2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Barrister987 | 2013-12-11 11:59

Kedves Mazda szervíz!

A következő problémát tapasztaltam: 

A 2004-es évjáratú mazda 3 autóm gyári fejegységébe betett CD egyik napról a másikra bent ragadt. A CD gomb megnyomására nem reagál semmit, sem az EJECT vagy a LOAD gombra. Azóta csak rádiót tudok hallgatni. 

Kérem írják meg mit tudok tenni, mi okozhatja a problémát. 

 

 

 

mazda-auto.hu | 2013-12-11 11:15 Ákos29 részére

 A fojtószelep pozíció szenzor és a vezérlőegység, illetve a szenzor test áramkörének épségét kell ellenőrizni, de először a kiszerelt pozíció szenzor ellenállását kell ellenőrizni a végpozíciótól-végpozícióig. Ennek referencia értékeit viszont nem adhatom ki, de ha nem folyamatos az ellenállás változás, akkor valószínűleg hibás az alkatrész.

vbbalazs | 2013-12-10 22:13 ricsmond részére

 Szia. Ajánlom elolvasni "erdosg | 2013-09-12 07:55 mazda-auto.hu részére" kérdését és a rá adott választ ebben a fórumban. Nekem is hasonlókat produkál. Üdv.

Ákos29 | 2013-12-10 21:28

 Üdv!

 

2003-as évjáratú Mazda 3 1.6 Sport TX van nálam, és az utóbbi időben egyre gyakarabban dob egy hibát az autó. A következőt:

- Minden előjel nélkül egyszerre kezd világítani a check engine és a DSC visszajelző.

- Van mikor az autó ezek után is a megszokott módon üzemel, ám előfordul hogy rángatni kezd a motor. Nem a szó szoros értelmében hanem ugyanolyan gázpedál állás mellett elveszi teljesen a gázt, majd hirtelen visszaadja, nagyobbat rántva mint ha én adtam volna padlógázt. 

- Kiolvastattam a hibakódot ami P0123-as hibát mutatott. Ami ha jól jártam utána TP szenzor pozitív zárlat.

- Első tanácsot megfogadva kitisztítottuk a folytószelepet, és a hibák el is maradtak. 2 hétig. Mostanában napjában többször is megkapom ugyanazt a hibát, de amíg a DSC visszajelzés egy újraindítás után elalszik, a check engine lámpa csak bizonyos idő múlva teszi ugyanezt.
- Illetve mikor rángat az autó, ha félreállok és 1-2 percig leállítom, vagy csak hagyom alapjáraton járni, akkor megszűnik a rángatás.

 

Mit cseréljek benne elsőnek? Mert mondtak nekem szenzort, kábelezést, de már vezérlő egységet is. Viszont így találomra nem merek nekifutni.

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Ákos.

 

ricsmond | 2013-12-10 15:52 mazda-auto.hu részére

 hidegen mindig csinálja, nyáron nem annyira hangosan, de most hogy minuszok vannak kint most nagyon hangosan. a láncfeszitön lehet utánállitani? feszesiteni?

mazda-auto.hu | 2013-12-10 14:49 ricsmond részére

 A vezérműláncnak nem lehet köze időjáráshoz, esőhöz. Ha valóban a lánc, és ezek szerint az olajtól függetlenül zajos hidegen, akkor elsősorban az olajnyomással, láncfeszítővel lehet probléma, de a láncnak elvileg nem lehetne hangja, ha viszont van, akkor az általában terheléstől független.

ricsmond | 2013-12-10 09:56 mazda-auto.hu részére

 igen képben vagyok, benzines.

a lánc hangját csak esöben hallom néha kicsit csikorog, nem tévesztem össze a dizel hangal. hidegben csörög, nem is alapjáraton nagyon hanem amikor terhelem. akkor nagyon nagyon.

amikor a motor felmelegszik(a vizhö beáll félére) onnantól nem csinálja eggyáltalán.

hibakód nincs.

esetleg azt vettem észre talán hogy nem veszi úgy a fordulatszámot mint régen.

már több olajat is probáltam vele. jelenleg a marhadrága 5w30 EDGE van benne, de ugyanolyan mint a 4000ft-os olajjal.

mazda-auto.hu | 2013-12-10 08:58 ricsmond részére

 Benzines, dízel? Ha a lánc nem elírás volt, akkor benzines, de inkább megkérdezem.

ricsmond | 2013-12-09 22:48 albis részére

 a motortérben lévö relét nézd meg, állitólag tipushiba. két ugyanolyan van. az eggyik a starter motor a másik a heater. cseréld fel öket.

ha nem indul a kocsi de van fütés akkor relé kell neked. nekem is ez volt, azóta van tartalék :)

ricsmond | 2013-12-09 22:44

 hello, sziasztok!

olyan kérdésem lenne, eddig nem tudtam mire vélni a hibajelenségemet.

már fél éve reggel inditáskor csörög a motor az 1.6 mazda 3-amban.

kb 1km-ig nagyon. utána elhagyja. és most egy opelos ismerösöm mondta hogy neki is ez volt , szétszedette a motort nem találtak semmit, végül a vezérmülánc csere megoldotta. megnyúlt. lehetséges ez a mazda3-amnál? 220.000 van benne

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó