2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-26 11:43 Mazs323 részére

1.Egy dízel motorban elkerülhetetlen, hogy ne feketedjen be azonnal csere után a motorolaj. Ezt az olajteknő alján, járatokban maradó apró koromszemcsékkel dúsult korábbi motorolaj okozza. 5000 km alatt 2,5 dl olajfogyasztás gyakorlatilag semmi, sőt kiváló érték egy turbós motortól. Ettől függetlenül érdemes pótolni a hiányzó mennyiséget. 2. Ha egy motor eszi az olajat, annak általában csak a csökkenő oljaszint a látható nyoma. Kizárólag a külső folyást lehet egyértelműen kizárni, ha láthatóan sehol nem olajosak az alkatrészek.

Gabor11 | 2011-10-26 11:14 mazda-auto.hu részére

Tegnap este meg nem hagyott nyugodni ez a dolog. Azon filoztam , hogy talan rosszul raktam vissza a csavarokat vagy megszakadt a menet vagy valami ilyen. Arulnak egyaltalan ilyen meretu es kemenysegu csavarokat a vezerleshez?

Mazs323 | 2011-10-26 07:47

Tisztelt Mazda Auto! Van egy 2001 323 2.0 DITD 74KW (BJ) és az lenne a kérdésem,hogy mitől van az,hogy amikor olajcserén voltunk (olajszűrő is volt cserélve) megtettem a friss olajjal kb 5km-t és már fekete volt benne az olaj (Castrol Magnatec 10W40 Diesel),és most olajcsere után 5.000km után hiányzott belőle kb 2és fél deci olaj,pedig eddig egy csepp olajat sem evett meg! Mitől lehet ez? Motorolaj adalék használatával orvosolható a probléma? Ha igen mit ajánlana? Előre is köszönöm Válaszát!

Gabor11 | 2011-10-25 15:18 mazda-auto.hu részére

Rendben, koszonom! megnezem. Esetleg valami referencia adat , hogy tudjak viszonyitani ? pl. fel centi mozgas res a ket fogaskerek kozott a szijon .. vagy valami hasonlo ? En az utmutato szerint csinaltam , ami a rugora hivatkozik , vagyis annyira kell feszesnek lennie , amennyire a rugo fesziti es behuzni a csavart. Kezzel nem mertem rasegiteni a gorgonek.

mazda-auto.hu | 2011-10-25 14:48 Gabor11 részére

Általában ilyen esetekben a szíj feszességével van probléma, nem elég feszes. Lehet, hogy mindig visszalazul.

Gabor11 | 2011-10-25 13:52

Tisztelt Mazda-Auto! A kovetkezo a szitu. A mult heten furcsa surlodo sipolast hallottam a motor felol. Kizarasos alapon eljutottam a vezerlesig, hogy a szijjal valami nincs rendben. Eddig meg nem volt gond, vettem uj szijat (Mitsuboshi) . Lekaptam a muanyagot es a hiba a kovetkezo volt: A szij valami oknal fogva , elolrol nezve, elcsuszott a fogaskerekek jobb oldalara, es ugy 1 mm-t lelogott a vege. A sikito a hang a szij es a motorblokk, vagyis a vizpumpa feluletenek a surlodasa volt.Leszedtem a feszito gorgoket, megforditottam a szijat, felraktam a regi gorgoket, parszor rastartoltam es ugyanaz tortent!A szij elcsuszott a jobb oldalra. Kicsereltem a szijat.. ugyanaz tortent a regi es az ujjabb gorgokkel.Ideiglenesen ugy sikerult megoldanom , hogy a rugos gorgo ala elolrol egy vekony aluminium lemezt raktam, ami egy kicsit kivezeti a gorgot es vele egyutt a szijat a bal oldalra , de meg igy is eppen , hogy csak a fogaskerekek szelen allt be. Utoljara a vezerles 1 eve volt cserelve.Egeszen eddig rendessen ment. Kerdes: Mi a fene okozhatja a szij lefutasat vagy van valami specialis modja , hogy a szij a szokasos modon a fogaskerekek kozepen fusson? Egyebkent piszok nem volt a fogskerekeken , atlettek torolve szaraz ronggyal. Egyenlore nem raktam vissza a legfelsobb muanyag arnyekolot.3-ik napja jarok vele es egyenlore beallt a szij. nem lattam mozgast. Tegnap elvittem szerelohoz, az meg csak vakarta a fejet, de szerinte rendbe van, ha nem dobta tovabb a szijat. A kocsi 1.5 L 97-es 323F Elore is koszonom!

pee323 | 2011-10-24 21:50 cephei részére

Ahogy lennie kell.

cephei | 2011-10-24 20:29 Gabor11 részére

A levegőszűrő még a nyáron cserélve lett, ez a probléma meg csak mostanában jött elő. Az alapjárattal viszont valami gond van, mert ingadozik. Közvetlenül indítás után 1000-1100, aztán felmegy 1500-re utána 5-10 perc alatt szép lassan leesik 800 körülire.

Gabor11 | 2011-10-24 16:34 cephei részére

Az en tippem az , hogy a legszuro csere utan megvaltozott a beomlo levego mennyisege. Az alapjarati motor tetejen van egy csoszeru ontveny , aminek a kozepeben egy csavar talalhato. Nekem majdnem minden filter csere utan allitani kell a csavaron egy fel csavarasnyit (felengedni vagy behuzni - a filter tipusatol fugg). Nalam ilyen problema foleg nyaron szokott elofordulni legszuro csere utan, ha megy a klima, megallaskor a motor majdnem lefullad . A csavar a csonkon lenyegeben egy athidalo szelep. Ha klima bekapcsolasakor vagy , ha terhelt a motor alapjaraton , akkor pluszba lelegzethez juttatja a motrot , hogy ne essen le a fordulatszam.Ilyenkor a benzinkeverek is surubb, szoval tobbet eszik a kocsi. Nem tudom , hogy nalad mi is terhelhetne le a motrot ennyire osszel, de elofordulhat ez a problema is a szurovel, nalam a Filtron markanal kell mindig engedni a szelepen. Ha huvos,szaraz esteken vezetem a kocsit , akkor jobban szokott huzni, nappal , nedves idoben pedig lomhabb ( ez termeszetes). A szuro ala is benezhetsz , nem e rakodott be a doboz alja levelekkel.

cephei | 2011-10-24 15:10 mazda-auto.hu részére

Csak akkor fulladt le, ha fékeztem. Egyébként hétvégén mászkáltam vele és most nem csinálta. Akárhányszor fékeztem, nem fulladt le. Lehet, hogy az üzemanyagszűrő tömődött el? A hűtővízbe meg tettem hűtőtömítőt egyelőre, hátha így nem szivárogna. Mikor leengedtem a vizet 3,5 liter jött csak le, mikor elvileg 6 liter van benne. Ez normális?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó