2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-04-13 14:14 mazda-auto.hu részére

A hőmérő megléte kérdés volt, csak lemaradt a kérdőjel. ?

mazda-auto.hu | 2010-04-13 14:13 zzoltan részére

75-80C fokos Mobil-1 0w-30 olaj esetén 1,1-1,3 Bar az alapjárati (800 frsz.)nyomás.
Lehet alapja a feltevésednek, de ennek megvizsgálása előtt előtt a műszerek pontosságát kell ellenőrizni, az egyszerűbb. Nincs egy alkalmas hőmérő (0-125C) valahol a közelben, melyet valakinek a segítségével kesztyűben az olajszűrő házára rá tudnál nyomni, és üresben nagyjából le lehetne ellenőrizni a műszer és a hőmérő értékeit. Az olajnyomást pedig majd műszerrel nálunk bemérjük, de legalább addig is kiderülhetne az olajhőmérőd pontossága (kb).

zzoltan | 2010-04-13 13:12 mazda-auto.hu részére

Az én hidegindítási nyomásom is így működik, hogy felmegy 100 PSI-re, pár másodpercig tartja, aztán szépen elkezd csökkenni. Kb. egy fél percet, percet szoktam várni mielőtt elindulok, addigra 75 PSI-re (5,1 bar) lemegy.
Az alapjárati nyomás 20 de inkább 25 PSI, azaz 1,4-1,7 bar. Viszont menet közben 50 PSI (3,4 bar) alá nem megy. Ezt az 50 PSI-t is 4-esben 1500 fordulaton produkálja, minden más esetben általában 75 -80 PSI, de gyorsításnál 100, ha eltolom 9000-ig, akkor 125 környékére is felmegy.
A cikkedből kiindulva, ha jól sejtem a magas nyomás valami szűkületre, elzáródásra utaló jel lehet? Ebből következően pedig azért lehet magas az olajhő, mert nem tud megfelelően keringeni az olaj a rendszerben?

mazda-auto.hu | 2010-04-13 12:17 zzoltan részére

Az én autóm olajnyomás például a hideg beindítás (10C) után egy rövid időre felmegy 6,3-ra, de utána csökken. Egyébként mint már írtam, álló motornál nem mutathat a műszer nyomást.

Az óra által mutatott olajhőmérsékleted szintén magasnak tűnik, főleg így kora tavasszal. Nem hiszem, hogy fedi a valóságot a többi RX-8-ból adatából kiindulva, hacsak nincs valami probléma az olajhűtő rendszeredben. Valójában igen nehéz ilyenkor folyamatosan 80C felett tartani az olaj hőmérsékletét.

corre78 | 2010-04-13 09:45 zzoltan részére

Inkább nagyobb értéket mérjen a valósnál, mint kisebbet :-) Remélem ez a helyzet Nálad.

zzoltan | 2010-04-13 09:24 mazda-auto.hu részére

Arra én is komolyan kíváncsi lennék. Kezdetben próbáltam elhitetni magammal, hogy a műszerek pontatlanok, de ugye hidegindításnál 6,8 barnak kell lennie az olajnyomásnak? Mert a műszer olyankor pontosan 100 PSI-t, azaz 6,89 bart mutat, tehát elvileg jó. Ugyanakkor álló motornál is alapból kb 10-12 PSI-t mutat.
Az olajhő pedig a műszer szerint tényleg magas, bemelegedés után akárhogy használom, 95 fok alá nem megy. Ha pedig terhelem, egyből 110-en van. Viszont a 70 fokot valóban kb 10 perc alatt éri el, ahogy korábban írtad. Megpróbálok minél hamarabb újra lejutni hozzátok.

mazda-auto.hu | 2010-04-13 08:30 zzoltan részére

Köszönjük az információkat, és örülök a jó eredményeknek. Már csak a valós olajhőmérsékletedre vagyok nagyon kíváncsi.

mazda-auto.hu | 2010-04-13 08:24 Deniell részére

Mi békéscsabai szerviz vagyunk, így nem tudunk semmit az adott autóról. A motorgenerál elég tág fogalom, nem tudom ők mit értenek rajta.

zzoltan | 2010-04-12 19:30

István,
Tegnap reggel úgy tankoltam, hogy a lámpa kigyulladása után még mentem 50 km-t, tehát szerintem még kb 2 liter lehetett benne (eddigi tapasztalatok). Tankoltam kereken 30 litert, majd mentem az autóval 200 km-t elég tempósan (160-170) és sok sok előzés, kihúzatás.Legnagyobb megdöbbenésemre 200 km-nél gyulladt csak ki az üzemanyag szintjelző. Ez azt jelenti, hogy 30 literrel kb 250 km-t tudtam volna menni. Ez 12 literes fogyasztást jelent, ami ilyen használat mellett hihetetlenül alacsony. :)

Deniell | 2010-04-12 19:17

Üdv,
hamarosan egy rx 8 tulajdonosa leszek és ma reggel vitték be az óbudai szervízbe (motorgenerál) az lenne a kérdésem hogy kb mennyi idő mire elkészül??remélem nem kell várnom rá heteket nagyon várom már:)ja és még annyi hogy elfelejtettem meggyőződni tesztvezetésem során hogy egy bizonyos fordulattól nem-e gyengül az autó ez motorgenerál elött számít??előre is köszönöm

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó