2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


nagydann | 2012-05-23 13:24 csokislaci részére

Klíma ügy: Most jövök a profi autóklímástól. A 800gr a duplamklímás modellekben a Messer katalógusban 850gr, de mondjuk az nem sokat számít. Az enyémből 340gr-ot tudott leereszteni, pedig tökéletesen hűtött. Azt mondta, hogy olyan nincs, hogy normálisnak mondható, hogy hiányzik gáz a rendszerből! Ezt el kell felejteni. 10-15 éves Mercik mennek hozzá sokszor gyári értékekkel Ha hiányzik, akkor valahol ereszt!!! Ez tuti!!! Az MPV-nél ez általában a hátramenő csőnél szokott lenni. Mindenesetre, leeresztette a gázt, átmosta a rendszert Nitrogénnel, mejd újra feltöltötte, és tett bele ún. "festéket", azaz, hogy UV lámpával levilágítható legyen az eresztés. Azt is mondta persze, hogy van olyan, ami olyan picit ereszt csak, hogy 6 év alatt megy le a felére. Úgyhogy ha gyengébbnek érzem a hűtést, akkor menjek vissza és levilágítják a lyukat. A végén kifertőtlenítette a pollendobozt, legőzborotvázta a hűtőt és tett bele új pollenszűrőt. Ez volt 20e. Szerintem korrekt.

mazda-auto.hu | 2012-05-23 08:43 klizso részére

A zármozgató egységen belül javítható a motor, de gyári alkatrész nincs hozzá. Kiszerelt záregység esetén postafordulta + 4-5 nap, illetve emlékeim szerint 25-30e Ft.

klizso | 2012-05-23 08:00 xeri részére

Kedves Xeri, örülök, hogy rátaláltál erre a fórumra és hadd legyen mindjárt egy kérésem. Az MPV-s problémákra (többnyire) én is ezen a fórumon találtam megoldást, de a tolóajtó-zár problémák még megoldatlanok. Nem tudom, hogy melyik településen laksz, de az általad alkalmazott megoldást megoszthatnád velem, velünk (akár személyes találkozón is. Üdvözöllek: klizso

xeri | 2012-05-22 22:50

Már két éve megvan az MPV-nk (2002-es dízel), de csak most találtam erre a fórumra. Vicces, hogy visszaolvasva egy csomó olyan hibát írtatok, amikkel menet közben én is szembesültem. Például a tolóajtók zárja, előbb a jobb, pár hónapra rá a bal adta be a kulcsot. Eleinte csak másodikra vagy harmadikra reagált, aztán már sehogy sem. A gyári alkatrész árától én (is) lehidaltam, úgyhogy belebarkácsoltam egy 1500ft-os univerzális motort, azóta tökéletesen működik mindkettő (kevéssé vállalkozó kedvűeknek nem ajánlott, mert vannak nehézségei, de semmi sem megoldhatatlan). Másik a távirányító, ami elemcsere után többé nem működött, de amikor pár hónappal később a másik is lemerült, akkor kiderült, hogy csak újra kell tanítani az autónak a távirányítókat (külföldi fórumon korrekt leírást találtam róla csakúgy, mint a véletlenül lekódolt rádió feloldásáról). A tűzkarikák és szimeringek cseréjén is túlvagyok, és most közeleg az olajcsere évfordulója, a nívópálcán pedig pont középen van a szint. Ezt elfogadhatónak érzem, de majd a szerelő megmondja. Viszont egy megbízható karosszériást ajánlhatnátok, mert a hátsó kerékívek mellett az ajtók alja is egyre jobban rozsdál, lassan rendbe kéne hozni a karosszériát (üreg- és alvázvédelemre elvittem két éve a vétel után, de az legfeljebb lassítani tudta a folyamatot).

xeri | 2012-05-22 22:33

Üdv mindenkinek, régebbi hozzászólásban olvastam, hogy létezik MPV-hez szerviz-leírás. Ha valaki el tudná küldeni nekem, nagyon megköszönném (xeri kukac mailbox pont hu). Kedves Szakértő, JMZLW19R230205323 alvázszámú autóm előéletéről szeretnék megtudni minél többet, előre is köszönöm.

sandrabee | 2012-05-21 07:43 csokislaci részére

A 800 grammot illetően valóban csak megerősíteni tudom. Nálunk is elöl-hátul van klíma, és most lett feltöltve 800 gramm gázzal. Szóval úgy tűnik, hogy az infó ezúttal is rendben volt/van. Szép hetet mindenkinek!

csokislaci | 2012-05-19 15:21

Kedves MPV tulajdonosok! Egy infót szeretnék megosztani veletek! A klíma gáz mennyisége, azokban amelyekben csak elől van klíma 600gr, amely típusban elől, és hátul is klíma 800gr a megfelelő mennyiség! Nem árt ellenőrízni! Köszönet az infóért a Békéscsabai Mazdának!

lano | 2012-05-18 22:51 sandrabee részére

Kedves sandrabee, Ezért dicsértem én is ezt a fórumot, nagyon sok hasznos dolog olvasható itt és nem mellékes, hogy a szakértők is ingyenes tanácsokat adnak. Kíváncsian várom én is, mi lesz az olajfogyasztása az autómnak. A harmadik szerelőhöz én is úgy mentem, hogy cserélje ki a tűzkarikákat (melyeket megvettem a Mazda-tól és vittem magammal). Az elszántságom az itt olvasottak alapján szilárdult meg. Ezer köszönet érte mindenkinek.

lano | 2012-05-18 22:46 orso részére

:-) Kedves orso, Köszönöm!

lano | 2012-05-18 22:43 Geri Katalin részére

Kedves Katalin, Nem értem pontosan a kérdésed, de megpróbálok válaszolni. 70E km-rel tekerték vissza az autómat haszonszerzés céljából. Jelenleg kb. 200E van benne. Éppen pereskedem az ügyben, sajna nem sok eséllyel. De nem akartam, hogy a kereskedő ügy nélkül megússza, mert manapság sajnos sportot űznek ebből.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó