2025. Március 4. Kedd - Kázmér

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


JancsikaMr | 2012-05-25 12:39

Sziasztok! Az újabb kéréseknek köszönthetően újra elérhető az MPV szervízkönyv. Aki szeretné böngészni, dobjon egy email címet!

mazda-auto.hu | 2012-05-25 11:06 nagydann részére

Közvetlenül a légszűrőház után a szívócsövön. Csak óvatosan!

mazda-auto.hu | 2012-05-25 11:02 sajoka részére

Valószínűleg inkább dugattyú szorulhat a féknyeregben. Szét kell szedni, kitakarítani, megvizsgálni.

nagydann | 2012-05-25 07:47

Sziasztok! Igen tisztelt szakértő! Érdeklődnék, hogy MAF/MAP szenzor tisztításról ki hallott már? Az internet tele van vele, hogy érdemes elvégezni. Kérdés, hogy ennél a (dízel MZRCD 2.0) típusnál hol található és, hogy a szokásos ajánlott módon végezhető-e rajta tisztítás. 8Pl. van-e értelme)

sajoka | 2012-05-24 21:02

Sziasztok. 2002-es diesel MPV-m van. Fékproblémája jelentkezett. Időnként fog a fék, érezhetően gyengébb az autó. Ilyenkor erős rázkódás is érzékelhető a kormányon. Általában néhány fékezés után megszűnik a probléma, de sajnos egyre gyakrabban előjön.Ez miatt már kopott a fékpofa és a tárcsa is.A szerelő szerint lehetséges az ABS szelep hibája. Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata, ill ötlete? Előre is köszönöm.

klizso | 2012-05-24 07:43 xeri részére

Szia xeri, köszönöm szépem a linket és a leírást is, rendes vagy. Ha privátban (klichzsolt kukac gmail.com) megírod az elérhetőséget, lehet, hogy egyeztethetnénk a nem túl távoli jövőben egy találkozót (én Mogyoródon lakom). Szia, klizso

lano | 2012-05-23 22:15 nagydann részére

Megerősítem, amit nagydann írt. Nálam is a hátramenő cső (jobb keréknél) lyukadt ki, melyet az UV-s folyadékkal lokalizált a klímaszerelő. Ott a cső csupasz, védtelen a felverődő kavicsokkal vagy egyéb dolgokkal szemben. Javítását 20-25 E Ft.-ra saccolom feltöltéssel együtt.

xeri | 2012-05-23 22:08 klizso részére

A tolóajtó szétszedéséhez van egy nagyon részletes leírás itt: http://www.mpvclub.com/diy.php?id=115 És egy füst alatt a szigetelést is meg lehet oldani, amit a kárpit alatti nejlon ragasztásának hibája okozhat. Az ajtókilincset tartó U alakú bigyó leszedéséhez nem muszáj a spéci szerszám, egy csavarhúzó is megteszi. A mozgató motor kiszerelése gyerekjáték, csak a vezetékek bekötésével kell kicsit sakkozni. Mivel már egy éve csináltam a másodikat is, nem emlékszem a kábelek színére, csak arra, hogy 5 vezetékes univerzális motort vettem, ebből 2-t össze kellett kötnöm egymással, a maradék hármat meg párosítani a kocsiból érkezőkkel (semmiféle leírást nem adtak hozzá, úgyhogy ki kellett mérni meg próbálni mindent). A rögzítéshez egy meglévő csavart használtam úgy, hogy a kárpitot se nyomja a motor (mert természetesen egész más alakú és méretű, mint a gyári). Az elv pedig, hogy a berakott motor egy pálcát húzgál, amit rögzíteni kell pl. az ajtónyitó gomb pálcájához ügyelve arra, hogy a kárpittal ez se akadjon össze. Dióhéjban ennyi, amúgy Kerepesen lakom és ha ráérek, akár meg is mutathatom. Ja, és akinek megér 25-30 ezret egy ilyen zár javítása/felújítása, annak nekiadom mindkét kiszerelt darabot :)

csokislaci | 2012-05-23 21:09 nagydann részére

Szia nagydann! Jól tette a szerelőd, hogy tett bele festéket, ismerem ezt az eljárást, sajnos az előző autommal sok klíma probléma volt. Ha valahol enged, azt egy speciális szemüveggel nézve látható a zöldes szín. ha megtalálja az jó, de ha csak évek alatt szökik el ennyi, azt nehéz lesz megtalálni. Én ugy tervezem, mivel most pokolian hűt, ha a nyáron nem lessz vele gond, majd nyár végén ujra megméretem. De most gondolom érezhetően jobban hűt, hogy tele van gázzal. Én különben minden autómosásnál megmosom a hűtőt sterimobbal, de csak óvatosan, távolabbról, főleg nyáron a millió bogár miatt, mert eltömítik a cellákat.

klizso | 2012-05-23 13:34 nagydann részére

Szia nagydann, Áruld el légy szíves, hogy mindez hol is történt, melyik településen? (akár privátban: klichzsolt kukac gmail.com)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó