2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bálint66 | 2013-01-03 18:26 charlietaylor részére

Így van! Egy igazi tank. Sohasem hagy cserben. Az árak tényleg a csillagos eget verik, de rettentően megbízható jármű. Ha cserélni kell benne valamit, a fél autót szét kell hozzá szedni. Kényelmes, jól húz, sokan utána fordulnak.

charlietaylor | 2013-01-03 14:46 Flame79 részére

Szia!Nekem egy V6-osom van de néhány dolgot írok ami az 1.6-osra is igaz.A xedos 6 meglepően jól megépített autó,ez igaz mind a karosszériára(még a legrégebbi példányokon is alig találni rohadást),a szerkezeti elemekre,az elektronikára,mind nagyon megbízható,de emellett nagyon bonyolult is és sajnos ezek az autók már öregek,ezért bele lehet futni "dolgokba"!Persze sokat számít az autó előélete!Vásárlásnál igazából mindent érdemes átnézni,de pl. amikkel én is szívtam:féknyergek berohadása(egy vagyon),gyújtókábelek(egy vagyon,1.6-nál talán nem),kipufogorendszer(két vagyon),ebbe benne volt katalizátor és lambdaszondák is,féltengelyek,lengőkarok,igazából az egész futómű.Ez persze mind kopó és elhasználódó alkatrész de ugye sejted kinek kell majd mindet kicserélni:)Az alkatrészek sajnos többnyire drágák és nem könnyű beszerezni egyiket-másikat.A szerelést mindíg magam csinálom:szívás:)mivel bonyolult járgány,mindenhez nehéz hozzáférni!Egyébként nagyon jó autó,élmény vezetni,szép,megbízható,még sosem hagyott cserben!

Flame79 | 2013-01-02 20:11

Szép estét mindenkinek ! Elnézést hogy ismeretlenül betörök ide de lenne egy kérdésem hozzátok, xedos6 tulajokhoz. Autóvétel előtt állok és az egyik Mazda xedos 6 különösen közel került a szívemhez, csak nem igazán értek hozzá. Tulajdonképpen megköszönném ha valaki pár mondatban leírná a tapasztalatait, a fogyasztását egy 1,6i-nek, az alkatrész ellátottságot, a szerelési költségeket nagyjából, és hogy mire figyeljek a vásárláskor ... Remélem nem kértem túl sokat :) Előre is köszönöm a segítséget és a választ, válaszokat Flame79

iMacko | 2012-12-31 18:09

Boldog Új Évet!

atter | 2012-12-29 20:24 Podi8 részére

Szia! Valószínűleg féltengely csukló lesz

Podi8 | 2012-12-29 15:38

Sziasztok! Ma vettem észre, hogy körforgalomban haladáskor kopogó hangot ad a kocsi jobb első kereke körül valami. Normál kanyarodáskor nem hallom, gondolom a kisebb sebesség miatt ilyenkor nem terhelődik annyira az a rész. Valami tipp?

mazda-auto.hu | 2012-12-17 10:11 gitaros részére

Van egy sokkal egyszerűbb, és ötletes módszer, mellyel ki lehet "támasztani" a szelepeket. Sátorkötöző kötelet kell az adott hengerbe engedni a gyertyafuraton keresztül a dugattyú alsó holtponton állásakor, majd ha már elegendő kötelet sikerült bele engedni a hengerbe, akkor önindító nélkül (!!!) a főtengelyt óvatosan forgatva össze kell szorítani a hengerben a felfelé mozgó dugattyúval a kötelet, neki a szelepeknek. A munka végeztével ismét alsó holtpontra (közelébe) kell állítani a dugattyút, és kihúzni a kötelet.

atter | 2012-12-16 21:38 gitaros részére

Ha minden igaz (látni sosem láttam csak hallottam :) akkor betekrenek a gyertya helyére egy adapterrel egy levegőcsövet és felnyomják a hengert levegővel és ez a túlnyomás tartja a szelepeket,hogy ne essenek be a motorba és így megoldható a szimering csere

gitaros | 2012-12-16 20:37

Mazda-auto, atter, köszönöm a tippeket. Vagyis, a logikus lépés, a szelepszár szimmering csere. Aztán meglátjuk, hátha megoldja. Már csak olyan szerelőt kellene találnom, aki hengerfej levélet nélkül meg tudja csinálni. Pár helyen már kérdeztem, mondták, hogy igen lehet levétel nélkül, de ők nem tudják, mert valami speckó kulcs kell hozzá. Tudtok esetleg javasolni valakit? előre is köszi, megint:)

atter | 2012-12-14 22:32 gitaros részére

Szia! Az olaj fogyasztást kéne nagyjából megállapítani,ha nem kell állandóan olajat töltögetni bele akkor kár szétszedni ,de ha mondjuk 2000 km-enként rá kell tölteni fél litert akkor ott már érdemes elgondolkodni a mélyrehatóbb probléma feltárásban ,ha nem drasztikus az olajfogyasztásod akkor azt valószinüleg megoldja a szelepszár szimering csere,esetleg talán egy kompresszió mérés még segithet a kutatásban , én már furattam a motoromat ami valóban nem volt olcsó de nagyon megérte :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó