2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
zzoltan | 2010-04-21 07:56 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, jó ötlet ez a polifoam, erre nem is gondoltam.
Szellőzése? Ezt pontosan hol valósítja meg? :)
A harmadik féklámpát a műszerészeink segítségével újrakábeleztem, az elöregedett műanyag védőcsövet zsugorcsőre cseréltük, működik. :)
Ma ki fogom kötni a mérőműszereket, mert egyre jobban idegesít amit mutatnak. :) Tegnap este (kb 12 fokos külső hőmérsékletnél) kb 30 percet autóztam majd 10 percig alapjáraton járattam a motort. 95 fokos olajhőmérsékletet mutatott. Aztán hogy ismerősömnek megmutassam milyen fordulatszámokon milyen nyomásértékeket mutat, felpörgettem 2000-ig, majd 3000-ig, majd 4000-ig.
2000-nél már 50 PSI (3,44 Bar), 4000-nél már 100 PSI (6,89 bar) !!!! nyomást mutatott. :) Ami viszont a megdöbbentő, hogy ettől a tényleg pár másodperces művelettől azonnal felugrott az olajhő 110 fokra. Majd levettem a gyújtást és kb 2 másodperc múlva újra ráadtam. Ekkor meg megint 95 fokot mutatott. :)
Az a baj, hogy most szakdolgozat beadás miatt nincs időm lemenni hozzátok, így rövid távú megoldásként döntöttem az mellett, hogy addig is kikötöm őket. :)
mazda-auto.hu | 2010-04-20 16:32 zzoltan részére
Ki kell újra venni a lámpát és "hajszárítóval" ki kell szárítani. A tömítés alakját ki kellene vágnod pl. polifoam (sűrű) szivacsból, és az így elkészült tömítést kellene használnod. Az izzók foglalatának tömítését, és a lámpatest épségét is át kellene nézned visszaszerelés előtt, illetve, hogy nincs-e eltömődve a szellőzése. Mivel a tömítés hibájáig a gyári lámpa nem igazán párásodik, ezért első körben nem eszközölnék módosításokat.
zzoltan | 2010-04-20 15:54
Még egy dolog. :)
A jobb hátsó lámpám rendkívüli módon párásodott. Tavaly ősszel kiszedtem, szilóval körberagasztottam a már félig összeszáradt gyári tömítést. Kb 4-5 hónapig be is vált a dolog, de most ismét elkezdett iszonyatosan párásodni.
Van valami javaslatod hosszútávú megoldásra?
mazda-auto.hu | 2010-04-20 15:53 zzoltan részére
Hozzánk még nem jött ilyen problémával autó. Gratulálok az eredményes hibakereséshez!
zzoltan | 2010-04-20 14:02
Tegnap vettem észre, hogy nem világít a 3-ik féklámpám, ami a csomagtartó fedélben van.
Hamar rá is jöttem mi a hiba, a fedél alatt futó kábel műanyag védőcsöve eltört és elvágta a kábelt.
Nem nagy ügy, gondolom otthon majd fél óra alatt megoldom, de ez mennyire egyedi vagy mennyire általános probléma?
mazda-auto.hu | 2010-04-19 14:51 mayergtti részére
A E85 elsősorban az üzemanyag ellátó rendszert takarítja ki. A motor belső lerakódásaival már nem tud mit kezdeni. 50-50%-os arányban nem biztos, hogy felvillanna a kontroll lámpa.
Az alapjáratot okozhatja gyertyahiba, de más is. A lerakódás megakadályozhatja a normális szikraképződést, de folyamatosan tönkre is teheti a gyertyát a korábban írtak miatt. A gyertyán található lerakódások szinte kizárólag a benzin égéséből származnak, nem pedig az olajból.
Lehet más gyújtáselem is hibás, akár egy laza gyertyapipa is okozhat instabilitást.
Ide tartozó érdekesség, hogy például alapjáraton a RENESIS fordított gyújtási sorrendet használ, mint magasabb fordulaton.
mayergtti | 2010-04-19 13:58 mazda-auto.hu részére
Szia én nem szeretnéke85-el járni csak kicsit át tisztítani a rendszert,hogy ne legyen lerakódásos.Én úgy gondoltam 1 évben vagy 2-3-szor tenni bele40l benzint+20le85.Igen a szűrőt olvastam,hogy cserés utána ált.-ban.Csak lehet,hogy a chek bevillanna?Most még Dexeliával járok,de átakarok térni a te módszeredre a szintetikusra.Gyergyát akarok cserélni csak olaj cseréig nem tudom kicseréljem-e,mert mikor ezt kivettem belőle tiszta koksz volt(goldolom a dexeliától)és nem akarom,hogy az újra is ráégjen.Egyébként Tényleg a lerakódástól szokott elpukkani?Mert van dexeliás+van szintetikus+van az olaj pumpa kikötéses és mindegyikből írtak már,hogy elpukkant?Szerencsére az enyémmel nincs semmi csak azért szertném megelőzni ezekkel.
mazda-auto.hu | 2010-04-19 09:53 zzoltan részére
Bel lehet csavarral "dugózni" a két szenzor helyét, de talán jobb lenne akkor bolygatni a rendszert, ha meg vannak az újak. Arról nem is beszélve, hogy utána még több információt tudsz majd a boltnak mondani.
zzoltan | 2010-04-19 09:30 mazda-auto.hu részére
A szenzorok helyét le lehet valahogy dugózni, hogy vissza tudjam vinni a műszereket?
Vagy inkább várjam meg míg újakat, jobbakat beszerzek és ha azt beszereljük, akkor vegyük csak ki ezeket?
Mindenesetre már most jelezni fogom a boltnak, hogy kenhetik a hajukra az egészet.
mazda-auto.hu | 2010-04-19 09:24 zzoltan részére
Így van. Kézzel már egy 60 Celsius fokos alkatrész hosszabb idejű érintése is a fájdalomküszöb határán van. Tehát továbbra is helytálló, hogy inkább átlag alatti az olajhőmérséklet az RX-8 esetében így tavasszal is, mint magasabb.