2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda6 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
zzoltan | 2010-04-07 18:02 lac789 részére
Szia lac789!
Nekem az erősebb indító motor van az autóban és eddig még sosem volt gondom se a hideg-, se a melegindítással, és flood sem volt egyszer sem.
A trafóim még eredetiek (88000 km van az autóban), a gyertyák 60000-nél lettek cserélve.
mazda-auto.hu | 2010-04-07 16:25 mazda-auto.hu részére
megfeleljük=megfejeljük
mazda-auto.hu | 2010-04-07 16:24 lac789 részére
Gyárilag is 95, vagy 98 az ajánlás. A magasabb oktánszám maximum valamivel tisztább égést jelent, mást nem igazán.
Takarítás: Mivel a világ egyes tájain maga a Mazda javasolja az eljárást, ezért ha jól van végrehajtva, akkor kicsi a kockázat. Mi a Mazda utasítását egyébként megfeleljük a katalizátor megóvásával, illetve annak teljesítménycsökkentő eltömődésének megakadályozásával is. Ezen kívűl vannak a benzinbe keverhető égéstér (v. szelep)tisztító adalékok. A gyertya esetén vannak választási lehetőségek anélkül, hogy nem az adott motorba valót tennék bele. Tehát óhatatlanul is lehet esélyt adni a melegen nem beindulásnak. A 8-as segít a problémán (ha ez okozza), viszont főleg télen hajlamos a túlzott kokszosodásra.
lac789 | 2010-04-07 15:42
Köszönöm a válaszokat!A magasabb oktánszámú benzint pl98-as bele lehet tankolni a RX8-ba?mert nekem szervízben nem javasolták,hogy 95-től nagyobb oktánszámút tankoljak!És azt szeretném kérdezni,hogy ez a belső tisztítás amit hallottam,hogy bizonyos tisztító folyadékkal csinálnak biztonségos-e?Mert hallottam egy illetőtől azt mondta,hogy ha a tiszttáskor nagyobb szennyeződés esetleg nagyobb egybefüggő darabban válik le a motor belsejében az akkor a rotorház megmaródását okozhatja!ez igaz-e?egyébként az akkumulátorom fél éves és a gyertyákat a Mazda szervízben tették bele!Tehát gondoom a hőérték megfelelő!!?
mazda-auto.hu | 2010-04-07 14:27 lac789 részére
1.Nem megfelelő kompressziós értékek még nem jelentik azt, hogy kopási probléma van a motorban. A benzin égéséből származó lerakódások is okozhatják a tömítetlenséget, mely az alcsony kompressziós értékekhez vezet. Ha így van, akkor pedig érdemes első körben "belső takarítással" próbálkozni. Az RX-8 esetében egy gyújtó trafóról igen nehéz megállapítani ha hibás. A melegen nem beindulást például nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya, vagy "hőgutát" kapott akkumulátor (szegény igen meleg helyen van) is okozhatja.
2. Az általunk elvégzett élettartam növelő módosítások második lépése valójában az olaj áramlását tartja biztonságos szinten az alkatrészek között, amíg a motorolaj hőmérséklete nem haladja meg az 55 Celsius fokot. Gyárilag ez emissziós indokból korlátozva van, mivel úgy 1-2 perccel hamarabb lehet elszegényíteni a keveréket. A módosítás ára 39600,-Ft (n).
3. A bolygódugattyús motorok esetében a trochoid ház csúszófelületéről, illetve az oldalfalak egy részéről nem lehetséges a kenőanyag visszajuttatása az olajteknőbe, mint a dugattyús motorok esetében, így az olajfogyasztás természetese jelenség. Sőt az a baj, ha nem fogy az olaj. Gyárilag ez a "fogyó" olaj, a motorolajból származik. Sokan ezt okolják a káros lerakódások kialakulásáért, illetve a nem minden esetben kielégítő kenésért, hiszen ez az olaj meghatározott helyeken kerül a kamrákba. Ezt az olajat teljesen, vagy részben ki lehet váltani-kiegészíteni, a benzinbe kevert kenőanyaggal, amit a kétütemű motorolajok testesítenek meg. Így már a benzinnel kerül be a kenőanyag az égéstérbe. A teljes kiváltás egyik nyilvánvaló hibája, hogy mivel motorféken benzin nem jut a motorba, így kenőanyag sem. A részleges kiváltás működhet, de amíg a Renesis esetében vannak gyári olajzással hibátlanul futó motorok, illetve premix (kétütemű olaj) használatával is ugyanúgy meghibásodó motork, addig igen bátor dolog lenne állást foglalni az ügyben. A gyári olajzás egyik kulcspontja, hogy ne legyen szennyezett és elhasznált a motorolaj ami a kamrákba jut, tehát gyakran kell cserélni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a káros lerakódások döntő részben a benzin égésének melléktermékei. Ez ellen pedig maximum magasabb oktánszámú benzin használatával, illetve időszakos takarítással tudunk tenni valamit. Nagyvonalakban ennyit tudtam hirtelen leírni, a téma ennél nagyobb lélegzetű dolog.
lac789 | 2010-04-07 11:35
És azt szeretném kérdezni,hogy az excenter tengel olajadagolójának módosítása amiről 2,lépésként írt az élettartam hosszabító cikkben az mennyibe kerűl és mennyi idő elvégezni!??És Önnek mi a véleménye arról,hogy egyes kűlföldi de részben hazai emberkék véleménye szerint az olajadagolást az égéstérbe meg kell szüntetni(nem tudom milyen módon)csak,hogy így egyáltalán nem fogy állítólag az olaj és full premixel kell menni 1:100-as kétütemű motorolaj keverékkel??ez technikailag megállja a helyét az elméletnek??Mert elég furán hangzik?!!
