2025. Április 24. Csütörtök - György

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gyugyu | 2013-12-02 08:57 Flingel részére

 Kedves Flingel! Köszönöm a választ, valóban ez volt a probléma.

gyugyu és Csaba1966 részére:

 Ismert probléma a 3-as Mazdáknál: hidegebb időben az idősebb Mazdáknál a belső hőmérsékletérzékelő ventilátora zajosabb (csapágyas hangja van). Bemelegedés után csökken a zaj. A zaj konkrétan a kormánytől jobbra található kis rés mogül jön (a gyújtáskapcsolótól jobbra van). A szerelési utasítás szerint le kellene bontani a fél műszerfalat, de ha kellően kicsi a kezed (mint nekem), akkor a műszerfal alsó részét kipattintva (kb. sípcsont magasságban ér véget, ott megfogod, és kifelé meghúzod bátran nem fogsz eltörni semmit nyugi) hozzáférhető a ventilátor. A csatlakozóról lehúzva, majd sűrített levegős spray-vel és utána WD40-nel tisztítva, csendesedni fog a zaja... az új ára amúgy 40e Ft körüli...

 

Annyival egészíteném mi, hogy a zajt okozó alkatrész egy kicsi ventillátor ami a hőmérséklet érzékelőre szívja rá az utastérből a levegőt (az indítókulcstól jobbra egy kis ovális rácsos nyílás mögött), valószínűleg csak automata klímás változatokban van. Van benne elektronika is és a ventillátor tengelyhez csak teljes szétszedés után lehet hozzáférni, így én WD40-nel nem próbáltam befújni. Számomra fontos, hogy várhatóan a zajon kívül nem okozhat később sem komolyabb problémát.

 

mazda-auto.hu | 2013-12-02 08:17 Csaba1966 részére

 Elképzelhetőnek tartom, hogy az üzemanyag nyomásának szabályzásával van gond. Ez akár egy hibás csatlakozó is lehet, pl. a közös nyomócső szenzoránál. Persze más is lehet.

mazda-auto.hu | 2013-12-02 08:14 Tarzi52 részére

 Bár nem ismerem a hibakódot, de elképzelhető, hogy nem katalizátor, hanem például az ún. ellenőrző oxigén szenzor rossz. A katalizátor hibája jóval ritkább. 

Csaba1966 | 2013-12-01 11:08 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Mazda szervíz!

1,6-os diesel mazdámnál,az előzőleg említett motorcsörgés mellett előjött a következő hiba: Autópályán haladva üzemmeleg motor 120km-es sebességnél motor rángat eggyet, majd lelassul ,gázpadásra nem reagál, motorfék, majd leállt a motor. Újraindítás után semmi probléma nem volt. Előzőleg is tapasztalatam,hogy 120-130-nál rángatott gázadáskor. DPF szűrő tisztítva lett, üzemanyagszűrő csere,olajcsere+szűrő az említett eset előtt már el volt végezve. Kérem a tanácsát,segítségét!Köszönöm!  

Tarzi52 | 2013-12-01 09:40

Tisztelt mazda-auto!

Van egy 2005-ös kiadású mazda3 1.6 TX-em!

Egy idelye világított a motorelektronika hiba lámpa! Elvittem a szerelőmhöz, aki most maszek, de előzőleg a Mazda szervízben dolgozott! Kiolvasta műszerrel, azt mondta :katalizátor hiba!

Most eljött az idelye a következő szervíznek, és úgy döntöttem ezt a hibát is orvosolni kellene. Sajnos újat nem tudtam venni, mert nincs reá keret, egy használt kb 65,000 km-tert futott törött autóból kiszereltet tettettem bele! 

Az autó elkészült, a szerelő azt mondta minden rendben, de kb 25 km megtétele után a lámpa ismét meggyúladt!!!

A szerelő a hét végén nem elérhető, vissza fogom vinni, de érdekelne mi lehet az oka!

Úgy halottam hogy a javitás után a jelzett hibát " ki kell ütni". Lehet, hogy ezt elmulasztotta a szerelő, vagy ne jól csinálta?

 

mazda-auto.hu | 2013-11-28 08:39 albis részére

 Rendben.

albis | 2013-11-27 19:16 mazda-auto.hu részére

 köszönöm a segítséget!
van egy tippem és egy szaki is úgy néz ki ,így pénteken nekiesünk

ha érdekel megírom az eredményt.
 

mazda-auto.hu | 2013-11-27 08:48 Csaba1966 részére

 Egy új befecskendező a Mazda3 1,6 dízel 110 lóerős kiviteléhez 133000,-Ft

mazda-auto.hu | 2013-11-27 08:41 albis részére

 Ez esetben a ventillátor motorjától visszafelé elindulva elemenként ellenőrizni kell a rendszert, meddig van feszültség, vezérlő jel, illetve hol szűnik meg.

Csaba1966 | 2013-11-26 23:53 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Mazda Szevíz!

A befecskendező javítására,felújítására van-e lehetőség,illetve mennyibe kerül az  új befecskendező?

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó