2025. Április 24. Csütörtök - György
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda3 teszt.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sedan 2014.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-12-12 12:33 Mark01 részére
Szinte biztosan áramellátási hiba. Akkumulátor, kábelezés, saruk?
mazda-auto.hu | 2013-12-12 12:31 Barrister987 részére
Ki kell venni, és szétszedni az audio egységet. Valószínűleg nincs más megoldás.
Mark01 | 2013-12-12 10:41
Kedves Mazda szakértő,
2007-es diesel Mazda 3-m nem indul. Ha ráadom a gyújtást világít a lámpa, ahogy alaphelyzetben szokott, és az ikonok is a műszerfalon. Ha el akarom indítani, valami relé elkezd kattogni, a mutatók teljesen kilengenek, majd vissza, de az autó nem indul, meg se próbálja tekerni az önindítót. Találkoztatok már ilyennel? Lehet ez akkumulátor hiba? köszönöm
Barrister987 | 2013-12-11 11:59
Kedves Mazda szervíz!
A következő problémát tapasztaltam:
A 2004-es évjáratú mazda 3 autóm gyári fejegységébe betett CD egyik napról a másikra bent ragadt. A CD gomb megnyomására nem reagál semmit, sem az EJECT vagy a LOAD gombra. Azóta csak rádiót tudok hallgatni.
Kérem írják meg mit tudok tenni, mi okozhatja a problémát.
mazda-auto.hu | 2013-12-11 11:15 Ákos29 részére
A fojtószelep pozíció szenzor és a vezérlőegység, illetve a szenzor test áramkörének épségét kell ellenőrizni, de először a kiszerelt pozíció szenzor ellenállását kell ellenőrizni a végpozíciótól-végpozícióig. Ennek referencia értékeit viszont nem adhatom ki, de ha nem folyamatos az ellenállás változás, akkor valószínűleg hibás az alkatrész.
vbbalazs | 2013-12-10 22:13 ricsmond részére
Szia. Ajánlom elolvasni "erdosg | 2013-09-12 07:55 mazda-auto.hu részére" kérdését és a rá adott választ ebben a fórumban. Nekem is hasonlókat produkál. Üdv.
Ákos29 | 2013-12-10 21:28
Üdv!
2003-as évjáratú Mazda 3 1.6 Sport TX van nálam, és az utóbbi időben egyre gyakarabban dob egy hibát az autó. A következőt:
- Minden előjel nélkül egyszerre kezd világítani a check engine és a DSC visszajelző.
- Van mikor az autó ezek után is a megszokott módon üzemel, ám előfordul hogy rángatni kezd a motor. Nem a szó szoros értelmében hanem ugyanolyan gázpedál állás mellett elveszi teljesen a gázt, majd hirtelen visszaadja, nagyobbat rántva mint ha én adtam volna padlógázt.
- Kiolvastattam a hibakódot ami P0123-as hibát mutatott. Ami ha jól jártam utána TP szenzor pozitív zárlat.
- Első tanácsot megfogadva kitisztítottuk a folytószelepet, és a hibák el is maradtak. 2 hétig. Mostanában napjában többször is megkapom ugyanazt a hibát, de amíg a DSC visszajelzés egy újraindítás után elalszik, a check engine lámpa csak bizonyos idő múlva teszi ugyanezt.
- Illetve mikor rángat az autó, ha félreállok és 1-2 percig leállítom, vagy csak hagyom alapjáraton járni, akkor megszűnik a rángatás.
Mit cseréljek benne elsőnek? Mert mondtak nekem szenzort, kábelezést, de már vezérlő egységet is. Viszont így találomra nem merek nekifutni.
Válaszokat előre is köszönöm!
Ákos.
ricsmond | 2013-12-10 15:52 mazda-auto.hu részére
hidegen mindig csinálja, nyáron nem annyira hangosan, de most hogy minuszok vannak kint most nagyon hangosan. a láncfeszitön lehet utánállitani? feszesiteni?
mazda-auto.hu | 2013-12-10 14:49 ricsmond részére
A vezérműláncnak nem lehet köze időjáráshoz, esőhöz. Ha valóban a lánc, és ezek szerint az olajtól függetlenül zajos hidegen, akkor elsősorban az olajnyomással, láncfeszítővel lehet probléma, de a láncnak elvileg nem lehetne hangja, ha viszont van, akkor az általában terheléstől független.
ricsmond | 2013-12-10 09:56 mazda-auto.hu részére
igen képben vagyok, benzines.
a lánc hangját csak esöben hallom néha kicsit csikorog, nem tévesztem össze a dizel hangal. hidegben csörög, nem is alapjáraton nagyon hanem amikor terhelem. akkor nagyon nagyon.
amikor a motor felmelegszik(a vizhö beáll félére) onnantól nem csinálja eggyáltalán.
hibakód nincs.
esetleg azt vettem észre talán hogy nem veszi úgy a fordulatszámot mint régen.
már több olajat is probáltam vele. jelenleg a marhadrága 5w30 EDGE van benne, de ugyanolyan mint a 4000ft-os olajjal.