2024. November 21. Csütörtök - Olivér
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
sepe85 | 2020-01-15 18:25
Sziasztok!
Van egy 2002-es 1.6-os 323 szedánom ZM motorkóddal, amin szelephézagot kellene állítani. A probléma az, hogy nem tudjuk beszerezni hozzá a hézagoló lapkákat.
A kérdésem az lenne, hogy tud-e valaki forrást, ahonnan beszerezhető vagy esetleg helyetesíthető-e az 1.6os Mazda 3 Z6 motorú lapkájával (amiről azt olvastam, hogy elméletileg ugyan olyan, mint a ZM)?
A segítséget előre is köszönöm.
G424 | 2020-01-10 10:11
Szervusztok,
2001-es 323 lépcsős 2.0 dízel autóm egyik nap kifogástalan üzem után letettem, másnapra már nem indult, csak több órás kínlódás után.Az önindító előtte lett cserélve, kifogástalanul működik. Hirtelen minden különösebb ok nélkül újra jó lett, az autó egész nap kifogástalanul indult. 1hét után, majd ettől kezdve napokon keresztül a jelenség újra ismétlődött, majd végleg leállt. Hibakeresés, riasztó kiiktatva. Relék, B5B4 relé, biztosítékok rendben, fejszelep viszont nem nyit, de 12V direkt táplálásra igen. Immo jelzés nincs, hibakód olvasás eredménye: nincs hibakód. Műszerfalon semmi szokatlan. Villamossági szerelők nem találtak semmi használhatót. Remélem, van valakinek tapasztalata ilyen esetekre, a jó tanácsokat előre is köszönöm
pusi65 | 2019-12-22 16:12 miki60 részére
Azóta is keresem az infot. Ausztrál hírek csak az 1.8-as 323-asra szólnak. A német Mazda oldalán találtam:
Ezekhez NEM jó az E10:
alle Mazda 121
alle Mazda Demio
alle Mazda 323
alle Mazda MX-3
alle Mazda MX-5 NA (Fahrzeug-Ident.-Nr. JMZNA…)
alle Mazda MX-5 NB (Fahrzeug-Ident.-Nr. JMZNB…)
alle Mazda 626
alle Mazda MX-6
alle Mazda 929
alle Mazda Premacy
alle Mazda MPV
alle Mazda Tribute
alle Mazda Xedos 6
alle Mazda Xedos 9
alle Mazda RX-7
alle Mazda E2000
Rengeteg bajt tud okozni a rosszul választott benzin.
Ezekhez JÓ:
alle Mazda2
alle Mazda3
alle Mazda3 MPS*
alle Mazda5
alle Mazda6
alle Mazda6 MPS*
alle Mazda MX-5 NC (ab Fahrzeug-Ident.-Nr. JMZNC …)
alle Mazda MX-5 ND
alle Mazda MX-5 RF
alle Mazda RX-8
alle Mazda CX-3
alle Mazda CX-5
alle Mazda CX-7*
alle Mazda CX-9
miki60 | 2019-12-20 10:53
Esetleg ,ha még a Mazda-Autó olvassa a fórumot, segíthetne a problémánk megoldásában,amiért szerintem minden korosabb autó tulajdonosa hálás lenne. Tegnap tankoltam -nem tudom mit, mert a kutasok is ködösítenek- a Mol és a Shell csak a legdrágább benzijét adja E5-tel. A többi kuton azt hitték, hogy japánul beszélek. A kollégám 2004-es Merivájának már nincs alapjárata,hibakód P0170. .ez üzemanyag ellátási probléma.Okozhatja a magas etanol taertalom is.
Úgyhogy vagy veszünk másik autót, vagy öreg autóba a legdrágább benzint tankoljuk. Remek.
Mindenkinek szép napot kívánok és Boldog Karácsont!
Miki
miki60 | 2019-12-19 11:45 pusi65 részére
Köszönöm a válaszod.
Teljesen egyetértek Veled!
pusi65 | 2019-12-18 16:19 miki60 részére
Privát véleményem, hogy Magyarországon nem divat a tisztesség, sem a korrekt informálás. Hatalmas tájékozatlanság lesz, aminek következménye a régi autók tömeges meghibásodása várható. Amúgy is arra terelődik minden, hogy egy 80%-ban jó eszköz ki legyen dobva és a javítása lehetetlen legyen. Persze lehet venni új autót 10 millióért… aminek hasonló lesz a sorsa, mint a tök jó tintasugaras nyomtató az új készülék áránál drábább festékpatronnal.
pusi65 | 2019-12-18 14:07 miki60 részére
Most, hogy kicsit belemerültem a témába azt látom, hogy kb a 2000-2002 év a határ. Előtte készült autók többnyire nem használhatják, utána készültek igen, bár van kivétel.
Ez az 1.6 benzines 323-as pont ezen a határon van.
Jó lenne, ha a Mazda Szakik írnának valami Hiroshimából származó hiteles utasítást :)
pusi65 | 2019-12-18 13:52 miki60 részére
2020-tól feltehetően 95E10 lesz (legalább? vagy max? 10% etanol) és 98E5 (legalább? vagy max? 5% etanol) Finnország például így él 2011-óta. Ott 5-10 % a 95 és 0-5% a 98. Én sem szeretném a jó kis 1.6 BJ-s Mazdámat kidobni. Rendkívül jó gép, kivéve a korrodálni hajlamos kaszni. Kérdés, hogy az ÖMV 100-as benzine milyen lesz. Egy megbízható skandináv forrás szerint ezeknél biztosan használható a 95E10:
Mazda6 (GG/GY) 2002-
Mazda3 (BK) 2003-
Mazda2 (DY) 2003-
RX-8 (SE) 2003-
Mazda5 (CR) 2005-
MX-5 (NC) 2006-
Mazda2 (DE) 2007-
CX-7 (ER) 2007-
Mazda6 (GH) 2008-
Mazda3 (BL) 2009-
Sajnos korábbi típusokra nincs frissített adat egyelőre. Tehát: mindenképpen a kisebb etanolt tartalmazó benzint érdemes tankolni.
miki60 | 2019-12-18 10:00 pusi65 részére
Köszönöm a válaszod, akkor most mit lehet tenni.Állítólag lesz etanol a prémium benzinben is. Lecserélni nem tudom,meg nem is szeretném, mert nagyon jó kis autó.
pusi65 | 2019-12-17 22:39 miki60 részére
Nem érdemes próbálkozni. Manapság egyre nagyobb arányban kevernek különböző anyagokat a benzinbe is. Sajnos a régebbi autók sok esetben nem bírják, oldja a szer bizonyos fémeket stb. Ráadásul a nagyobb bio komponens magasabb fogyasztást generál. Egy Swift-es barátom is spórolni próbált… hamarosan bontott alkatrészből javítás lett a vége. Vannak skandináv országok, ahol a 95-ös magas bio komponens miatt kénytelenek 98 -at használni, abban ugyanis más az arány. Lesznek még itt gondok!