lac789 | 2010-04-07 11:29
Köszönöm a gyors válaszokat:-))Nyílván nem önökre haragszom mivel még nem is jártam Önöknél!szóval esetleg elképzelhetőnek tartja Ön hogy egy esetleges motorjvításnál a Mazda Motor Hungary ( mivel már a második motorral is gond van a folyamatos szervízelés ellenére!)méltányosságból a javítás vagy az alkatrész ár bizonyos százalékát magára vállalja?Szóval először a hiba okát szeretném én is megtudni!ezért egy kompresszió mérésre el fogom vinni az autót!De ha netán a kompresszió alacsony akkor nyílván szét kell szedni!??Egyébként tapasztalatból írom,hogy nekem a 4 db gyári trafóból eddíg 3-at kellett cserélni mivel tönkrementek,pedíg átlagosan használom az autót!De valószínüleg az új 2.motort is az eredeti trafókkal szerelték össze!!ezt mondták nekem!Már ezt sem értem miért??szóval a jelenlegi gyertyák 30 ezret mentek és 3 trafó is 30 ezerrel ezelőtt volt cserélve!Ezért is gondolom nem az lehet a probléma(nehezen indulás)oka!Egyébként az enyémen még az alacsonyabb fordulatú indító motor van de szeintem ennek a cserélye lehet hogy könnyítené az indulást de nem hiszem,hogy ez a valódi oka a problémának!
mazda-auto.hu | 2010-04-07 11:03 lac789 részére
Elképzelhető, hogy csak a gyújtógyertyákkal van probléma, pl. szennyezettek. Sehol nincs előírva, hogy 40000km-enként trafókat kell cserélni. Sok autóban még soha nem volt trafó cserélve. Nem akarom védeni a szervizeket, de ők abból indulnak ki, hogy a többi Mazda autó típus esetében is a gyári utasításnak megfelelő intervallumban kell az alkatrészeket cserélni. A gyári utasítás pedig 60000km a gyertyákra. Az, hogy mi a gyárilag alapvetően megkívánt hozzáálláson felül figyelünk az egyes típusok élettartam hosszabbítás stb..miatti műszaki igényeire, lásd pl. RX-8 módosítás a tuning rovatban ( http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-wankel-renesis-megbizhatosag-olajzas-szerviz-auto-expanzio.html
), valójában nem "érdekli" a Mazda központot. A szintetikus 0w-30 gyári olaj ajánlás egyelőre csak Japánban él, nálunk erről hivatalos szinten nem tudnak, mi viszont évek óta ezt javasoljuk és alkalmazzuk azoknak az autóiban, akik bíznak bennünk.
A méltányossági kérdésekről egyébként kizárólag a Mazda Motor Hungary Kft. dönthet. Persze ennek alapja, hogy minden korábbi szerviz Mazda márkaszervizben történt. A legelső lépés mégis nem más, mint a hiba lokalizálása kell, hogy legyen.
Az USA-ban nem csak az RX-8 alkatrészek olcsóbbak, hanem gyakorlatilag az élet minden "területe". Egyébként annyivel olcsóbbak az RX-8 alkatrészek, amennyivel olcsóbb az RX-8 is ott. Ezért ez rossz viszonyítási alap. Az itteni gyári alkatrész árakról pedig szintén nem a szervizek tehetnek, hidd el nincs rajta extra profit!
lac789 | 2010-04-07 10:30
És.....az ithoni szervizek miért nem mondják,hogy 40 ezrenként gyertyacsere,trafó és trafókábel csere esedékes!!!!!!?????Talán nem tudják!???De az alkatrészek árát azt nagyon jól tudják!!!Az amerikai ár 3 szorosán tartani!Botrányos!!!bocs csak már kezd kicsit elegem lenni ebből a rémálomból!
lac789 | 2010-04-07 10:27
Üdv mindenkinek!Azt szeretném kérdezni,hogy van-e valamilyen lehetőség valamilyen méltányossági garanciára abban az esetben,hogy:nekem egy 2004-es RX8-asom van.Az autóban 55 ezer km-nél motort csréltek anno.Jelenleg az új motorban 77ezer km van.Ezt mind én tettem bele mivel a motorcsere után vettem.Eddíg nem is volt semmi gond az autóval de mostanában melegen nehezen indúl.És ez utalhat kompresszióvesztésre!Azt szeretném kérdezni a szervizesektől ha netán az autót szerelni(motorgenrálozni kell) kopások lerakódások stb miatt akkor van-e valamiféle garancia a motorra ami ugye 70-80 ezret bír ki teljes élettartama alatt.Ezt több társa is bizonyította!!Azt hiszem a Mazda beláthatná,hogy "kissé" az Ő konstrukcióhibájuk (eddíg ásványi olajat ajánlottak,most már szintetikusat,az újakban már nagyobb az olajnyomás stb...) a motor bedöglésének az oka úgy 80zere táján!!És igazán vállalhatna a Mazda Motor Hungary valamiféle részt a javítás költségeiből!hozzáteszem az autó mindíg szervizelve volt!!Minden hivatalos utasítást betartottam!12-13 ezrenkén olajat cseréltem hidegen nem pörgettem stb!És most mégis gyengélkedik!!!!Szóval lehet-e a Mazda képviseletnél reklamálni??Válaszotokat előre is köszönöm!Üdv:Laci