2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szviktor87 | 2013-03-05 12:09

Tisztelt Mazda Expanzió! A következö kérdéssel fordulok Önökhöz.2004/Mazda3/1.6 i TE autóm a következö "hibát" produkálja. Felfelé váltásnál (1.-ből 2-be, 2.-ből 3.-ba, stb.), ha nincs kihúzatva a motor, akkor egy határozott "kottyanás",“koppanás“ érezhető, hallható .Viszont az idő és km előrehaladtával(1 év/35000km) ez a jelenség nem változott.Nem lett sem roszabb, sem jobb. Olyan mintha rántva kapcsolna össze a kuplung felengedése után a hajtás. Ezt a problémát már egyszer jeleztem egy szervízben, de akkor azt mondták hogy ez normális.Engem csak nem hagyott nyugodni ez a dolog, és elkezdtem mazda3 forumokon keresgélni, hátha találok valami hasonló hozzászólást.Találtam is. Pl:Volt akinek ugyanilyen gonja volt, neki azt mondták a szervízben hogy ez azért van mert, idézem:"A szervízben megint megcsináltattam a féltengely kattogásom, amit egyszer már ősszel megszüntettek, de megint előjött. Kérdem a szerelöt, hogy ez miért van így? Miért jön elő mindig? Elmondta, hogy a kerékagy, meg amibe ez belemegy, mindkettő bordázott, és a csavar, amivel meghúzzák a kettőt, összeszorítják... szóval ezt nem lehet annyira meghúzni, ezért van egy pici mozgása. Ha mindig előra, vagy mindig hátra fele mennénk, nem lenne semmi koppanás, mert ugye akkor összeugrik a kettő, és mindig egy irányba fejti ki a hatását. Viszont, a lényeg most jön: A dízeleknél ez nincs, mert ott egy anya fogja össze a részeket (ez a dísztárcsa levétele után látszik is), és azt sokkal jobban meg lehet húzni.Viszont megnyugtató, hogy nincs ezzel semmi baj, nem kell aggódni..." Viszont volt aki azt írta, hogy öt annyira idegesítette ez a hang, hogy kicseréltette a féltengelyeket. Meg is szünt a hang egy darabig, de kb 1 év után megint elöjött. Olyat is találtam a hozzászólások között, hogy allítólag csak az elsö generációs autóknál jelentkezett ez a probléma, ezt a késöbbiekben már orvosolták. Szóval azt szeretném tudni hogy Önök tudnak erröl a féltengely jelenségröl, és valóban nem kell ennek nagy jelentöséget tulajdonítani, vagy van erre megoldás? Válaszukat elöre is köszönettel! Üdv Viktor

szviktor87 | 2013-03-05 10:06 Flingel részére

Szia Flingel! Azt szeretném megkérdezni hogy miért kell cserélni a vezetöcsapágyat?Milyen tüneteket produkált az autó amiböl ezt a következtetést vontád(vontátok) le?Gondolok itt pl kopogásra,rezonanciára...stb. Üdv Viktor

mazda-auto.hu | 2013-03-05 07:37 Flingel részére

7300,-Forint a csapágy, és 3708,-Ft a porvédő szimeringek darabja. Kb. 1 óra munka.

Flingel | 2013-03-04 17:59

Tisztelt Varga Úr! Érdeklődnék, hogy 2004-es gyártású 1,6-os Mazda 3-ashoz mennyibe kerül a jobboldali féltengely vezetőcsapágy? Illetve nagyságrendileg mennyi a csere normaideje? Köszönettel: Flingel

shep | 2013-03-02 23:57

Ment válasz privátba!

Endrus | 2013-03-02 23:18 shep részére

Ha CD táras a fejegység (elöl van MEDIA gomb) és egy kis bütyköléstől (forrasztás) nem ijedsz meg, akkor kevesebb, mint 1.000Ft-ból kihozható + egy vágásra váró iPhone kábel a csati miatt. Én 3,5-es jack-et csináltam, müxik BOSE-al! Ha sufni tuning nem játszik, akkor kb 60USD-tól vannak AUX átalakítók, minőséget nem ismerem. Keress privátban, ha kell segítség: endrus7 (kuki) freemail(pont)hu

shep | 2013-03-02 22:58

Üdv! Érdeklődni szeretnék, hogy 2005-ös Mazda 3-ba, hogyan tudnék a gyári hangrendszerhez iPhone készüléket csatlakoztatni kihangosításhoz, illetve zenehallgatáshoz? (ha egyáltalán lehetséges)

mazda-auto.hu | 2013-02-21 10:05 Flingel részére

Bordákkal csatlakozik, és egy biztosítógyűrű "rögzíti". Természetesen van egy-egy csapágy a diff. házban a jobb-bal kihajtásoknál.

Flingel | 2013-02-20 14:59 Flingel részére

Bocsánat: Az első generációs Mazda 3-ban... :)

Flingel | 2013-02-20 14:58

Tisztelt Varga Úr! Az első generációs Mazdákban hogyan csatlakozik a féltengely a diffi napkerekéhez, ha nem a gyakori csillagos megoldással? Van a jobb oldali féltengely környékén olyan csapágyazás, vagy ahhoz hasonló alkatrész (nem kerékcsapágy), ami egy idő után zajossá válhat? Köszönettel: Flingel

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó