2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Gabor11 | 2011-10-11 10:12 cephei részére

Akkor kellett volna cserelned a vizpumpat is, fuggetlenul attol , hogy szivarog vagy nem szivarog a hutofolyadek a pumpan.Nekem 1,5 -os BA-m van , de a felepites hasonlo az 1,8-hoz. Szoval akkor hozzanyultal a vizpumpahoz is , mert a 2 feszito gorgo a vizpumpara van felcsvarozva. Nekem a multkor a 80 ezer km-t sem elte tul a vizpumpa , de ez attol fugg , hogy milyen minosegut veszel.A mazda-autosok biztos ajanlanak egy megfelelot.Ha erdekel vannak rajzaim egy lengyel szerelo konyvbol.Meg a termosztatot is megnezheted, nincs e veletlenul berakodva.
Talan meg levehetned alulrol a muanyag arnyekolo boritast , es az ejszakara egy nagy kartonlapot tegyel alaja.Ha szivarog valahol a viz , akkor arrol mar biztossan eligazodsz, hogy kb. hol.A desztilalt viz nagyon hamar elparolog a betonrol es foltot sem hagy.
Olajat pedig tegyel bele 0w-40 -est. Mar egy ideje azt hasznalom.Nekem bevalt. 2 csere utan kitisztitotta a motrot a sok koksztol.Olyan halk lett a motor , hogy mar a gumicseren gondolkodom, annyira idegesit, hogy zajossak lettek :) .

cephei | 2011-10-10 21:40 Gabor11 részére

Van matrica rajta. Én ragasztottam rá. :D
Kb. 1 hónapja lett cserélve a szíj meg a 2 görgő.
Elmondás alapján a szíj 10 éve lehetett rajta cserélve, görgő meg valószínűleg csak most.
Korábban csak az autó külsejére költhettek, a motorral meg nem foglalkoztak. Az olajszűrő úgy nézett ki, mint aki már néhány országgyűlési választást megélt.

Gabor11 | 2011-10-10 15:11 Gabor11 részére

...ekszij...bal oldalan

Bocs :)

Gabor11 | 2011-10-10 14:58 cephei részére

Egy rendes diagnosztika biztos nem art meg . Viszont a pumpat olyan egyszeruen a szerelo sem nezi meg , ha netan az volna a baj.Viszont ha leveszed az egszijat es kezzel megporgeted , lehet erezni es hallani is lehet , hogy valami mar nem ugy mukodik , ahogy kell , de biztosra csak akkor mesz , ha kibontod a muanyag burkolatot.
Elvileg kellene egy ragasztott cimkenet lennie vagy a motor baloldalan a muanyag arnyekolon vagy a kapotan vagy meg valamelyik ajto oldalkuszoben, hogy mikor es hany kilometernel volt cserelve a vezerles. Szinten elvileg, a vizpumpat es a vezerlest egy idoben csereltek.

Ha esetleg soha nem volt cserelve a pumpa, akkor 200 ezer kilometert biztossan nem elte volna tul.

Meg mazda-auto ajanlasahoz a kabinszivargashoz... probald raadni a futest max hofokra , ugy teljessen nyitott keringes lesz a rendszerben.
Azert jelezz vissza , hogy megis mi volt a problema ;)

cephei | 2011-10-10 13:35 mazda-auto.hu részére

Olyan tippet kaptam, hogy mazda szervizben méressek kompressziót. Rádugják számítógépre és akkor megmondják, hogy kell e gyűrűzni meg stb.

cephei | 2011-10-10 13:32

Pár hónapja vettem, úgyhogy passz. Desztillált vizet öntözgetek rá.
Szemből nézve a motor bal oldalán a hengerfej alatt.
Nem néztem a vízpumpát, de majd szerelőnél aknán ránézetek.
Nem tudom mikor volt utoljára cserélve. Lehet, hogy még soha?
Számláló szerint 208 000. 16 éves.
Középszinttől nem megy feljebb a vízhőmérséklet, ha töltve van a tartály.

Gabor11 | 2011-10-10 11:29 mazda-auto.hu részére

Igen , igaz , hogy magasabb a forraspont , de abbol indultam ki , hogy valahol elveszik a nyomas.
Az aposom oreg BMW- jevel voltak hasonlo problemak . A lenyeg , hogy teljessen szetszedtuk a motrot , hogy kicsereljuk a tomitest , de teljessen feleslegessen . 3 hetveget sz@rakodtunk , eleg volt a vizpumpat kicserelni. A pumpan a csapagy ugy ki volt kopva , hogy nagyobb fordulaton sem erte el a rendszer a megfelelo nyomast (kiszelelt mellette vagy beszivta a levegot), a csoveket szinte egymasba tudtuk nyomni. A viz persze forrot , de nem vagta ki a motorbol, allandoan legteleniteni kellett egy kis szelepen ( a mazdan ilyen nincs) . Viszont mar elofordult elotte , hogy epp vezermu csere elott a pumpa mar nem jart rendessen , olyankor nekem is melegebb volt a glikol a Mazdan , de szerencsere nem forrott fel. Szoval cephei-nek .. eloszor szerelohoz vidd el , mert lehet feleslegessen fogsz bele a motor szetszedesebe.

mazda-auto.hu | 2011-10-10 11:12 Gabor11 részére

Annyira sok esélyes dolog, hogy innen a távolból kb. annyit tudunk mondani, mint Gabor11. A korábban általam írtakat is ellenőrizd! Ebben az időszakban még egyáltalán nem jellemző a barnás trutymó az olajban, inkább ha hidegebb lesz.

Annyi kiegészítés, hogy elsősorban a rendszernyomás miatt magasabb a forráspont 100C foknál, nem az összetétel miatt. Gondoljunk csak a kuktára!

Gabor11 | 2011-10-10 10:47 cephei részére

Szerintem par dolgot tisztazhatnal :
Most viz vagy hutofolyadek van a hutorendszerben?
Szerintem , ha mar ennyi viz folyott volna a hengerekbe , reg nem menne a kocsid.
Az olajszivargas nem egy fatalis dolog az uj kocsiknal is szivarog egy keves, de nem ertem , hogy hol is szivarog?!.
Ha nem az olajba omlik a viz , akkor valahol mashol, ha a hengerbe szivarogna , akkor a kipufogo suru szurkes fustot okadna.
Meg a vizko sem olyan veszes , habar megha vizet is ontenel bele , 90 fokon nem sok vizko rakodik le, ha hutofolyadek volt benne , akkor meg plane nincs lerakodas, raadasul az csak 130 C fok korul forr fel.
Nemely nimand a kocsiba azert szokott vizet onteni a rendszerbe, mikor mar szivargas van a tomitesnel, hogy rozsdasodjanak a tomitesek.Szerintem olcsobb rogton cserelni a tomitest , mint rizikozni.
Szoval... a vizpumpat megnezted? Mikor volt utoljara cserelve a vizpumpa?Hany futott kilometer van a motorban?
Arra is gondoltam , hogy a termosztat nem zar rendessen, ezert felforr a vized , de valahol kitud szelelni a goz ( megmagyarazna a sipolast). Ha volt megelozoleg olyan femes, daralo hang a motor felol , akkor lehet a vizpumpad nyiffant ki , ott is szelelhet a felforrot viz .
En igy tobbet most hirtelen nem tudok , de egy jobb szerelo elso gyujtasra megmondja neked , ha a tomiteseket kellene czerelned, viszont , ha igy jarsz a kocsival , lehet olcsobb egy bontott motrot belerakni.
Lathatatlanban ennyit tudok. Tobb tapasztalatom nincs ezen a teren, viszont nekem mazdaval meg nem fordult elo ilyen, csak mas markaju kocsikkal, szoval a mazda-autosok tobbet tudnanak segiteni.

cephei | 2011-10-09 12:00 mazda-auto.hu részére

Az olaj annyi, amennyi volt benne és nincs habosodás.
Párásodni kicsit párásodik, de úgy olvastam, hogy erre az autóra ez amúgy is jellemző. Meg a múltkor kiömlött vagy másfél liter víz és még mindig nem száradt fel :)
Volt most olyan is, hogy teljesen feltöltöttem a tartályt, nem mentem vele sehová és másnapra elszivárgott fél tartálynyi víz. Lehetséges olyan, hogy belemegy a hengerbe?
Hengerfejtömítés mindenképp rossz lehet, mert a motor oldalán kis olajlefolyások vannak. Lehet, hogy azért nem kevesebb az olaj, mert ami elszivárog, az helyére víz kerül?
Egyébként tiszta rozsdás a víz. Hogyan lehet a hűtőrendszert rozsdátlanítani? Egy ismerős trisót ajánlott. Hol kell leereszteni a vizet?
Egy komplett motorfelújítás kb. mennyibe lenne? Miket kellene mindenképp cserélni rajta?
Jó sok kérdés. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó