a vezetékekhez erősíteni. Az új megoldásban nem lesz rá szükség, de ha egyszer kapnék ajándékba egy gyári motort, vissza tudom állítani az eredeti állapotot, mert a hajtásház használható. Amikor leszedtem a műanyagházat, akkor 3 db kis villás fület fogsz találni. A legkülsőt meghatottam óvatosan kifelé 90 fok-kal, ebbe tettem egy 5-s csavart. Ehhez csatlakoztattam egy gömbcsappal az univerzális motor rudazatát. A maradék 2 fület szintén 5-s csavarral - anyákkal biztosítva - összekötöttem. Szóval ez a mechanikai rész, úgy gondolom kreatív megoldást kíván. Nem vagyok szerelő, biztosan van egyszerűbb megoldás is. Ha megadod az e-mail címed külédök fényképet, hátha az segít... A következő hsz.-ben bemásolom az elektromos kapcsolást... egy másik weboldaolon már leírtam...

steing | 2012-11-26 15:51 Plucas részére

Plucas, hogy cserélted ki? pár szóban leírnád? Nálam már mindkét oldal elszállt.. Odáig eljutottam már, hogy szétszedtem a motoros egységet, hátha csak megigazítom a szénkeféket, de nem volt mit :-D gyakorlatilag eltüntek... milyen motort tettél bele? hogy vetted le azt a "csigásfogaskeréktekerő" valamit a motor tengelyéről? köszi

mazda-auto.hu | 2012-11-26 09:54 Plucas részére

A cserén kívül nincs más megoldás. Minden bizonnyal kopottak a csapágyak. Egy csapágynak nem lehet hangja hidegen és melegen sem, de a kopást is jelző hang jellege lehet hőmérséklet függő.

Plucas | 2012-11-25 16:26 ep-son részére

Informatikus vagyok, nem szerelő, ennek ellenére 1 hónapja kicseréltem a bal tolóajtóban a központi zár motort, egy univerzális motorra.... Csak elkezdeni nehéz, azután menni fog. Ne add fel ilyen könnyen :)

kbszabolcs | 2012-11-25 16:25 ep-son részére

Kedves ep-son! Köszönöm válaszod! Én is elégedett vagyok vele, csak kíváncsi voltam más véleményére is. Közben egyébként megnéztem az előzőekben írt hozzászólásokat a fogyasztással kapcsolatban és hasonló vélemények érkeztek.

Plucas | 2012-11-25 16:21

Tisztelt Szakértő és márkatársak! Korábban már valaki írt a hideg idő beállta utáni "csilingelő" hangról.... Ezt én is tapasztaltam a napokban. Ma a motortérben folytattam a vizsgálódást és kiderült, hogy a generátort, klímaszivattyút meghajtó ékszíj vezető görgője és feszítője adja a hangot. A feszítő remeg is, a görgő pedig "fémes" hangot ad. 2-3 perc alatt amikor a motor már meleg, akkor megszűnik a hang. Ezt csak hidegen indítás után tapasztalom. Kérdésem: A cserén kívül van-e más megoldás? Miért csak hidegen jön elő a hiba? Előre is köszönöm a válaszokat!

ep-son | 2012-11-23 21:35 kbszabolcs részére

A fogyasztásom a következőképpen alakul: nyár, város, naponta többszöri rövid távok (4-5 km)akkor jó, ha 9 liter a fogyasztás vagy kicsit alatta. Ugyanez télen: 10 vagy picivel fölötte. És elégedett vagyok vele, mert a hosszú úton ez kompenzálódik: nyáron, aautópálya, 120-140 km/órás tempóval 7,5 liter/100km. A régi Opel Astrám is többet evett!

ep-son | 2012-11-23 21:29 Plucas részére

Köszönöm a linket, segítségével sikerült egyértelműen, kétésget nem tűrve meghoznom a döntést: szerelő! :))

Plucas | 2012-11-23 16:36 bettus25 részére

Szia! A kocsi csak rángat, vagy esetleg a "sárga" motorvezérlő lámpa kigyullad? Másik sebességfokozatba nem tapasztalad a jelenséget? Mondjuk csak találgatni lehet.... Érdemes egy szervizet felkeresni ahol ki tudják olvasni, - ha van - a hibakódokat. Esetleg a korábbi törölt hibakódokat...

Plucas | 2012-11-23 16:31 bettus25 részére

Szia! olvasd el az előző hozzászólásokat... ha mindenképpen ki akarod kapcsolni, akkor a motortérben a jobb oldali első ajtó felőli sarokban megtalálod a kályhát és ott egy oldható vezeték "csokit", ezt húzd szét. Én most november elején dugtam össze, mert a kocsit nyáron vettem és akkor szét volt húzva a vezeték. Te tudod, de a motor élettartama szempontjából hasznos lenne a kályha, nem véletlenül tették bele. Az Olaszországiakban nincs az ottani időjárási viszonyok miatt, viszont itt meg fogja hálálni az MPV ha használod. Véleményem szerint töredéke a plusz üzemanyag költség egy későbbi motorfelújítási költségnek.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó