2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Pali1 | 2012-06-13 12:23 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a magyarázatot. Váltóolajat (manuális) is tudna ajánlani az autóba? (2003-as Mazda3 1.6i) Ugye 3 liter kell bele?

mazda-auto.hu | 2012-06-13 11:03 Pali1 részére

Ez úgy lehetséges, hogy egy teljesen szintetikus többfokozatú pl. 0w-30-as olajat a melegoldali jelzésnek megfelelő egyfokozatú alapra építenek, és adalékolással érik el a kíván hidegoldali jelzést. Egy 5w-30-as hidrokrakkolás útján elért alapolajból készített "szintetikus" olaj, pl. 5w-30-as viszont 5w-s egyfokozatú alapolajból készül, és adalékolással a melegoldali vastagságot (viszkozitást) szabályozzák. Ez egyébként azt is jelenti, hogy egy teljesen szintetikus az adalékok elhasználódásával kevésbé vékonyul el, mint egy ásványi alapú szintetikus motorolaj, hiszen az alapolaj vastagabb. 2. 40C fok alatt tovább csökkentve a hőmérsékletet viszont előbb utóbb a 0w-s lesz vékonyabb. 3. Gyakorlatilag ugyanaz az európai 0w-30 Mobil-1. A Mobil-1 5w-30 viszont már nem egyezik meg a két kontinensen.

Pali1 | 2012-06-13 10:36 mazda-auto.hu részére

T. Mazda-auto.hu! Köszönöm az ajánlást. Csak azt nem értem, hogy az ajánlott Castrol 0w30-as olajnak, hogy lehet, hogy magasabb (71mm2/s) a 40C-on mért viszkozitása, mint annak az 5w30-asnak amit eredetileg kérdeztem (54,5mm2)? Az ajánlott Mobil1 olaj specifikációját viszont sehol se találom. Esetleg a következőével egyezik meg? http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_0W-30_Advanced_Fuel_Economy.aspx Előre is köszönöm a válaszokat.

mazda-auto.hu | 2012-06-12 14:45 Pali1 részére

Ez az olaj is jó, hiszen nem lehet kopott 60000 km után a motor. Castrol-ból és Mobil-ból is elsősorban 0w-30-ast ajánlanék. Ezek teljesen szintetikus olajok, így "jobban viselik" a hosszabb csereintervallumot is. Az előbbiből az EDGE Professional 0w-30 SN/C3, míg az utóbbiból Mobil-1 Fuel Economy Formula.

Pali1 | 2012-06-12 10:57 mazda-auto.hu részére

T. Mazda-auto.hu! Köszönöm a választ. Tudna ajánlani akkor esetleg ehelyett más, a gyári kívánalmaknak megfelelő 5w30-as olajat? (Preferált márkák: Liqui Moly, Motul, Castrol, Mobil1) (Az autó elvileg nem futott sokat /62eKM/, de használtan vettem...) Előre is köszönöm

mazda-auto.hu | 2012-06-12 09:09 pepsi részére

Ha a fejegység gyártója nem tud ehhez megfelelő interface modult adni, akkor nem.

mazda-auto.hu | 2012-06-12 09:07 Pali1 részére

A gyári kívánalmaknak megfelelő olaj, így ajánlható. Azonban megjegyzem, hogy egyike a legvékonyabb 30-as olajoknak (100C fokon), ezért sokat futott, kopottabb motorok esetében már csak átfogó olajnyomás mérés után ajánlanám.

Pali1 | 2012-06-11 23:02 Pali1 részére

T. mazda-auto.hu! Még azt szeretném hozzátenni, hogy az autó 2003-as évjáratú és 62500km-t futott. ELőre is köszönöm a választ.

pepsi | 2012-06-11 10:48

Tisztelt Szakértő! 2004-es 1.6 B 5ajtós M3 TX-be a gyári cd-s rádió helyére CASKA 3035 tipusú multimédiát szereltem.Viszont a fed.számitógép kijelzője (idő, fogyasztás, hőfok, ventillátor) kijelzőt nem tudtam rákötni. Viszont az egységen van INFO gomb, ami nem a multim-ra vonatkozik,mert ha megnyomom, nem jelenikmeg semmi. Ön szerint megoldható-e a rákötés, hogy valahol (multim-án vagy az eredeti kijelzőn lássam az értékeket? Köszönettel

Pali1 | 2012-06-11 09:59

T. mazda-auto.hu! Az lenne a kérdésem, hogy Mazda3 1.6i-be mennyire ajánlja a következő olajat: Liqui Moly Top Tec 4300 5 W-30 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3740%20Top%20Tec%204300-EN.pdf/$file/3740%20Top%20Tec%204300-EN.pdf Előre is köszönöm szépen a választ.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó