2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Danesz | 2011-10-14 08:40

sziasztok!
nekem egy 89-es évjáratú 323-as mazdám van, 1,3 16V bg motorkód. Az utóbbi időben azt kezdte el játszani, hogy ha a üzemanyag-szintjelző a negyede alá esik, akkor a jobbra kanyarodásnál elkezd rángatni az autó, mintha nem venné fel az üzemanyagot. Valakinek van esetleg valami ötlete, mi lehet a probléma?

cephei | 2011-10-13 21:45 Gabor11 részére

Elküldheted. gyrvcs@gmail.com

Én azért még reménykedek, hogy csak valami tömítést kell cserélni. Ma pl. 50 km-et mentem vele és egy csepp víz sem szivárgott el. Vettem hűtőtisztítót ilyen letéphető konzervdobozban. Lehet vele menni 100-200 km éet leereszteni. Állítólag kitisztítja.

Gabor11 | 2011-10-13 20:31 cephei részére

Szervusz!
Ne keverd. Inkabb cserelni kellene. Ha meg friss az 10w-40es, akkor inkabb vard meg a kovetkezo cseret. Higulni nem fog, az biztos.

Amugy amit leirtal a szivargassal kapcsolatban , meg az is tobb eselyes. Lehet a gumicsovon is elrevules a lefolyt olajtol vagy amiket mar emlitettem a tomitogyurunel.Biztos nem kell az a szerelesi abra ?

cephei | 2011-10-13 18:12 Gabor11 részére

Amúgy az olajat puszilja befelé, úgyhogy rá kell majd töltenem.Olyat lehet csinálni, hogy az agip 10w-40-eshez agip 0w-40-eset, vagy 5w-40-eset öntök hozzá, hogy télre híguljon kicsit?

remuska111 | 2011-10-13 08:19

Sziasztok! Ismeri-e valaki ezt a gépet? Ha nem akkor mire kell oda figyelni egy ilyen korú sport gépnél. A héten elmennénk megnézni ( nem magamnak ) de rosszat nem szándékozunk elhozni :) Mindenféle tanácsot, ötletet, hozzászólást nagyon szívesen vennék. Sokat segítenétek. Előre is köszönöm szépen... És lám az ördög szekere :) http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/323_f/mazda_323_f_1.8_16v_gt_140le-5134844 az üzeneteket ide várom nagyon szertettel.: csanadi.kalman@gmail.com Még 1x köszi!

cephei | 2011-10-12 18:19 Gabor11 részére

Hát ha nálam is így van, akkor örülök, mert lehet lebontani mindent. Aki cserélte nálam a vezérlést, igazán figyelmeztethetett volna a vízpumpára. Grrrr

Gabor11 | 2011-10-12 14:59 cephei részére

1. Tobb , mint valoszinu, hogy ott, a bal oldali pont a vizpumpahoz vezet.
2.Nem a dupla, egyel feljebb http://www.too-many-parts.com/rs/images/rs_cooling_water_pump.jpg

Itt a friss femszinu a vizpumpa. Szerintem ebbol rogton rajosz, hogy melyik az.

3. Nekem is ez az olaj volt benne elotte, mert nemetben ezt onotte bele egy okos , de a telen nagyon sok bajom volt vele, teljessen bekokszosodott a motor es vastag zsirreteg rakodott le , ezert is attertem a 0w-40-esre, ami nagyon jol bevalt.

Az eloszto alatt nekem is mindig olajos, pedig jo a tomites , sott utoljara meg egy vekony motorszilikon tomitest is kapott. Az olaj nem olyan nagy problema , de lemoshatod zsiroldoval, rengeteg fajtat lehet kapni a benzinkutakon.Amugy is le fog kelleni szedned a deklit , ha cserelni fogod a pumpat , cserelhetsz tomitest egyuttal , vagy bekened vekonyan szilikonnal.

cephei | 2011-10-12 14:02 Gabor11 részére

Szervizben még nem voltam, talán holnap, vagy péntek.
Ahonnan a gumi vízcső jön ki bal oldalon, az alatt folyik a rozsdás kicsit olajos víz le arra a műanyag lemezre. Lehet itt szivárog el? A vízpumpa a dupla-ékszíjtárcsa mögött van?
Jobb oldalon meg a gyújtáselosztó alja tiszta olaj és a motor jobb oldalán folyik végig le.
Most 10W-40-es van benne.

mazda-auto.hu | 2011-10-11 14:09 PiCsaba részére

Ha valóban nincs sem gyújtás, sem pedig befecskendezés, akkor valószínűleg a vezérlőegység nem tudja, hogy forog motor, és hogyan állnak a hengerek. Így elsősorban főtengely jeladó...esetleg valamilyen utólagos indításgátló.

PiCsaba | 2011-10-11 12:23

Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem! Van egy 1998-as 323F 1,5-ös mazdám, ami tegnap estig teljessen jól ment viszont azóta nem hajlandó beindúlni. A hiba a következő: Indítanám de csak a motor "köszörűl", gyújtás nincs benzin szagot hosszas próbálkozás után sem éreztem, gondolom az injector nem engedi...

A következőket már próbáltam:

Kontakt spray biztosítékoknál
Computer reset aksi levételével

Valakinek bármi ötlete van-e ezzel a problémával kapcsolatban?
Illetve találtkozatok már hasonlóval...?

Üdv
PiCsaba

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó