2025. Február 22. Szombat - Gerzson
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda logó történelem.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Házunk tája: Pioneer-Mazda6.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Mazda5 2,0 DISI teszt
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
E. József | 2017-12-17 19:44
Tisztelt szakértő!
323F 2003/2 DiTd 2.0 motorja hidegen rángat 1800-2000 fordulatnál. Alatta simán megy hidegen is, ha bemelegszik ill nyáron semmi gond. Mi lehet a probléma??? i.gyertyák, légtömegmérő, szűrők cserélve lettek, chek.e jelzés nincs, műszerrel hiba nem látható.
KMM | 2017-11-23 14:35 pusi65 részére
kismarics@gmail.com
pusi65 | 2017-11-23 14:02 KMM részére
adj email címet, ne terheljük a Fórumot privát írásokkal.
KMM | 2017-11-23 06:14 pusi65 részére
Szia,
A mosással kapcsoaltban annyit, hogy a trisót is már desztvízben oldjam fel, vagy elegendő hozzá a csapvíz?
Illetve az autastérbe befújó légcsatronáról van valami robbantot ábra? Mert inkább megnézném, mielőtt valamit rossz helyen feszegetek és eltörik egy patnet, ív stb. a műszerfalon, műanyag elemeken.
girba | 2017-11-15 09:37
szép napot!
Egy 1998-as évjáratú 323 lépcsőshátú, 1500cm, BJ, tipushoz lenne szükségem egy jobb első ajtóra. Ki tudna segíteni.?
pusi65 | 2017-11-11 21:35 KMM részére
Értem, szóval a hűtőrendszer átmosására gondoltál… Azt lehet, sőt tanácsos is, ha nem volt rendszeresen ápolva. Trisó oldat többször bevált már ilyen régebbi autóknál. Utána deszt.víz öblítés 1x-2x . Na és pesrsze 50/50 % -os higítású!! (nem csapvíz!) új hűtőlével feltöltve. Nem a -36 fok miatt így, hanem a megfelelő kenés miatt. A legegyszerűbb eth.glikol hűtőlé a gyári, mivel nem alu a motor. Persze lehet “jobbat” is, G11-12-13, ártani nem fog. Érdemes 5 évig benne hagyhatót választani. Amikor ezt az autót gyártották, még nem léteztek ilyen modern löttyök. Ebben az 1.3 gépben 5 liter fog kifolyni, habár a teljes feltöltést 7 literre írja a könyv.
Juhasz89 | 2017-11-09 08:03 KMM részére
6l gyárilag zöld színű, szilikátmentes. Az enyémben sem zöld van., G12 legyen legalább.
KMM | 2017-11-09 06:33 pusi65 részére
Szia,
A motor felmelegszik, szóval akkor gondolom a termosztát rendben van.
A motortér átmosás csak azért jutott eszembe, mert az idők alatt felgyülemlett használt, koszos hűtőfolyadékban lévő kosz eltömíthette a fűtőradiátor apró nyílásait. E miatt gondoltam arra, hátha át lehet mosni az egész rendszert.... Egyébként erre van megoldás vagy ez nagy blődség és ilyet nem szoktak csinálni?
A csapot szétszedem.
A termosztátot is ellenőrzöm azért.
Milyen hűtőfolyadék kell? Eddig "piors" volt benne, de mi a pontos gyári javaslat? Gondolom van egy jellemző, kód, stb. ami meghatározza a típusát.
A bolti löttyöt egy az egyben bele kell öntnei vagy lehet higítani?
Összens kb. hány liter kell ? (5l-t találtam megadva...)
pusi65 | 2017-11-08 19:38 KMM részére
Szia, bár van ilyen mazdám is, most nem vagyok képben a fűtéscsap kialakítását illetően. Tapasztalatom szerint a fűtéskar teljes útja nem fedi a csap két végállását. A bowden végénél gyakran egy pici retesszel pár mm-ert állítható. Ha a termosztát rossz és például állandóan nyitva vann akkor nem melegszik fel a hűtőlé rendesen. Hűtőlé csere új autónál 4 év után, majd minden második! évben, illetve már léteznek 5 és 10 évre hagyható folyadékok – megfelelő áron. A feltehetően hideg fűtőtest most más ügy. Motortér átmosás hogyan jön ide? Lehet, hogy az elhanyagolt hűtőfolyadékból lerakódott anyag tömi el a fűtőradiátort. Én a csapnál kezdeném, utána termosztát vizsgálat, és ha ezek jók, akkor fűtőradiátor kiszerelés. A csap átfolyása is szűkülhet a lerakódások miatt. Egyébként egy ilyen korú autó szellőző járatai igen porosak, koszosak. Érdemes 10-15 évente szétszedni az egészet!
Juhasz89 | 2017-11-08 10:14 KMM részére
Hűtőfolyadékot két évente nem árt cserélni már az iylen korú autóknál.