2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ksanyi22 | 2018-01-15 14:10

Sziasztok!

Egy 323 Sedan 2003-as autóm van. Hátul van egy kapcsoló a csomagtér ajtón, amivel le lehet zárni a csomagtert, úgy, hogy csak kulccsal legyen nyitható.Soha nem kapcsoltam át, mindig kulcs nélkül nyitottam.Nemrég azonban szükség volt rá.Nos, azóta hiába kapcsolom vissza nem hajlandó csak kulccsal nyílni, ami bár különösebben nem érdekelne, de ha olyan helyzetben vagyok, amikor jár a motor, ugyebár nem lehet kinyitni, le kell állítani a kocsit.Tudom,vigyem magammal a 2.-ik kulcsot:) . De ez nem megoldás.Van valakinek,valami “házi” trükkje erre? A kapcsolót már szétszedtem,elvileg az jó. Köszi

mazda-auto.hu2 | 2018-01-04 14:43 E. József részére

Adagoló szokott ilyet csinálni, de annak lenne hibakódja. A vákumcsöveket kellene átnézni, nincs-e repedés, vagy lazulás valahol.

Autó nélkül elég nehéz.

ungyi | 2017-12-25 16:29 ungyi részére

Szia Pusi. Köszönöm a gyors választ. Sajjátom nem katalizátoros, így más szabályok vonatkoznak rá. Egyelőe maradok a 95-s benzinnel, de az ólompótlót nem hagyom el, mert nagyon jól viselkedik, 98-as benzint meg nem kaphatok nálunk sehol. Talán gy alapos indok alapján áttérek a 100-ra ólompótlóval, de egyeelőre maradok.

Nagyon köszönöm a segírséged, további kellemes ünnepeket kívánok!!

pusi65 | 2017-12-25 11:26 ungyi részére

A rokonom 86-os 323-asa katalizátoros, ezért ólommentessel (és pótó nélkül) jár/járt. Mivel használtan vette, nem tudom, hogy gyárilag van-e benne KAT, vagy közben került bele. Mindenesetre a hengerfej azonos lehet és a szelepülés is. Egyébként pont most néztem, hogy a LUKOIL max.10% biotartalmat garantál. Ha ez így le van írva, felmerül a kérdés, hogy: és ki nem garantálja? ?

ungyi | 2017-12-22 09:22 pusi65 részére

Köszönöm szépen és Áldott Karácsonyt kívánok!!

pusi65 | 2017-12-21 22:23 ungyi részére

Egyébként a sok biotartalom (szerintem a valóságban több a bevallottnál) miatt rendesen többet fogyasztanak az autók és kevésbe “mennek”. Ez a tendencia a te tapasztalatoddal is harmonizál. Csak pár deci/100 km “észrevétlen” fogyasztásnövekedés elképesztő éves adóbevétel többletet jelent. Szóval megvan a véleményem.

pusi65 | 2017-12-21 22:13 ungyi részére

Amit kiderítettem két finnországi Mazda szervizes ismerősömtől:

Anno 95-tel ment és ólommentessel.

Ma Finnországban a 95-ös sok ethanolt tartalmaz, ezért a régi karburátoros autók berendezései nem mindig bírják (tömítés, csövek stb) de nem a motor! Tehát szelepülést nem érintő a gond, hanem az egyebek…

A finn 98-asban elenyésző az E10, vagy nincs is benne. ezért azt kell tankolniuk, de nem az oktánszám miatt, hanem az E10 szegénység miatt. Ez olyan nagy gond volt, hogy amikor bevezették a “modern” 95-öt, kitört a pánik és a fél ország 98-ast vett. El is fogyott az országban és hetekig nem vol kapható. Manapság felkészültebbek és bizony rendesen fogy a 98 is. 

Kérdés, hogy itthon milyen a 95 és milyen a 98 összetétele. Ezzel kevesen foglalkoznak és kevesen értenek hozzá. Azt mondom, ólompótló nem kell, de a feltételezhetően kevesebb biotartalom miatt jobb a 98-at venni.

Írni kellene a MOL-nak, vagy az ÖMV-nek. Hátha valaki válaszol is.

A rokonom válaszát még várom...

Üdv.

ungyi | 2017-12-21 12:26 ungyi részére

Szervusz Pusi65. Köszönöm és neked is Békés Bolog karácsonyt kívánok! Azt már tisztáztam,hogy ólompótló kell bele. Benzin kérdésében még nem kaptam választ-csupán annyit sikerült megtudni,hogy 1985-ös M6-ba 95-t “rak” a tulaj a szomszédomban, de csak megszokásbó, mert Németből hozta és ott azzal járt a tulajd.Viszont amíg lehetett ólmozott 98-al jártam és rendkívül jól viselkedett az autó. Csupán a hosszú élettartam miatt kérdezem, nem gyorssulási v egyéb ilyen szempontból. Amit gyárilag előírt a motornak a gyártó, az kellene. Köszönöm szépen-! Még most is nagyon szépen indul, rendesen megy, nem eszik sokat, nem csörög, de a 98-al picit “izmosabban” viselkedett. Még egyszer köszönöm a segítséged!!!

pusi65 | 2017-12-20 13:03 ungyi részére

Szia. Valóban, most is dédelgeti. Írtam neki. Ettől függetlenül, a 626-osok 1983 óta ólommentessel mehetnek. Hasonló a motor, nem hiszem, hogy a Mazda a 323-asokat másra tervezte volna azonos években. A szelepülés ugye a kérdés. A 98-as talán azért csendesebb, mert más adalékokat tartalmaz. Még az sem kizárt, hogy csak szubjektív érzet az egész. Ha visszaír, továbbítom. Boldog Ünnepet – Mazdásan is.

ungyi | 2017-12-20 12:40

PUSI! Szia Pusi, valamikor évekkel ezelőtt talán 2-3 írtad, hogy egy rokonod vett egy 1986-os 323-as benzinest és megkérdezed, milyen benzinnel megy. Kérlek, írd meg, milyen benzint használ, mert szeretném egyértelműen tudni, hogy az 1987-es 1.5-s benzines-Ausztriában vett:BF-Mazdámba  kell-e 98-as benzin és kell-e ólompótót beletennem. Most 95-l járok és teszek bele ólompótlót. Nem csörög, de a 98-as ólmozott benzinnel sokkal szebben-jobban ment a motor. Köszönöm és Szép Karácsonyt kívánok!!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó