2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-04-08 12:52 lac789 részére

Minél kisebb a hőértéke a gyertyának, annál rosszabb az elektróda hőelvezetése, tehát ugyanolyan körülmények között magasabb az elektróda hőmérséklete. Az elektróda hőmérséklete azért fontos, mert ha túl alacsony, akkor nincs öntisztulása gyertyának, és sok lesz rajta a lerakódás. A sok lerakódás viszont szintén megemeli az elektróda hőmérsékletét, illetve a lerakódások is izzhatnak ami öngyulladáshoz vezet. Éppen ezért télen, vagy visszafogottan használt autók esetében a alacsonyabb hőértékű, 6-7-es gyertya ajánlott. Az alacsony hőértékű gyertyáknak viszont meg van az a veszélye, hogy a rosszabb hőelvezetés miatt felízzik az elektróda, ami szintén öngyulladáshoz vezet, míg vissza nem hűl egy kicsit a gyertya. Idén télen feltűnően gyorsan koszolódtak a gyertyák, lehet, hogy a benzin minőségének a változása is benne van ebben.

Az égéstér tisztító benzin adalékok egyébként időszakosan használhatóak.

zzoltan | 2010-04-08 10:09 lac789 részére

"Megnézem ezeket lehet-e kapni Amerikából?Mert úgy még fél árú sincs!"
Azért még számold hozzá a szállítási költséget, vámot, ÁFA-t és már nem ennyire kedvező a kép, sőt a nehéz alkatrészeket nem is érdemes onnan rendelni, mert több a szállítási költség, mint maga a termék ára. Gyertyát érdemes onnan rendelni, de pl, fékbetét és féktárcsa együtt olyan brutális szállítási költsége van a súly miatt, hogy nem éri meg.

lac789 | 2010-04-08 10:04

Bocs a 6-os gyertyát ha jól értettem az amerikaiak a meleg indítási gondokra rják!

zzoltan | 2010-04-08 08:55 lac789 részére

A franciáknál is 40 ezrenként komplett gyújtásrendszer cserét javasolnak (trafó, kábel, gyertya), de csak javasolják, ez náluk sem hivatalos.

zzoltan | 2010-04-08 08:54 lac789 részére

Neked melegindítási gondjaid vannak, ezért javasolta István a 8-as gyertyát és nem a 6-ost. :)

lac789 | 2010-04-07 21:27

Egyébként megnéztem egy amerikai oldalon a RE6CL gyertyát írja hidegindítási gondok ellen a RE9BT mellé!Most akkor a 6-os kell vagy a 8-as?

lac789 | 2010-04-07 21:11

Köszi szépen!Megnézem ezeket lehet-e kapni Amerikából?Mert úgy még fél árú sincs!Egyébként az amerikai szervízek 30 ezer mérföldenként trafó kábel és gyertyacserét javasolnak!És ott 8 év a garancia!!!!!!

zzoltan | 2010-04-07 20:42 lac789 részére

"8-as" alatt a 8-as gyertyát érti. Ugyanis van 8-as, 7-es, 6-os gyertya.
Az RE 9 BT mellé általában RE 7 CL -t szoktak rakni, de választható RE 8 CL vagy RE 6 CL is. Hőértékeikben különböznek.

lac789 | 2010-04-07 20:01

Mit értesz az alatt,hogy a 8-as segít a problémán??A 98-es benzint érted alatta?És azokat a szeleptisztító folyadékokat bele lehet önteni amit a benzinkúton árúlnak???Olvastam erről korábbi cikkeitekben!Tehát akkor szerintetek a szeleptisztítót nyugodtan öntsem bele??

zzoltan | 2010-04-07 18:07

Jah és az én autómban az olajozási rendszer módosítás 1. fázisát már elvégezték. Mivel már van olajnyomás mérő órám, látszik, hogy hidegindításnál valóban nagyobb a nyomás, vagyis gyorsabban kering az olaj a rendszerben. Eddig Dexelia-val jártam, most Mobil 1 0W-30 lett belerakva. Már hazafelé is kevesebb volt az üzemanyag fogyasztásom és ez azóta is így van. Kb 1 literrel kevesebb 100-on és érezhetően még könnyebben indul az autó, bár ahogy írtam nekem ezzel eddig sem volt problémám.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó