2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-12-23 09:24 zzoltan részére

Természetesen értem az aggodalmadat. Bízz egy kicsit az autóban! .-)

zzoltan | 2009-12-22 20:42 mazda-auto.hu részére

Valóban addig nem lehet belekötni, amíg mindenki kap motort, de végtelenségig a Mazda sem fogja osztogatni a 13B motorokat. Sőt ugye tudjuk, hogy már pl az én autóm sem fog több motort kapni. Az enyém most 5,5 éves, az új motorban, amit 2008 szeptemberben cseréltek van 13000 km. Kb 9 éves lesz az autó, amikor újra elérem a kritikus 70.000 km-t.
Nem hiszem, hogy majd akkor bárki is szóbaáll velem motorcsere ügyben.
De a bajom inkább az, hogy mindent úgy csinálok ahogy Mazda előírja, illetve ahogy Ti is javasoljátok, sőt a premixel még plusz kenést biztosítok, de majd 60.000 km múlva fog kiderülni, hogy valóban jó volt-e a használt olaj, elég volt-e a 10 perc melegítés, stb... És akkor kezdődik az egész elölről, hogy vajon akkor mit kell másképp csinálni?

mazda-auto.hu | 2009-12-22 16:45 mayergtti részére

Azt takarja, hogy van-e rá vonatkozó gyári utasítás, amit a kötelező szervizeken kívül végre kell hajtani az autón.

mayergtti | 2009-12-22 15:17 mazda-auto.hu részére

Szia köszi az infót.Mit takar a nyitott szervízkampány?Szerintem festve is volt a sárvédő,de akkor biztos nem szervíben.Köszi mégegyszer.

mazda-auto.hu | 2009-12-22 14:43 zzoltan részére

Hivatalosan "minden" olaj jó hozzá, de Japánban a Mazda az említett szintetikust ajánlja. Az USA-ban 5w-20 az elsődleges előírás. A motorcserék nagy része, mint említettem, nem feltétlenül a motorolaj minőségére vezethető vissza, de az olajzási rendszer "hibáival" összefüggő lehet. Az viszont 100%-osan jogos kérdés, hogy Európában miért nem fut gyárilag a motortisztítás? Persze eddig mindenki kapott motort, így ebbe sem lehet belekötni.

mazda-auto.hu | 2009-12-22 14:38 mayergtti részére

Nincs rá vonatkozó nyitott szervizkampány már, minden eddigi el lett végezve. Utoljára 2008.07.25-én, 43598-as óraállásnál cserélték az alsó lengőkarokat, olajcsöveket, dobbetéteket, hővédelmet. Korábban 3500 km-nél katalizátor csere volt még, ami említésre méltó.

zzoltan | 2009-12-22 09:52 mazda-auto.hu részére

Én a "bonyolult olajos érdekvédelem" mellett inkább a Mazda gyengeségének, bizonytalanságának tudnám ezt be. Ha egy gyártó egyértelműen X olajat határoz meg, akkor ahhoz az európai olajosoknak sok köze nincsen. Ráadásul úgy tudom Amerikában is még az 5W-30-al nyomulnak. Ugyanakkor Amerikában már hivatalos a zoom-cleaner, míg Európában még szó sincs róla.
Én úgy gondolnám, hogy a Mazda ebben az olajkérdésben vagy töketlen, vagy még mindig tudatlan, vagy titkol valamit (pl azt, hogy tudatlan) :)
Azért tényleg vicces, hogy adott egy 10 milliós autó és 2003 óta még mindig ott tartunk, hogy milyen olajat rakjunk bele... közben meg nyakra főre cserélik a motorokat.

Imádom az RX-et, de bosszantó ez a bizonytalanság az olajkérdésben.

mayergtti | 2009-12-21 19:38 mazda-auto.hu részére

Szia megtudnád nézni milyen infók vannak a kocsimról:jmzse173640108100 köszi.Még annyi akkor olyan gyertyát vegyek bele amilyet írtál.Köszi előre is!

mazda-auto.hu | 2009-12-21 16:23 high-8 részére

Kb annyi. Hangsúlyozom, az én példám egy dolog, de az olaj szakemberek véleménye is egybehangzik a Mazda 1 évvel ezelőtti lépésével azaz, hogy már teljesen szintetikus olajat kínálnak az RX-8-hoz, mégpedig 0w-30-as viszkozitási fokozattal. Eddigi tudásom alapján véleményem szerint a Dexeliával valójában az a fő gond, hogy ebben a motorban olyan "öregítő" hatások és igénybevételek érik, melyek gyorsan degradálják az olaj újkori értékeit. Egy teljesen szintetikus olaj sokkal jobban ellenáll ezeknek a hatásoknak, lévén stabilabb és nem a hidegoldali jelzésnek megfelelő, melegen vékony olaj van adalékolva a melegoldali viszkozitás eléréséhez, hanem éppen fordítva. Tehát használat közben az adalékok fogyása nem befolyásolja lényegesen a melegoldali vastagságot.

Ráadásul a mai szintetikusok a szakemberek szerint tisztábban égnek, mint ásványi alapú társaik.

A wankeles szintetikus olaj ellenérzés még a korai szintetikus olajok idejéből származik, de ma már Japánban a Mazda ezt AJÁNLJA, HASZNÁLJA. Nálunk Európában valószínűleg még a "bonyolult olajos érdekvédelem" ezt nem teszi lehetővé.

high-8 | 2009-12-21 12:10

ha nem ilyen autóm lenne annyira nem foglalkoztatna a dolog,sőt ha most nem lenne vele gond akkor sem,érdeklődök olyan emberektől akik értenek hozzá,szerelték már szét nem 1 8-as motort és sokan meg vannak arról győzödve,h a dexelia nem jó,vkié mégis 150000-nél tart!tiéd kezdetektől fogva mobile 1 0w30?most menni van benne 48000?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó