2025. Április 22. Kedd - Csilla

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-04-19 09:13 zzoltan részére

Örülök a teszteredményeknek, melyek nagyjából igazolják a többi autón mért adatokat, de annak nem, hogy nem jó a műszered, vagy a szenzorod. A többi autó adatai alapján is úgy saccoltam, hogy általában 35C fokkal többet mutat a műszered a valóságosnál.

mazda-auto.hu | 2010-04-19 09:00 mazda-auto.hu részére

Az alkohol hosszabb távú mellékhatásairól pedig nem tudok beszámolni. ..Gondolok itt a tömítések, üzemanyag vezetékek tartósságára.

mazda-auto.hu | 2010-04-19 08:57 mayergtti részére

A E85 tisztábban ég mint a 98-as benzin, mivel magasabb az oktánszáma. Viszont az E85 (85% alkohol, 15% benzin) energia sűrűsége kisebb, mint a benziné, tehát konyhanyelven mondva, több kell belőle, ugyanakkora robbanáshoz. Elvileg ki lehet próbálni pl 50-50% arányban, de valószínűleg már így is kisebb lesz a teljesítmény, illetve a benzinszűrőt rövid idő múlva cserélni kell.

zzoltan | 2010-04-19 07:14

Azt kifelejtettem, hogy a hőmérő a fűtési rendszerben közvetlenül a hőcserélő után van beszerelve és üzem közben 85 fokot mutatott. Ekkor a vízcsövet még megérinteni sem tudtam, olyan meleg volt.
A műszerem által mutatott 95 fokos olajhő mellett viszont az olajszűrőt simán meg tudtam tapogatni, tehát még ezzel az elemi módszerrel is bizonyítható, hogy az olaj még 85 fokos sem volt.

zzoltan | 2010-04-18 18:32 mazda-auto.hu részére

Ma Pesten mentem 40 km-t az autóval. Az első 20 km-t teljesen lightosan, mégis felment az olajhőfok 100 fokig. Aztán az utolsó 10 km-en nekiálltam kicsit pörgetni, előzgetni és 120 !!! fokot mutatott az olajhőfok mérő. Bejöttem a céghez, kiszereltem a kazánból a hőfokmérőt és ahogy javasoltad, nekinyomtam az olajszűrő oldalának. Közben az autó alapjáraton ment és a beszerelt hőfokmérő 95 fokot mutatott. Hozzáteszem, az olajszűrőt kézzel meg tudtam érinteni. A kazánból kiszerelt hőmérő 55 fokot mért.
A nyomásmérőről leszedtem a szenzort és nem tér ki a mutató.
A másik amit észrevettem, hogy menet közben pl. 95 fokot mutat az olajhőfok. Megállok, leveszem a gyújtást teljesen, majd visszaadom a gyújtást és akkor meg 85 fokot mutat. :)
Szóval úgy néz ki, hogy ezek a szenzorok semmit nem érnek.

mayergtti | 2010-04-17 17:41

Hye .Mi a vélemény e85-öt tenni a benzin mellé az rx8-ba?Mert ha jól tudom a lerakodások miatt szokott elpukkani.Alapjáraton az enyém nem tejesen egyenletes néha megbotlik.Gyertya csere szerintetek elég?Köszi szép napot

mazda-auto.hu | 2010-04-14 10:38 zzoltan részére

Itt is esik.

zzoltan | 2010-04-14 10:28 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Csak állna már el az eső legalább 5 percre, így semmit nem lehet csinálni. :(

mazda-auto.hu | 2010-04-14 08:15 zzoltan részére

1.Jó egy 100C fokos vízhőmérő, valószínűleg úgysem megy 100C fölé az olajhőfok.
2. Igen, így már valóságosabb lenne a nyomás. Egyébként ha a hűtőknél van szűkűlés (magas olajhőmérséklet), az az olajnyomás műszernél nyomáscsökkenésben jelentkezne.

Azt ki lehetne próbálni, hogy az olajnyomás szenzorról lehúzod a jel (nem a test) vezetéket, hogy így is kimozdul-e a műszer alaphelyzetből, ha áramot kap. Ha nem, akkor nagyobb eséllyel (nem biztos) a szenzor a rossz, ha kimozdul, akkor az óra.

zzoltan | 2010-04-13 17:37 mazda-auto.hu részére

Így hirtelenjében nem tudok olyat, akinek a közelemben lenne ilyen hőmérője, de majd körbekérdezek.
Viszont ha az alapjáraton jelzett 25 PSI-ből kivonom az álló motornál mutatott 10 PSI-t, az 15 PSI, azaz 1,03 Bar. Így mindjárt szebben néz ki. :)
De ha a műszer rossz, még gondolom mindig nyitott kérdés, hogy az óra vagy a szenzor?!
Valahol igyekszem megméretni az olajhőt, a nyomást meg majd nálatok megnézzük.
Köszönöm a segítséget és a türelmedet. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó