2025. Április 24. Csütörtök - György

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


winningblue | 2013-11-25 14:56

Tisztelt Mazda-Autó!

A téli gumik felkerülése óta, 1-2-3-as sebbességbe való kapcsoláskor apró, de jellegzetes hangot ad az autó. Nyekken egyet, mintha nyögne a kocsi. Korábban, a nyári gumikkal ezt nem tapasztaltuk. Talán nincs összefüggés, de 1-esbe kapcsoláskor a váltókart újabban mintha erőltetni kéne. Mi lehet a probléma? 2004-es 1.6-os benzines hármasunk van. Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2013-11-25 13:57 Blade66 részére

 Általánosságban elmondható, hogy megbízható típus, megfelelően karbantartva és használva ritkán okoz váratlanul nagyobb kiadást. A dízelek esetében - hasonlóan más típusokhoz -, több a hibalehetőség, különösen akkor, ha nem "tiszta" az autó előélete.

mazda-auto.hu | 2013-11-25 13:54 Csaba1966 részére

 1.A belső hőmérséklet állításnak is van egy "aktuátor" motorja, illetve a külső-belső levegő állításának is. Valószínűleg ezek közül valamelyik "nem találja" a megfelelő pozíciót. Persze ezek csak hibalehetőségek.

2. Valószínűleg égési tökéletlenség okozza a csörgést, mely elsősorban üzemanyagnyomás, illetve befecskendező hiba lehet.

mazda-auto.hu | 2013-11-25 13:52 gyugyu részére

 A belső hőmérséklet állításnak is van egy "aktuátor" motorja, illetve a külső-belső levegő állításának is. Valószínűleg ezek közül valamelyik "nem találja" a megfelelő pozíciót. Persze ezek csak hibalehetőségek. 

mazda-auto.hu | 2013-11-25 13:36 Bozó részére

 Egy adott időszakban állandó tompított világítás rendszerrel érkeztek a Mazdák, egy akkori osztrák szabályozás miatt. Nem oldható meg egyszerűen a kiiktatása, illetve csak bonyolultan lehet kivitelezni.

Hűtött kesztyűtartót utólag lehetett vásárolni a Hármasok-hoz, és mivel nem gyári beszerelésű, ezért a biztosíték helyét sem tudom sajnos a távolból meghatározni.

mazda-auto.hu | 2013-11-25 13:31 ungyi részére

 A 2,2 Bar általánosan jó nyomásérték. Terheléstől függően azonban ettől felfelé el lehet, sőt szükséges térni, ha gyakori, vagy hosszabb távú a nagyobb súlyterhelés. A hőmérséklet csökkenésével egyre gyakrabban kell ellenőrizni a guminyomást, mert az is csökken.

mazda-auto.hu | 2013-11-25 13:29 lluigi74 részére

 Érdemes ellenőrizni, nincs-e bekoszolódva a szenzor, de nem feltétlenül segít a takarítása. Karburátor, vagy fojtószelep tisztítóval lehet takarítani. 800 frsz/perc közelében kell lennie terhelés nélkül (-elektromos fogyasztók, -klíma) az alapjáratnak.

Az új nyomásszenzor ára: 20980,-Ft. Postai utánvétellel rendelhető. varga@mazda-auto.hu

 

mazda-auto.hu | 2013-11-25 12:25 djbobo részére

 Email-ben lehet rendelni postai utánvétellel. varga@mazda-auto.hu 

mazda-auto.hu | 2013-11-25 12:24 albis részére

- Szükséges hozzá az éves szervizek megtörténte.

- Elképzelhető, hogy a ventillátor fokozat ellenállás, vagy a kapcsoló a rossz.

Blade66 | 2013-11-25 11:09

Tisztelt Mazda-Autó!

 

Egy Mazda 3 vásárlása előtt állok, 2005-2006 évjáratú 1.6 diesel-ben gondolkozom, de az 1.6 benzin is számitásba jöhet.

Érdeklődni szeretnék, hogy ezek a motor mennyire megbízható, mire kell figyelni vásárláskor, milyen hibák szoktak előfordulin leggyakabban, esetleges tipushibák..stb?

 

 

Segítségét előre is köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó