2025. Április 12. Szombat - Gyula

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-11-05 14:41 Tamás-M3 részére

Mindenki nevében köszönjük tapasztalataid megosztását!

Tamás-M3 | 2012-11-02 14:25

Üdv mazdások! Augusztusban jeleztem egy problémát az autó belső szellőzésével kapcsolatban. Ennek egyik részét, azt, hogy a belső szellőzés csak a motor beindítását követő hosszú percekkel később indul el - mások is tapasztalták már. Konkrétan a Mazda3klub másik 2 mazdás tagja is. Egyikőjük jött rá a megoldásra. Akkor mikor már éppen szellőző bventillátort készültek cserélni a szerelőnél. A következő a helyzet: Van a motortérben az akksi mellett a biztosító - relé tábla. Ebben van 2 teljesen egyforma relé. Típusa: TYCO V23134-B52-X464 C215. Ez egy kb 2,5cm élhosszássúgú fekete kocka alul 4 fém tüske érintkezővel. Az egyik az indítómotor (starter) a másik a belső keringetés és fűtés (heater) indításáért felel. A következő a teendő: Ki kell cserélni a 2 relét egymással. :) A csere után a szellőzés valószínűleg azonnal elindul, az autót viszont nem lehet elindítani. Ha visszacseréljük, az autó indíthatóvá válik, a szellőzés viszont megint nem indul. Ha ez van, a relé a rossz! Nagy örömmel vettem egy új relét, melyért kiskeresdelmi forgalomban boldogan fizettem ki a kemény 660Ft-ot áfával, és a szellőzésem azóta tökéletesen működik. Ja és az autó is ugyanúgy elindul. :)

mazda-auto.hu | 2012-10-09 14:45 Lili részére

2178,-Ft+ posta utánvétellel.

Lili | 2012-10-09 13:46

Érdeklődni szeretnék, hogy kapható-e olyan foglalat, amibe a tompított fényszórót kell tenni. Sajnos megolvadt valamitől. Ha igen, mennyibe kerül? Köszönöm: Lili

mazda-auto.hu | 2012-08-22 11:28 szviktor87 részére

Lehet, hogy csak letört egy fül, de ennek megállapításához is ki, és szét kell szerelni az egységet.

szviktor87 | 2012-08-22 09:02

Tisztelt Mazda-Expanzió! Egy ma reggel jelentkezö hiba kapcsan irok Önöknek. Reggel munkaba indulasnal inditom az autot, bekapcsolom a ventillatort(alapbol 15 fokon van), majd nehany km utan amikor mar a motor is felmelegedet, feljebb akartam allitani a kiaramlo levegö hömersekletet, de nem tudom. A ventillator sebessege allithato, viszont a jobb oldali tekeröt hiaba tekergetem,a hömerseklet marad 15 fokon, nem törtenik semmi! Vajon a komplett a hömersekletet szabalyzo panel romlott el, vagy csak valamilyen "mechanikus" hiba lehet a panel a tekerögomb között!?. pl. letört egy kis "fülecske" ami a panel es a gomb között teremt kapcsolatot! Valaszukat elöre is köszönettel!

mazda-auto.hu | 2012-08-16 07:34 Tamás-M3 részére

Van egy ellenállás hálózatnak nevezhető alkatrésze a szellőzőmotor sebesség szabályzó rendszerének. Elsősorban ezzel lehet a baj. 35000 Ft körüli összeg. A másik lehetőség a szabályzó konzol, mely szintén előfordult már. A konzol általában javítható, így érdemes először azt ellenőrizni.

Tamás-M3 | 2012-08-15 16:36 Vikito részére

Szia! A hátsó csomagtérajtó gombbal történő nyitása is elektromos jel alapján történik. Valószínűleg a elszakadt, vagy megsérült egy kábel a csomagtérajtó nyitásánál a zsanér közelében. Nálam ez okozta az általad jelzett hibát. Üdv: Tamás

Tamás-M3 | 2012-08-15 16:32

sziasztok! Nekem egy 2005-ös évjáratú Mazda3 Sedan-om van 1.6i TE felszereltség. 106000 km van benne, imádom, elvisz mindenhová és haza is hoz. Van azonban egy érdekes hibajelenség, amiről az eddig megkérdezett 2 szervíz semmit nem hallott idáig, de egy másik mazda3-as ismerősöm már találkozott ezzel a problémával a saját autójánál. A belső szellőző ventillátor működése nem százas. A következőt csinálja: 1. A motor beindítása után 2-3 percig egyáltalán nem fújja a levegőt az utastérbe, tehetek bármit, tekergethetek kapcsolhatok akármit akárhová. 2-3 perc múlva azonban egyszercsak bekapcsol és onnantól minden szellőzési funkció tökéletesen működik. Ez télen különösen problémás, mert nem lehet kilátni a szélvédőn addig. 2. 2-300km megtétele után a szellőzés elfárad. Fokozatosan egyre kevesebb levegőt nyom be az utastérbe, míg végül alig jön be valami a szellőzőnyílásokon. Ilyenkor ha tekergetem az intenzitás állító kapcsolót hallani valamilyen ezzel összefüggő motor működését, mely az erősebb szellőzésre állítva hangosodik, mintha gyorsabban forogna de levegő több nem jön akkor sem. Ha kikapcsolom a szellőzést teljesen, akkor kb 5 perc pihenő utáni bekapcsolásnál azonnal működik ismét jól, kb 5 percig, amikor újra elfárad és újra megáll a levegő. Nem a klímával van gond tehát hanem a befújandó légmennyiséggel. A klíma hűti a levegőt, azzal nincs baj, csak ha leáll a szellőzés, akkor levegő híján csak fehér hideg pára bír jönni a szellőzőnyílásokból. Mi lehet ennek az oka, van rá megoldás? Tapasztalt már valaki ilyet? Válaszaitokat előre is köszönöm! Tamás

jackiepapa | 2012-08-14 09:19

Gondoltam,hogy nem lesz ilyen egyszerü. Tudnának esetleg ajánlani egy megbízható szerelőt Csepel kőrnyékén? Köszönöm !

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó