2025. Április 23. Szerda - Béla

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-01-19 12:35 mazda-auto.hu részére

...vagy "összeragadt" szelepemelő, és ahogy a bemelegedéssel nyúlik a szelep, tömítetlenné válik a henger. Ritka hiba, de elképzelhető, akár beragadt olajnyomás szabályzó is.

mazda-auto.hu | 2011-01-19 12:32 fecsó részére

Például lehet lambda szonda hiba. Amíg ez az oxigén szenzornak nevezett alkatrész nem éri el a 300C fok körüli hőmérsékletet a kipufogóban, addig "fix" programokon fut a vezérlés, viszont bemelegedése után elsősorban ennek a jeleit veszi figyelembe a motorvezérlés a benzin-levegő keverék minőségének "beállításához". Lehet még fals levegő, esetleg légmennyiség mérő, esetleg hibás kipufogógáz visszavezető szelep.

fecsó | 2011-01-19 10:22

kimaradt:))) hidegen fix az alapjárat (1200) bemelegedve össze vissza esik.emelkedik-esik az alapjárat. és megáll minden.

fecsó | 2011-01-19 10:21

Üdvözletem urak! Adott egy 94-es xedos 9 2.0 v6. Probléma a következő: az autó bejáratós, valóban 1200 km van a motorban, hidegen gyönyörűen beindul, majd kb 3-4 perc után szépen lassan leállnak a hengerek...és megáll a motor. Beindítani nem lehet csak ha újra teljesen lehűlt a motor, majd újra leáll ha bemelegszik. Köszönöm a válaszokat.

pinterc | 2011-01-08 23:52

Motor bemelegedése után helyreáll az alapjárat, 900 körüli értékre. Ezt a túlzott pörgést, és füstöt akkor csinálja, ha nagyon hideg van tehát a mínuszoktól mit tudom én 5 fokig. Efölött már nem! Körülbelül 2-3 percig, utána abbahagyja; és leszabályoz a motor először 1500 körülre, majd nem sokkal később kb. 1 percen belül a megszokott alapjáratra.
Minden esetre ez a füstölés nagyon gáz. Ilyenkor a környéken az orrom hegyéig alig látok el, ha nem húzok onnan gyors ütemben :D

Bálint66 | 2011-01-07 23:21 atter részére

Az 1500 tökhidegen az egy teljesen jó érték! Nekem is pontosan 1500 körül van +- 50-100.

atter | 2011-01-07 23:08 pinterc részére

2500 at forog hidegen :O ,hát ez csak egy tipp de lehet a vákuumos résznél kéne nézelődni,ha jól tudom az autómata szivatót is az müködteti és lehet,hogy ott nem stimmel valami,nekem ezer fölött szokott lenni valamivel tökhidegen pontosan nem is tudom de 1500 alatt van az biztos :)

Bálint66 | 2011-01-07 22:53 pinterc részére

Hát az autómata szivató szívja az üzemanyagot. Nem is keveset... Az enyém is füstöl mikor elindítom, de kb 15-20 másodperc múlva már nem okádja a füstöt. Miután bemelegedett mennyi az alapjárata? Ha az elfogadható érték, akkor alapjárattal szerintem gond nincs.

pinterc | 2011-01-07 22:16 Bálint66 részére

Na és szerintetek a 2500 feletti fordulatszám az mi miatt lehet? Addig amíg be nem melegszik a motor ...ezalatt nagyon durván füstöl is sajnos ...nagyon gáz ...mi az oka, és mit lehet ellene tenni?! :D

rola | 2011-01-07 16:39

Köszi az eddigi segítséget és majd írok ha sikerült megcsinálni vagy kipróbálni:)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó