2024. November 26. Kedd - Virág

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-12-10 10:04 Lentem részére

Ahogyan korábban már írtam, a tűzfal előtt le kell választani a csöveket, majd valamiféle gumicsövekkel meghosszabbítva rövid időre fel kellene tölteni a rendszert oldószerrel. Érdemes szakemberrel végeztetni a művelelet, neki a korábban leengedett folyadék színéből-állagából látnia kellett, hogy vízkőről, vagy valamiféle zselésedésről van szó.

mazda-auto.hu | 2010-12-10 09:48 pee323 részére

Csavarlazítót kell fújni a gyertyákhoz, majd a motor meleg állapotában óvatosan oda-vissza tekergetve kellene próbálgatni.

Lentem | 2010-12-09 10:14 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ!
Még csak annyit szeretnék kérdezni, hogy milyen takarító szert ajánl, mivel próbáljuk kitisztítíni a rdiátort és milyen módszerrel.
Előre is kösz!

pee323 | 2010-12-08 16:51

Üdv!
Berágódott, beszorult gyújtógyertyákat hogyan lehet kiszedni? Nem szeretnék motort cserélni, de egy gagyibb gyertyakulcs szárát elgörbítettem már a gyertyáimon. Valami tróger olajozás nélkül rakhatta be régen, és tuti jól ráhúzta. Én arra gondoltam, hogy felmelegítem a motort 100C-ig, majd kicsit ráhúzva, majd gyertyakulcs szárát kalapáccsal finoman kopogtatva kisegítem a helyéről őket. Még nem kéne cserélnem, mivel tökéletesen funkcionálnak, de a megtett km és a koruk már aggasztó.

mazda-auto.hu | 2010-12-08 09:56 Lentem részére

Innen nem tudom eldönteni, hogy elég víz megy-e át a radiátoron, mindenesetre a radiátor cserélhető, illetve a legtöbb ilyen korú autó esetében még kitakarítható. Az új egység ára egyébként 112407,-Ft.

Lentem | 2010-12-07 21:08 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válaszukat.
A fűtésállító mechanikát ellenőriztük, rendben. A fűtőradiátor csöveinek leválasztása után a levegő is és a víz is átáramlott rajta, de lehet hogy kevés. Mit lehet még tenni?
Lehet-e új vagy használt radiátort venni és mennyibe kerül?
Valamilyen oldószerrel nem lehet kimaratni az üledéket?

mazda-auto.hu | 2010-12-07 08:55 Lentem részére

Az igaz, hogy a hűtőfolyadékot az első 4 év után már rendszeresen két évente kell cserélni, de például érdemes lenne ellenőrizni a fűtésállító mechanika korrekt működését is. Ha az rendben, akkor a megfelelő csövek leválasztásával kizárólag a fűtőradiátor körének "szabad áramlását" kellene ellenőrizni.

gaborkom | 2010-12-06 21:50 mazda-auto.hu részére

T Mazda-autó.
Köszönöm a választ. Ebbe az ágba tettem sorba kötve két olajfogó is.

Lentem | 2010-12-06 20:55

Tisztelt Mazda-auto!
Végig olvastam az elmúlt 2 év hzzászólásait, de a nálam jelentkező problémával nem találkoztam.
Kérem segítsenek!
A Mazdám: 323, safety, 1999.06. 1498 cm3, JMZBJ12L200177616, ZL266919. Lényegében megszünt a fűtése. A termosztátot cserélték, nem az volt a rossz. Lamellák jól állnak, ventillátor működik, csak eleinte langyosat fújt, most a radiátor mosatása után már csak hüvöset. A motor üzemi hőmérséklete normál szintre beáll. A szervízben azt mondták hogy a hűtőfolyadékból idővel kocsonyás anyag válhat ki és az lekeményedik a fűtőradiátorban és elzárja az átáramlást. Sűrűbben kellett volna cserélni a hűtőfolyadékot.
Ez igaz lehet? Ez nem a szervíz feladata lett volna?
Mit tegyek? Ki lehet-e mosatni vagy oldani belőle ezt az anyagot, és mivel, vagy fűtőradiátort kell cserélni? Érdemes-e használtat beletenni vagy azzal is így járok?
Mennyibe kerül egy új, be lehet-e szerezni?
Elnézést a sok kérdésért de nagyon bosszant a dolog!
Előre is köszönöm a válaszukat!
Üdv: Lentem

mazda-auto.hu | 2010-12-06 08:28 gaborkom részére

Az alvázszám alapján a szelepfedél tetején van a kartergáz kivezetés, ahonnan a légszűrő után csatlakozik a szívórészbe egy gumicsővel. Ebbe a szakaszba lehetne tenni egy úgynevezett olajfogó tartályt, hátha így kevésbé olajozza be a légszűrőt a kartergázzal távozó olaj.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó