2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ep-son | 2012-02-13 21:42

Nagyon köszönöm mindenkinek a reagálásokat. Gyorsan lépni fogok, megelőzve a nagyobb bajt...

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:52 ep-son részére

Azért a turbó kopott csapágyazásán "keresztül" is sok olajat fogyaszthat a motor. Az 1. és 3-as pont ugyanaz. Valójában ezek már inkább befecskendezők, mint porlasztók. 4db "injector nozzle washer (copper)" van, és 16 db valve seal (rubber).

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:46 csokislaci részére

Én inkább a gyakoribb olajcsere, és ebben a típusban a 0w-30, 0w-40-es, azaz valódi teljesen szintetikus olajokat választanám.

csokislaci | 2012-02-12 20:17 varadi részére

Szia Váradi! Szerintem az üzemanyag szivattyú dugattyúja kopott el, amely hidegben nem tud elég gázolajat szállítani a befecskendezö porlasztókhoz, ami miatt leáll az autó. Semmi köze a gázolajhoz, ez elég borzasztó, és szégyen, hogy a szervízben így ráztak le. Tudok egy profit, aki biztos segít! Privátban csokislaci@citromail.hu

csokislaci | 2012-02-12 20:08 ep-son részére

Ja, és amíg nem késő, ne nagyon járj vele, mert a csapágyak ha nem kapják meg a megfelelő kenést nagyobb baj lehet!!! Nem íjeszgetlek, csak jót akarok!

csokislaci | 2012-02-12 20:05 ep-son részére

Szia epson! Nem tudom mennyi km van az autódban, jó lett volna ha oda írod, nekem most csinálták meg pénteken.Ha még nem cseréltél befecskendező porlasztó alatti rézalátétet, mindenképp ezt tedd meg! A 1-s és a 3-s ugyanaz amit irtál! 200000-ig biztos nincs baja a szelepszár szimmeringnek. Írj emailt a csokislaci@citromail. hu-ra tel. számmal, és elmagyarázom!

ep-son | 2012-02-12 18:59

Az olajfogyasztással kapcsolatos megoldások között három fogalmat találtam: 1. porlasztó tömítés, 2. szelepzár szimering és 3. befecskendező porlasztó alatti rézalátét. Sajnos, ezek számomra semmit nem jelentenek, emiatt nehéz lesz elmagyaráznom a nem magyar ajkú szerelőmnek, hogy mi a kívánságom. Azt szeretném kérdezni, hogy ez három külön fogalom, vagy legalább kettő ugyanazt jelenti? Van-e egyéb, nemzetközi elnevezése ezeknek az alakatrészeknek és melyikből hány darab van egy MPV-ben? Az én autóm kb. fél liter olajat fogyaszt 1.000 km alatt, nem tartottam eddig tragikusnak. Meglepett, hogy mások 10.000/1 litert is sokalltak. Elnézést a buta kérdésekért, a választ előre is köszönettel veszem.

csokislaci | 2012-02-12 15:19

Tisztelt mazda-auto.hu! Szeretném tanácsát kérni a Metabond olajadalék, és üzemanyag adalékkal kapcsolatban!180000 km van az MPV-ben, én már 160000-él öntöttem bele, és az üzemanyag adalékot is használom. Jókat irnak róla, de a valóság tudom mindíg más. Szeretnék véleményt kérni, hogy öntsek-e ujra bele, mert most következik az ujabb olaj csere, vagy felejtsem el az adalékot, és csak 10000-ént cseréljek olajat. Köszönöm, hogy időt szakít rám! Tisztelettel csokislaci!

csokislaci | 2012-02-12 14:09

Tisztelt Mpv tulajdonosok! Az olaj fogyasztás problémája, amint erre utaltak többen is a befecskendező porlasztó alatti rézalátétból adódott. Négyből, kettő elég gyászos volt, de mostmár remélhetőleg mindenn rendben lesz. Külöm köszönöm a segítséget Nagy Daninak, és Klizsónak, akik ugyanazt a szerelőt ajánlották. Precíz, segítőkész, tud a fickó! Akinek 100000 km-nél több van az autójába és még nem cserélte ki az alátétet, föltétlen pótolja míg nem késő, és utána 100000-ént. Bárkinek szívesen adok segítséget!

mazda-auto.hu | 2012-02-10 15:19 dia66 részére

Igen, ezt a motort tették bele Japánban. Utoljára 2007.07.11-én volt hivatalos Mazda szervizben, ekkor 20000 km volt benne. Addig az időpontig nem volt garanciális javítás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó